6 اصل مهم برای افزایش مشتری کلینیک زیبایی با تولید محتوا

بازاریابی محتوا

اکنون ممکن است فکر کنید که دیگر کسی به محتوای مرتبط با فروش و افزایش مشتری نیاز ندارد، اما حقیقت کاملاً متفاوت است. مشکل اینجاست که مشتریان فقط در نقاط بسیار خاصی از فرآیند جذب مشتری کلینیک زیبایی به محتوای فروش نیاز دارند. اگر در مورد محتوایی که دارید صادق باشید، کلینیک شما محتوای زیادی مرتبط با ویژگی ها و مزایا خواهد داشت. آنچه شما نیاز دارید داستان هایی است که مشتریان شما را درگیر کرده و آنها را به سمت عمل سوق دهد.

ما در سایت کارمانیا طب همیشه محتوای صادقانه و شفاف تولید میکنیم و همیشه به مشتریان خود آگاهی میدهیم این موضوع یکی از رمز های موفقیت شرکت کارمانیا طب در عرصه فروش دستگاه های زیبایی از جمله دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم شده است.

شما اکنون در سایت کارمانیا طب در حال مطالعه این مقاله هستید که این نشان دهنده قدرت تولید محتوا برای بازاریابی میباشد.

به یاد داشته باشید، هدف محتوا این است که مشتریان را وادار کند تا به نوعی اقدام کنند. ما به عنوان بازاریاب باید به طور مثبت بر آنها تأثیر بگذاریم، آنها را درگیر کنیم و تمام کارهای لازم را انجام دهیم تا بتوانیم در زندگی و گفتگوهای آنها نقش داشته باشیم.

 

بازاریابی محتوا چیست؟

 

این نوع بازاریابی با اطلاعات سر و کار دارد و کسب و کار یا برند سعی می کند با به اشتراک گذاشتن محتوای آموزشی، سرگرم کننده یا آموزنده، کمی به خوانندگان کمک کند. نتیجه این کار می تواند به صورت تغییر در رفتار مخاطب و یا به خواست بازاریابان در قالب تصمیم خرید خود را نشان دهد. در واقع با این نوع بازاریابی، مردم را مجبور به جذب شدن و استفاده از خدمات کلینیک نمی کنیم. بلکه به آنها کمک می کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرند و شاید بهترین تصمیم آنها استفاده از خدمات کلینیک ما باشد.

به تعریف ارائه شده توسط “موسسه بازاریابی محتوا” توجه کنید:

هدف این روش بازاریابی، جذب و حفظ مشتریان از طریق ایجاد و سازماندهی محتوای ارزشمند و مرتبط با هدف تغییر یا تقویت رفتار مشتری است. این نوع بازاریابی یک فرآیند مداوم است که به بهترین وجه با استراتژی بازاریابی کلی شما مطابقت دارد و به جای اجاره آن بر مالکیت رسانه تمرکز دارد.

برند نیوآ یکی از برند های معتبر در دنیا میباشد که با انجام بازاریابی های مختلف از جمله بازاریابی محتوایی مشتریان خود را در سراسر دنیا افزایش داده است.

در سال 2016، تعداد کمی از مشاغل به قدرت معجزه آسای بازاریابی محتوا شک کردند. اما واقعیت این است که تنها تعداد کمی از شرکت ها از این نوع بازاریابی سود می برند، با مهارت ها و تخصص هایی که واقعاً به آن نیاز دارند. این راهنما به شما نشان می دهد که چگونه می توانید برند خود را با موفقیت تبلیغ کنید، سرنخ های با کیفیت بیشتری دریافت کنید و رابطه خود را با مشتریان کلینیک زیبایی خود را بهبود بخشید.

 

بازاریابی کلینیک زیبایی

 

انواع بازاریابی محتوا

 

راه های زیادی برای پیاده سازی بازاریابی محتوا برای کلینیک لیزر و زیبایی وجود دارد. اینکه کدام یک را می خواهید استفاده کنید به استراتژی شما یا استراتژی مرکز لیزر و زیبایی شما بستگی دارد. در زیر به 5 روش رایج اشاره می کنیم.

  1. رسانه های اجتماعی
    این واقعیت که بیش از 3.5 میلیارد نفر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، بازاریابی محتوا و جذب مشتری از طریق شبکه های اجتماعی را توجیه می کند. پلتفرم های زیادی برای پیاده سازی این روش بازاریابی وجود دارد که از آن جمله می توان به اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب، تلگرام و غیره اشاره کرد. این پلتفرم ها شرایطی را برای شما فراهم می کنند که بتوانید محتوای متنی، گرافیکی و ویدیویی ایجاد کنید و آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
    کلینیک های لیزر و زیبایی زیادی در بستر اینستاگرام در حال فعالیت و تولید محتوا هستند که از طریق تولید محتوای جذاب و کاربر پسند مشتریان زیادی را جذب میکنند که بخش عظیمی از جذب مشتری کلینیک های زیبایی مربوط به جذب مشتری از طریق اینستاگرام میشود.
  2. اینفوگرافیک
    بازاریابی محتوا با ایجاد اینفوگرافیک می تواند بسیار موثر باشد. با این روش تولید محتوا می توانید کسانی را که به دنبال اطلاعات فشرده هستند (که این روزها تعداد آنها به شدت در حال افزایش است) جذب کنید. یکی از بهترین نمونه های فارسی در این زمینه تکراسا است. به هر یک از حساب های او در هر شبکه اجتماعی مراجعه کنید و می توانید انواع اینفوگرافیک ها را ببینید.
  3. ویدیو
    حتما این جمله را زیاد شنیده اید که یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد. این جمله را از ما بگیرید که یک ویدیو گاهی ارزش هزار عکس دارد. به دلیل جذابیت بصری و شنیداری که ویدیوها می توانند داشته باشند، می توانند مخاطبان را بیشتر از متن یا تصاویر به حرکت درآورند. از برندهایی که در ساخت ویدئو بسیار خوب عمل کرده اند می توان به بنز و بی ام و اشاره کرد.
    اشتراک ویدئو در سایت های اشتراک ویدئو از جمله آپارات، نماشا، تماشا و… باعث میشود کاربرهایی که در جستجوی خدمات زیبایی در این سایت ها یا حتی گوگل هستند به سمت کلینیک لیزر و زیبایی شما جذب شوند.
    هدف از تمام توضیحات بالا این بود که شما را با روش های جذب مشتری کلینیک زیبایی از طریق محتوا آشنا کنیم حال سعی دارید چند نکته بسیار مهم در مورد محتوا به شما بگوییم. 
  4. وبلاگ
    بخش وبلاگ هر وب سایت راه خوبی برای نشان دادن حسن نیت شما به مخاطبان است. دادن اطلاعاتی به مخاطبان که ممکن است کمی سخت باشد بهترین راه برای ایجاد اعتماد است و با پاسخ به سوالات مخاطبان می توانید آنها را به خود نزدیک کنید.
    وبلاگ های ایرانی و خارجی زیادی وجود دارند که این ارتباط را با مخاطبان برقرار کرده اند. مانند hubspot، new و backlinko. این اعتماد در حد اعتماد به محتوای وبلاگ نمی ماند، بلکه نام شما را در ذهن مخاطب (به نام top of mind) حفظ می کند و باعث می شود در زمانی که به خدمات شما نیاز دارند، نام شما را به خاطر بسپارند.
    وبلاگ ها نقش مهمی در برندسازی کلینیک شما و نقش بستن نام شما در ذهن مخاطبان شما دارند که شما از طریق محتوای وبلاگ میتوانید برند خود را بر سر زبان ها بیاندازید.
  5. پادکست
    بله، پادکست ها نیز نوعی محتوا هستند و خبر خوب این است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده اند. امروزه بسیاری از کسب و کارها پادکست را به عنوان یکی از کانال های بازاریابی محتوایی خود در نظر می گیرند. با استفاده از این روش می توانید اطلاعاتی را که می خواهید به مخاطبان خود بدهید زمزمه کنید و بخشی از اوقات فراغت آنها باشید. به عنوان مثال پادکست های dmboard و .. می توانند نمونه های خوبی باشند.
    شما به عنوان کلینیک زیبایی میتوانید پادکست های آموزشی مراقبتی و زیبایی تولید کنید و در اختیار مشتریان خود قرار دهید که این موضوع باعث میشود کاربرهایی جذب کنید که مشتری خدمات شما نیستند و امکان دارد که جذب خدمات شما شوند.

 

بازاریابی محتوایی کلینیک زیبایی

 

پنج اصل زیر را در بازاریابی محتوا را در نظر بگیرید:

 

1. ارضای نیاز مخاطبین

محتوای شما باید به برخی از نیازها یا سؤالات مشتری پاسخ دهد. این محتوا باید به روشی جدید برای مشتری مفید باشد، فراتر از آنچه می توانید در قالب یک محصول یا خدمات ارائه دهید. یقین داشته باشید رفع نیاز های مخاطبین در محتوا جهش عظیمی در افزایش مشتری کلینیک زیبایی شما ایجاد میکند. 

 

۲. پایدار و ثابت قدم باشید

ویژگی بارز یک ناشر موفق عملکرد پایدار و ثابت است. چه در یک خبرنامه ماهانه مشترک شوید یا یک خبرنامه ایمیل روزانه، چه در اینستاگرام یا حتی سایت. محتوا باید همیشه به موقع و همانطور که انتظار می رود به دست شما برسد. اینجاست که بسیاری از کلینیک های زیبایی ضعیف هستند.

تداوم در تولید محتوای صفحات اینستاگرام و تلگرام و… که متعلق به کلینیک شما هستند بسیار مهم و با اهمیت است پس به مخاطبین صفحات خود احترام بگذارید و به طور منظم و مکرر محتوای ارزشمند تولید کنید.

 

3. موضع بگیرید

شما برای یک دایره المعارف محتوا نمی سازید. شما گزارش تاریخی نمی دهید. از موضع گیری در مورد مسائلی که می تواند شما و کلینیکتان را در جایگاه یک متخصص قرار دهد نترسید.

 

4. مانند فروشنده ها محتوا تولید نکنید

وقتی محتوایی ایجاد می‌کنیم که فقط برای معرفی خدمات خودمان باشد و نه برای اهداف آموزشی، آن محتوا فقط حدود 25 درصد از بازدیدهای معمول صفحه و اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی ما را به دست می‌آورد. هرچه بیشتر در مورد خودتان صحبت کنید، افراد کمتری به محتوای شما علاقه مند می شوند.

پس در صفحات کلینک خود محتوای ارزشمند و آموزشی تولید کنید و در لابلای آن خدمات خود را معرفی کنید. سعی کنید از تولید محتواهایی که صرفا جنبه معرفی و تبلیغات دارند بپرهیزید

 

5. از دروغ در تولید محتوای خود بپرهیزید

قبلا در مقاله ای به طور مفصل در مورد دروغ و تاثیر آن بر مشتریان کلینیک های زیبایی صحبت کرده ایم. همانطور که میدانید دروغ گفتن و تولید کردن محتوای صرفا تبلیغاتی و مبالغه ها و بزرگ نمایی های نابجا کلینیک زیبایی و مشتریان شما را رو به نابودی میکشاند.

امروزه با گسترش اینترنت و سطح آگاهی مردم دروغ گفتن در کسب و کار عاملی مخرب است و مشتریان شما به سرعت دروغ شما را متوجه میشوند.

 

6. بهترین فرد در زمینه کاری خود باشید

ممکن است در ابتدا نتوانید به این هدف برسید، اما هدف نهایی محتوای شما تبدیل شدن به فرد مورد علاقه در این زمینه است. این بدان معناست که برای محتوای شما، چیزی که توزیع می کنید باید بهترین باشد که می توان یافت و در دسترس است. اگر انتظار دارید مشتریان با محتوای شما وقت بگذارند، باید ارزش زیادی برای آنها فراهم کنید.

پس نهایت سعی خود را بکنید که در صفحات کلینیک زیبایی خود ارزشمندترین محتوای ممکن را قرار دهید تا مخاطبین شما صفحه کلینیک لیزر و زیبایی شما را به عنوان مرجع بشناسند نه صرفا صفحه تبلیغاتی

 

 

 

2 دیدگاه برای “6 اصل مهم برای افزایش مشتری کلینیک زیبایی با تولید محتوا

  1. اشتراک‌ها: شرح مفصل لیزر موهای زائد و نکات آن + پرسش و پاسخ + مواردی که باید حتما بدانید

  2. اشتراک‌ها: دیجیتال مارکتینگ و تاثیر آن بر افزایش درآمد کلینیک های زیبایی - کارمانیا طب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *