روش های تبلیغات خلاقانه برای کلینیک زیبایی و لیزر

روش های تبلیغات خلاقانه کلینیک زیبایی

تبلیغات خلاق یک روش تبلیغاتی است که در آن تیمی از افراد خلاق گرد هم می آیند تا کمپین های تبلیغاتی طراحی کنند، محتویات برند شما را به روش های خلاقانه به اشتراک بگذارند و مکالمه با مشتریان را بهبود و بهینه کنند. ثابت شده است که تبلیغات خلاقانه نتایج بیشتری را به همراه دارد و نسبت به کمپین‌های تبلیغاتی غیر خلاقانه ۱۱ برابر بازده بازگشت سرمایه بیشتری دارد.

 

تبلیغات خلاقانه چیست؟

 

تبلیغات خلاقانه، تبلیغات مؤثر و خلاقانه یک برند یا محصول است به نحوی که مردم آن را به خاطر بسپارند. این نوع تبلیغات مشتریان را تشویق به اقدام می کند و با برقراری ارتباط با آنها، درک آنها را شکل می دهد یا تغییر می دهد. تبلیغات هوشمند مانند تبلیغات معمولی نیست، بلکه در قلب و ذهن مشتری حک می شود.

 

کاربرد تبلیغات خلاقانه برای کلینیک های زیبایی و لیزر چیست؟ 

 

شما به عنوان صاحب کلینیک زیبایی و یا عضوی از یک کلینیک زیبایی و لیزر شاید روش های زیادی را برای افزایش درآمد کلینیک زیبایی استفاده کرده باشید از جمله تبلیغ در سطح شهر، تبلیغات در شبکه های مجازی، یا انواع روش های دیجیتال مارکتینگ کلینیک زیبایی را تست کرده باشید ولی آیا توانسته اید کلینیک زیبایی خود را در ذهن مخاطبین خود ماندگار کنید؟ تبلیغات خلاقانه کلینیک زیبایی شما را در ذهن افراد ماندگار میکند. در این مقاله سایت کارمانیا طب سعی داریم روش های تبلیغ خلاقانه برای کلینیک زیبایی را مفصل شرح دهیم. 

 

چرا تبلیغات خلاقانه کلینیک زیبایی مهم است؟

 

در دنیایی که مردم به سختی یک تبلیغ را به خاطر می آورند، حتی پس از چند بار دیدن آن در روز، تبلیغات خلاقانه ضروری است. امروزه بیشتر بر کمیت تاکید می شود تا کیفیت و همین امر باعث کاهش تبلیغات خلاقانه و موثر شده است. شما باید یک برند یا محصول را به گونه ای تبلیغ کنید که مخاطب به خاطر بسپارد. اگر مشتریان بتوانند برند و تبلیغات کلینیک زیبایی لیزر را به خاطر بسپارند، آن کلینیک در دراز مدت موفق خواهد شد. سرمایه گذاری یک دلار در یک کمپین تبلیغاتی خلاقانه تقریباً دو برابر بیشتر از سرمایه گذاری یک دلار در یک کمپین تبلیغاتی غیر خلاقانه فروش و مشتری برای مرکز لیزر و زیبایی به همراه دارد.

دلیل استفاده از تبلیغات خلاقانه برای کلینیک زیبایی و لیزر ، تأثیر خلاقانه در ذهن مشتریان به منظور برندسازی و بازاریابی خدمات کلینیک زیبایی از جمله خدمات لیزر موهای زائد، خدمات جوانسازی با دستگاه هایفو، خدمات پاکسازی و… است. از آنجایی که مردم زمان زیادی برای تماشای مکرر تبلیغات خسته کننده و ساده ندارند، این نوع تبلیغات برای مرکز زیبایی اهمیت زیادی پیدا می کند. اکثر مشتریان به راحتی از تبلیغات شما رد می شوند و به سراغ ویدیوهای جذاب دیگر می روند. اینجاست که تبلیغات خلاقانه وارد عمل می شود. تبلیغات با محتوای غیر استاندارد، جذاب و ملموس باعث می شود برند شما به میلیون ها نفر برسد. با تبلیغات خلاقانه، مردم هم تبلیغ و هم برند کلینیک را به یاد می آورند.

 

تبلیغات خلاقانه کلینیک زیبایی
تبلیغات خلاقانه کلینیک زیبایی

 

تبلیغات خلاقانه کلینیک زیبایی چه ویژگی هایی دارد و شامل چه مواردی می شود؟

 

تبلیغات خلاق چندین ویژگی کلیدی دارند که آنها را برای بینندگان جذاب می کند، از جمله:

 

1. اصالت محتوا

اصالت عامل مهمی در خلاقیت است. خلاقیت شما از شما سرچشمه می گیرد، نه از شخص دیگری. بنابراین هر چیزی که اصیل باشد و متعلق به شما باشد، بیانگر بینش خلاق شماست. اصالت و منحصر به فرد بودن در تبلیغات نیز بسیار مهم است. ایده های درج شده در آگهی کلینیک زیبایی باید منحصر به فرد بوده و تکراری نباشد. می توانید از جزئیات بصری جدیدتر یا زیرنویس ها و شعارهای اصلی و دست اول استفاده کنید که توجه مخاطب را به کلینیک زیبایی خود جلب کنید. در تبلیغات ویدیویی می توانید از ماجراجویی های جدید، چهره های جدید و تصاویر جدید استفاده کنید که به خلاقیت شما می افزاید.

 

2. انعطاف پذیری ایده ها

انعطاف پذیری دارایی است که در آن یک موضوع می تواند به راحتی به روش های مختلف ارائه شود. ما در جهانی پر از تنوع زندگی می کنیم، با افرادی که ایده ها، نظرات و شیوه های متفاوتی از تفکر دارند. اگر می خواهید محصول یا خدمات خود را به بازار جهانی معرفی کنید و آن را برای مدت طولانی حفظ کنید، باید خود را با انواع ایده ها و مفاهیم وفق دهید. اگر انعطاف پذیری را در کسب و کار خود بگنجانید، مطمئناً به این هدف خواهید رسید. داستان های تبلیغاتی باید به گونه ای طراحی شوند که برای اکثریت مخاطبان جذاب باشند. حقیقت این است که هیچ مفهومی وجود ندارد که برای همه در جهان جذاب باشد، اما شما می توانید مخاطبان هدف خود را برای کلینیک زیبایی خود تعیین کنید و انتظارات آنها را برآورده کنید. در این بخش می توانید خلاقیت خود را برای بازاریابی کلینیک زیبایی محک بزنید.

 

3. توجه به جزئیات تبلیغات

هنگامی که ایده اصلی تبلیغ نهایی شد، مرحله مهم بعدی تصویرسازی است. دو راه برای کار روی جزئیات یک تبلیغ وجود دارد: می توانید یک پیچ غیرمنتظره به داستان اضافه کنید، یا می توانید داستان را به سطح جدیدی ببرید. توضیح جزئیات، علاقه مخاطبان شما را برانگیخته و آنها را ترغیب به استفاده از خدمات کلینیک شما می کند. با این حال، باید مراقب باشید که این جزئیات خسته کننده و طولانی و تازه و جالب نشوند. توضیحات اضافی بدون دلیل روشن آگهی را خراب می کند و آن خدمات را تبلیغ نمی کند.

 

4. ارزش هنری

ظاهر تبلیغات نقش مهمی در موفقیت آن دارد. هر تبلیغی دارای سه عنصر اصلی است، تصاویر، کلمات و موسیقی. جذابیت بصری بسیار مهم است. رنگ های به کار رفته در تبلیغات، نوع پالت سایه و رنگ پس زمینه و لباس شخصیت ها صحنه را جذاب می کند. موسیقی و متن تبلیغ نیز بسیار مهم است. این آهنگ ها برای همیشه در قلب شنوندگان می ماند، مردم برای همیشه می خوانند و لذت می برند. نکته مهم دیگر قسمت شفاهی آگهی است. گفتگو و بیان شخصیت نقش مهمی در اثربخشی تبلیغات دارد.
بعد از این موارد به هیجان انگیزترین قسمت تبلیغ می رسیم که شعار تبلیغات است. شعار مجموعه ای از کلمات است که کل محصول را تعریف می کند و از ارزش ها و کاربردهای محصول صحبت می کند. در طول تاریخ، برخی از این شعارها رکوردهای محبوبیت را شکسته و به موفقیت محصول و خدمات کمک زیادی کرده اند. بنابراین اصول هنری نیز نقش مهمی در خلاقیت تبلیغاتی دارد.

 

5. ترکیب چند موضوع در تبلیغات کلینیک زیبایی

خلق داستان به معنای تعریف داستان و بیان رابطه بین شخصیت ها و مضامین مختلف است. هر آگهی داستانی در مورد یک محصول یا خدمات دارد. شخصیت های داستان باید برای مخاطب ملموس باشند و اتفاقات باید باورپذیر باشند. حرف شخصیت ها یا پیام تبلیغاتی نباید بی جا و بی ربط باشد و همه این عوامل باید هماهنگ باشند. این تنها راهی است که کل تبلیغات برای بینندگان جذاب می شود.

 

تبلیغات کلینیک زیبایی
ایده تبلیغات کلینیک زیبایی

 

15 ایده برای تبلیغات خلاقانه کلینیک زیبایی و لیزر

 

با پیشرفت تکنولوژی و تاثیر آن بر روی دستگاه های پزشکی و زیبایی شاهد افزایش چشمگیر خدمات زیبایی هستیم تکنولوژی لیزر موهای زائد و سایر خدمات زیبایی باعث به وجود آمدن رقابت در این بازار پرسود شده است در ادامه ما قصد معرفی روش های تبلیغات خلاقانه برای کلینیک زیبایی را داریم. 

 

1. تبلیغات چریکی

تبلیغات چریکی یکی از پرطرفدارترین، خلاقانه ترین و موثرترین راه ها برای تبلیغ یک محصول یا خدمات کلینیک زیبایی است و به «هنر خیابانی» نیز معروف است. این تبلیغات خلاقانه می تواند هنر گچ، گرافیتی، استیکر یا هر چیز دیگری باشد که بتوان آن را نقاشی کرد و روی دیوارهای خیابان نمایش داد. معمولا این نوع تبلیغات آنقدر جذاب است که مردم عکس می گیرند و محصول یا خدمات کلینیک زیبایی و لیزر شما را با این عکس ها تبلیغ می کنند.

 

2. تبلیغات از طریق دیگران

وقتی دیگران نام تجاری و کلینیک لیزر و زیبایی شما را تبلیغ می کنند، آن تبلیغ مطمئناً به دست افراد زیادی می رسد. بنابراین، یکی از راه‌های تشویق دیگران به تبلیغ برندتان، نصب تبلیغی است که به محلی برای گرفتن سلفی تبدیل می‌شود. این تبلیغ می تواند یک قاب بزرگ اینستاگرام یا فیلترهای اسنپ چت باشد که برند را جذاب کند.

 

3. تبلیغات با تصاویر حیوانات ناز

برندها تبلیغات را طراحی می کنند و به روش های مختلف آنها را جذاب می کنند. یکی از این روش ها استفاده از حیوانات بامزه مانند سگ کوچک، اسب یا بچه گربه است. وقتی در تبلیغ حیوانات بامزه و بی گناه وجود دارد، مردم بیشتر جذب آن برند می شوند.

حتما سعی کنید در کنار تبلیغات کلینیک زیبایی خود از حیوانات ناز و بامزه استفاده کنید این موضوع باعث جذاب تر شدن کلینیک زیبایی و تبلیغ شما در ذهن مخاطبانتان میشود.

 

4. شعر تبلیغاتی

شاید استفاده از شعر در تبلیغات کلیشه ای به نظر برسد، اما در دنیای تبلیغات خلاقانه برای کلینیک لیزر و زیبایی راه بسیار خوبی است. این اشعار باید کوتاه، گویا، هوشمندانه، مرتبط و ملموس باشد تا مردم بلافاصله آنها را به خاطر بسپارند و همیشه در ذهنشان بماند. وقتی شعری در ذهن مردم می ماند، یک تبلیغ عالی برای برند شما می سازد. وقتی این شعر کارآمد و تاثیرگذار در هر صفحه ای چاپ شود، زبان مشتریان می شود و در حین تماشای آگهی این شعر را زمزمه می کنند. این باعث می شود که نام کلینیک و مرکز برای طیف گسترده ای از مخاطبان قابل دسترسی باشد.

 

تبلیغات خلاقانه
تبلیغات خلاقانه

 

5. تبلیغات با جوک های خنده دار

مردم یک شوخی خوب را دوست دارند، مخصوصاً وقتی که دو لبه باشد و پیچ و تاب داشته باشد. بازی خلاقانه و هوشمندانه با کلمات برای تبلیغات موثر بسیار مهم است. با گرافیک می توانید جوک های تبلیغاتی دو طرفه را نیز طراحی کنید این موضوع باعث پیشرفت سریع کلینیک زیبایی شما خواهد شد.

 

6. تبلیغات طنز کلینیک زیبایی

افرادی که عضویت ویژه شما را خریداری کرده اند، زمان یا حوصله تماشای تبلیغات را ندارند. بنابراین، یکی از راه های موثر برای دستیابی به مشتریان، استفاده از تبلیغات طنز به جای تبلیغات خسته کننده است. برندها و کلینیک های زیباییباید به مصرف کنندگان دلیلی برای توقف و تماشای تبلیغات خود بدهند. ایجاد یک آگهی کوتاه که با مشتریان شوخی می کند، باعث توقف و توجه آنها به تبلیغ شما نیز می شود.

 

7. فیلم های الهام بخش

یکی از بهترین روش های آزمایش شده تبلیغات، ایجاد ارتباط عاطفی با مشتریان است. ایجاد ویدیوهای الهام بخش راهی برای تعامل با مشتریان و ایجاد سر و صدا در مورد تبلیغات شما است. وقتی مشتریان تجربیات خوب خود را با برند شما با دیگران به اشتراک می گذارند، برند شما را به طور موثر تبلیغ می کنند. به عنوان مثال، حمایت مالی کلینیک زیبایی شما از موسسات خیریه می تواند موضوع جذابی برای ساخت چنین ویدئوهایی باشد.

 

8. تبلیغات معکوس

تبلیغات معکوس زمانی است که شما یک چیز را تبلیغ می کنید و در واقع چیز متفاوتی را به مشتری ارائه می دهید. اگر از گرافیک مناسب استفاده کنید، می توانید بلافاصله یک تبلیغ خسته کننده را به یک تبلیغ جذاب تبدیل کنید. تبلیغات با گرافیک جذاب بسیار آسان است.

 

9. کارت ویزیت جالب

باز کردن کارت عروسی و خواندن متن داخل آن همیشه لذت بخش است. کارت ویزیت می تواند به همان اندازه جذاب باشد و برای جذب و تاثیرگذاری بر مشتریان طراحی شود. طراحی کارت ویزیت بر اساس سبک کاری کلینیک زیبایی شما ایده بسیار خوبی برای تبلیغات خلاقانه است. به عنوان مثال کارت ویزیت شرکت خدمات مونتاژ بونویوان رنده ای است که افراد می توانند از آن برای رنده پنیر استفاده کنند.

 

10. خلاقیت در تبلیغات کلینیک زیبایی و لیزر

تبلیغات خلاقانه نیازمند تفکر غیرعادی و متفاوت است. استفاده از جنبه های هنری در تبلیغات بسیار موثر است. طراحی یک تصویر سرگرم کننده یا پوستر سه بعدی در مورد ویژگی های کلینیک یکی از راه های خلاقانه برای تبلیغات است.

 

11. برگزاری مسابقه ای با حمایت نام کلینیک زیبایی شما

همه دوست دارند در مورد خودشان صحبت کنند. آنها به خصوص دوست دارند خود را به جای شخصیت مورد علاقه خود بگذارند یا در دنیای فیلم زندگی کنند. برگزاری مسابقات برای برنده شدن جوایز نیز حس مشابهی را در افراد ایجاد می کند و هیاهویی در اطراف برند شما ایجاد می کند. این یک راه عالی برای تبلیغ یک نام کلینیک زیبایی است زیرا مردم معمولاً به مسابقاتی کشیده می شوند که در مورد زندگی و نیازهای آنها باشد. کلینیک های لیزر موهای زائد و لیزر و زیبایی می توانند مسابقات جالبی را برای سریال ها، فیلم ها یا شخصیت های معروف و محبوب برگزار کنند و از این مسابقات تبلیغاتی حمایت مالی کنند.

 

تبلیغات خلاقانه محیطی
تبلیغات خلاقانه محیطی

 

12. تبلیغات محیطی

کلینیک ها باید به خلاقانه ترین شکل ممکن تبلیغ شوند. یکی از این راه ها تبلیغات محیطی کللینیک زیبایی است. به عنوان مثال، شرکت Frontline تصویر یک سگ بسیار بزرگ را روی کف یک مرکز خرید پخش کرد. افراد شرکت روی عکس بالا کلیک می کنند و افرادی که در عکس سگ ایستاده اند شبیه مگس می شوند. تبلیغات خلاقانه سازگار با محیط زیست، یک تبلیغ خسته کننده را به یک تبلیغ جذاب تبدیل می کند که در یک محیط ساده و معمولی رخ می دهد.

 

13. تصاویر تکه تکه شده در اینستاگرام

اولین کاری که مشتری پس از آشنایی با یک کلینیک زیبایی و لیزر انجام می دهد، جستجوی آن در گوگل یا اینستاگرام است. گوگل قطعا نتایج خوبی به آنها خواهد داد، اما بسیاری از مردم انتظار دیدن عکس های تکه تکه و جذاب این برند را در اینستاگرام ندارند. آپلود چندین تصویر جذاب در اینستاگرام راهی عالی برای تبلیغ خلاقانه برند شماست. رسانه های اجتماعی برای دسترسی به مردم طراحی شده اند و اگر افراد در شبکه های اجتماعی یک برند را دوست داشته باشند، بلافاصله آن را تبلیغ می کنند. به عنوان مثال شرکت تجهیزات آشپزخانه رینولدز در صفحه اینستاگرام خود عکس تکه تکه ای از انواع ظروف قرار داده است و زمانی که برای مشاهده کامل عکس به صفحه اصلی بروید عکس یک میز بزرگ و این همه ظروف را مشاهده خواهید کرد. مرتب روی میز چیده شده

 

14. هدیه و پاداش

کلینیک های زیبایی مختلف انواع خوبی‌ها را به مشتریان ارائه می‌کنند، اما هدیه همیشه یک راه خلاقانه برای تبلیغ یک کلینیک است. این روش افراد بیشتری را جذب می کند زیرا بسیاری از افراد چیزهای رایگان را دوست ندارند اما آنها را به عنوان هدیه می گیرند. برای مثال، Wordstream بطری‌های رایگان آب را به مشتریان می‌دهد تا با کاهش استفاده از بطری‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف، به نجات زمین کمک کند. او همچنین اقلام کوچکی مانند تی شرت، بازکن قوطی و خودکار را به مشتریان می دهد. این هم نوعی تبلیغات است و با توجه به اینکه مردم می خواهند دوباره این هدایا را دریافت کنند، نام برند برای مدت طولانی تری در حافظه آنها باقی می ماند.

 

15. قدرت و تاثیر اینترنت

چالش‌های رسانه‌های اجتماعی همیشه مردم را به خود جذب کرده‌اند و برخی از چالش‌ها در اینترنت معروف شده‌اند، مانند چالش معروف سطل یخ که برای افزایش آگاهی در مورد ALS طراحی شده است. یکی از راه های خلاقانه برای ارتقای برند، همکاری مدیر و کارکنان برای ایجاد چالش های جذاب است. وقتی چالش برند شما در رسانه های اجتماعی پخش می شود، نشانه آن است که از قدرت اینترنت استفاده می کنید. هدف شبکه های اجتماعی ارتباط با مردم است، پس به یاد داشته باشید که تبلیغات خلاقانه در این پلتفرم ها باعث جذب مخاطب می شود.

 

در این مقاله روش های مختلف و راهکارهای خلاقانه ای برای برندسازی و تبلیغات کلینیک زیبایی مطرح شد که استفاده از آنها میتوانند شما را در چشم و ذهن مخاطبان هدف خود جاودانه کند پس از آنها بهره ی کافی را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *