آیا قصد دارید کلینیک زیبایی شما به سرعت پیشرفت کند؟

پیشرفت کلینیک زیبایی

ممکن است عجیب به نظر برسد؛ اما بیشتر کلینیک های زیبایی و لیزر موهای زائد شرایط مناسبی ندارند. صرفاً به این دلیل که به اصول اولیه تجارت مانند روش های افزایش مشتری کلینیک زیبایی توجه نمی کنند.

راه حل رشد بسیاری از کسب و کارها و مراکز زیبایی ایرانی، استفاده نکردن از یک ترفند بازاریابی پیچیده یا نصب نرم افزار CRM پیشرفته است! آقای وینس لومباردی – مربی فوتبال – می گوید: “برای قهرمان شدن، فقط باید در پایه عالی باشید.”

برای بهبود کسب و کار خود، تصمیم بگیرید که روی اصول کسب و کار خود تمرکز کنید. در این مقاله، ما چهار مورد واضح را مورد بحث قرار می‌دهیم که اکثر کسب‌وکارها در آن‌ها ضعیف هستند. عالی بودن در این چهار مورد قطعا به رشد سریع کلینیک زیبایی شما منجر می شود. حتی اگر نرم افزار CRM یا وب سایت عالی ندارید پس با شرکت کارمانیا طب همراه باشید.

 

1- احترام به مشتری

احترام به مشتری
احترام به مشتری

دومین نکته بدیهی که بسیاری از کلینیک های زیبایی و لیزر موهای زائد به آن توجه نمی کنند احترام به مراجعه کنندگان است.

بسیاری از برندها شعارهای سازمانی چشمگیر دارند. اما کافی است یک بار به آنها مراجعه کنید تا متوجه شوید که این شعارها فقط برای تزئین دیوارها است نه کمک به مشتری.

لباس و ظاهر پرسنل کلینیک تاثیر زیادی روی مخاطب دارد. لحن و شکل گفتار هم بسیار مهم است. زبان بدن مهمتر از آن چیزی است که فکر می کنید. وقتی مراجعه کننده از پرسنل کلینیک می خواهد کاری برایش انجام دهد و او نفس قابل توجهی می کشد، کار تمام است! با همان نفس عمیق به مشتری کلینیک می گوید: تو آدم دردسری هستی و یک درخواست غیر ضروری از من داری که جزو وظایف من نیست!

احترام مصنوعی اغلب بدتر از بی احترامی است. یک بار برای خرید به یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ و معروف مراجعه کردم. دو فروشنده با هم درگیر شدند. وقتی به من نگاه کردند در حالی که صورتشان از عصبانیت می سوخت لبخند می زدند. چنین لبخندی به هیچ وجه احترام به حساب نمی آید.

البته احترام به مشتری به این معنا نیست که همیشه به او حق بدهیم و با تمام خواسته هایش موافقت کنیم. اما حتی می توانیم مخالفت خود را محترمانه ابراز کنیم.

 

2- خوش قولی

خوش قولی
خوش قولی

یکی از بزرگترین و دردناک ترین مشکلات اکثر مراکز لیزر و سایر کسب و کارهای حوزه زیبایی از دید مراجعه کنندگان، «بد قولی» است! اگر در این زمینه خوب و ضعیف نباشیم به راحتی مشتریان زیادی را از دست خواهیم داد و بسیاری از فرصت های جدید را از دست خواهیم داد.

خوش قولی قبل از انجام خدمات و نوبت ها بسیار مهم است. اگر قول بدهیم قیمت خدماتی را به مشتری بفرستیم یا به سوالی در عرض یک ساعت پاسخ دهیم و بعد این کار را نکنیم، نمی‌توانیم انتظار افزایش درآمد کلینیک زیبایی را داشته باشیم!

اکثر کسب و کارها قبل از فروش قول هایی می دهند که به محض دریافت پول از مشتری آن را فراموش می کنند. من اخیراً چندین خرید داشته ام که در آن فروشنده قول داده است که محصول به محض پرداخت ارسال خواهد شد. اما پس از واریز وجه، تا پایان روز کاری تماس را پاسخ نداد. حتی روز بعد محصول ارسال نشد. پس از چندین روز تلاش و پیگیری، بالاخره محصول رسید. بدیهی است که دیگر هرگز از این فروشنده خرید نخواهم کرد. سوال خیلی ساده است. یک کلمه و کار بد می تواند ما را برای همیشه از تجارت خارج کند.

در رابطه با کلینیک های زیبایی و لیزر هم موضوع همین است بدقولی و بد وقت دادن و معطل کردن مراجعه کننده میتواند مرکز زیبایی شما را در آینده دچار کمبود مشتری کند. 

البته مسلم است که هر چقدر هم تلاش کنیم درصد بسیار کمی از افراد بد و ناراضی وجود خواهند داشت. اما خیلی خوب است که به عنوان یک کلینیک محترم و وقت شناس شناخته شوید.

 

3- بازاریابی منظم و هدفمند برای کلینیک زیبایی

بازاریابی منظم و هدفمند
بازاریابی منظم و هدفمند برای کلینیک زیبایی

اگر از شما بپرسم دلیل خشک شدن گل در گلدان چیست، شاید اولین چیزی که به ذهنتان می رسد این باشد که آیا به اندازه کافی به آن آبیاری می کنید یا نه؟ اگر گل را آبیاری نکنیم، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که پژمرده نشود.

بسیاری از کارآفرینان عملیات بازاریابی ثابتی ندارند و از اینکه چرا کسب و کار ما راکد است یا چرا فروش در حال کاهش است شکایت دارند. اگر در بحران هستیم، شاید فروش به طور موقت کاهش یابد، اما حتی در این شرایط بهتر است تلاش های بازاریابی متوقف نشود.

بازاریابی کلینیک زیبایی باید منظم و هدفمند باشد. گاهی اوقات انجام بازاریابی بدون دستور مشخص کافی نیست. همچنین بازاریابی باید هدف خاصی را دنبال کند. به عنوان مثال، باید دقیقا بدانیم که هدف ما برای افزایش عملیات بازاریابی کدام خدمات کلینیک زیبایی است؟ 

درواقع بازاریاب کلینیک زیبایی باید دقیقا بداند برای کدام خدمات کلینیک زیبایی مشتری فراهم میکند برای مثال: لاین لیزر موهای زائد یا لاین جوانسازی و دستگاه هایفو یا سایر لاین ها

 

4- جذب و حفظ کارکنان استثنایی برای کلینیک زیبایی

حفظ و جذب کارکنان کلینیک زیبایی
حفظ و جذب کارکنان استثنایی کلینیک زیبایی

یکی دیگر از موارد واضحی که باعث رشد کلینیک لیزر موهای زائد و زیبایی ما می شود و ما به آن توجه کافی نداریم، جذب و حفظ کارمندان عالی است.

حتی در بدترین شرایط نیز نباید به استخدام و حفظ کارمندان عادی بسنده کنیم. همیشه بالاترین استانداردهای ممکن را برای افرادی که به کلینیک و مرکز شما کمک می کنند تعیین کنید.

گاهی اوقات فقط این معیار را زیر پا می گذاریم و به دلیل اینکه فردی از گروه ما جدا شده و چند روزی است که با بحران مواجه هستیم، یک فرد کاملا معمولی و نامناسب را جایگزین می کنیم تا از این بحران موقت خارج شویم. این امر در آینده ضررهای زیادی به کسب و کار ما وارد می کند.

کارکنان را مطابق با بالاترین استانداردهای ممکن نگه دارید و اگر فکر می کنید کسی مناسب شما نیست، شجاعت صحبت کردن را داشته باشید و در صورت لزوم آنها را اخراج کنید.

وقتی به دنبال استخدام یک فرد جدید هستید، هرگز استانداردهای خود را پایین نیاورید و سعی کنید بهترین فرد ممکن را استخدام کنید. این می تواند سخت و زمان بر باشد. اما در نهایت باعث بهبود و رشد کلینیک زیبایی شما خواهد شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *