اثرات مخرب دروغ بر روی مشتریان کلینیک های زیبایی

چرا به مشتریان کلینیک زیبایی نباید دروغ بگوییم

به عنوان صاحب کلینیک زیبایی، موفقیت شما تا حد زیادی به سهم شما در جذب مشتری بستگی دارد. شما باید دائما مشتریان خود را افزایش دهید و به یک ابرقهرمان تبدیل شوید. اما اگر برای چند ماه مشتری کمی داشته باشید، ناامید خواهید شد. شاید شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا مشتریان به یک عدد خاص برسند و ناگهان فکر کنید “من قطعاً می توانم این کار (دروغ) را انجام دهم!” این به شما بستگی دارد! جذب مراجعین کاری بسیار پر استرس است و زمانی که هدف دست نیافتنی باشد، تلاش صاحبان کلینیک برای پنهان کردن حقیقت از چشم مراجعان افزایش می یابد. اما عواقب ناخوشایند این دروغ ها اصلا ارزشش را ندارد.

دروغ گفتن نه تنها به مشتری بلکه دروغ گفتن به همکارانتان نیز میتواند بسیار خطرناک باشد.

یک تیم متشکل از تعداد معینی از افراد است که برای رسیدن به یک هدف مشترک کار می کنند. البته بستگی به شخصیت افراد دارد که دوست دارند در کار گروهی شرکت کنند یا از آن متنفر باشند. کار در یک تیم می تواند یک تجربه یادگیری شگفت انگیز باشد و افراد تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. هر یک از اعضا به یکدیگر اعتماد دارند و از یکدیگر حمایت می کنند و در مواقع بحران در کنار هم می ایستند. با این حال، با رشد یک تیم، ممکن است از آسیب هایی مانند دروغ کار گروهی رنج ببرد. در این مقاله به این می پردازیم که چگونه دروغ گفتن در محل کار می تواند به اعضای تیم شما و در نتیجه به کسب و کار شما آسیب برساند. در ادامه با سایت کارمانیا طب وارد کننده دستگاه لیزر تیتانیوم همراه باشید.

 

چرا فروشنده ها و صاحبان کلینیک ها دروغ می گویند؟

 

“فروشنده صادق” برای بسیاری افسانه است. اما چرا فروشنده ها دروغ می گویند؟ ما سه دلیل را برای این موضوع شناسایی می کنیم. شاید بعد از خواندن این بخش، آنها را بهتر درک کنید.

نکته : دقت بفرمایید دلیل استفاده از لفظ فروشنده در مقاله دقیقا همان کسی است که خدمات خود را به مشتریان ارائه میدهد در واقع خدمات خود را میفروشد.

  1. آنها محصول و خدمات خود را نمی شناسند

    این یکی از دلایل اصلی تحریف یک فروشنده معمولی این است که آنها نمی دانند محصول چه کاری انجام می دهد، بنابراین در مورد قابلیت های آن اغراق می کنند. از بازاریابان انتظار می رود که همه چیز را در مورد خدماتی که می فروشند بدانند. بنابراین اگر اعتراف کنند که با قابلیت های آن آشنا نیستند، واقعا برایشان شرم آور است.

    بارها در کلینیک های زیبایی اتفاق افتاده است که مشتریان سوالاتی را پرسیده اند که ممکن است صاحبان کلینیک زیبایی به هر دلیلی اطلاعاتی در مورد آن نداشته باشند ولی به دلیل اینکه نمیخواهند از لفظ نمیدانم استفاده کنند دروغ هایی گفته اند. شما به عنوان یک فروشنده خدمات حق دارید در مورد یک سری مسائل اطلاعاتی نداشته باشید که همین سوالات مشتریان شما باعث میشود بعدها تلاش کنید تا اطلاعات خود را تکمیل کنید تا اینکه بخواهد درباره خدمات خود دروغ بگویید.

  2. آنها درآمد بیشتری می خواهند

    دلیل اصلی دروغ گفتن فروشندگان خدمات یا همان صاحبان کلینیک زیبایی این است که می خواهند پول بیشتری به دست آورند. اکثر فروشندگان در مورد محصولات و خدمات خود دروغ می گویند تا فروش سریعی داشته باشند و به سمت مشتری بعدی بروند.

  3. آنها می خواهند با مشتری ارتباط برقرار کنند

    بیشتر مردم تمایل ذاتی به پذیرفته شدن و دوست داشته شدن دارند و فروشندگان خدمات نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بنابراین به مشتری دروغ می گویند تا آنها را دوست داشته باشد تا مشتری از خدمات آنها استفاده کند.

 

چرا نباید در کسب و کار خود دروغ بگوییم

 

چرا بازاریابان و ارائه دهندگان خدمات زیبایی نباید در فرآیند فروش خدمات دروغ بگویند؟

 

اکنون به 9 دلیل اشاره می کنیم که چرا دروغ گفتن در فروش خدمات اصلاً ارزش ندارد:

  1. مشتری جدید در دراز مدت راضی نخواهد بود

    اگر به چیزی قول بدهید که کلینیک نتواند آن را اجرا کند، مشتری جدید بلافاصله متوجه این واقعیت می شود و احساسات گرم و دوستانه آنها به پشیمانی تبدیل می شود. اگر 100% صادق نباشید، ممکن است بتوانید خدمات معیوب را به آنها بفروشید، اما آنها شما را قضاوت می کنند و شما را رها می کنند یا نارضایتی خود را در رسانه های اجتماعی تخلیه می کنند، که به نفع شما نیست.

    همانطور که میدانید یکی از راه های افزایش مشتری کلینیک زیبایی، افزایش مشتری کلینیک از طریق اینستاگرام است. که این موضوع اصلا خوشایند نمیباشد که مشتریان شما در شبکه های اجتماعی شما را تخریب کنند.

  2. تمام فرصت های فروش خدمات را از دست می دهید

    یکی از مزایای تبدیل شدن به یک مشاور قابل اعتماد برای مشتریان این است که آنها پیشنهادات شما را می پذیرند. با این حال، اگر قبلاً به آنها دروغ گفته‌اید، چرا باید در مورد محصولات جانبی شما را باور کنند؟ ممکن است بار اول پول خوبی به دست آورید، اما این دروغ در دراز مدت برای شما گران تمام می شود.

  3. به اعتبار شما و کلینیک لیزر شما لطمه می زند

    تماس تلفنی یک مشتری عصبانی بد است، اما یک توییت یا پست فیس بوک یا پست اینستاگرا از طرف آنها برای شما حتی بدتر است و اصلاً برای برند کلینیک و شخصی شما خوب نیست. امروزه هدف اکثر بازاریاب ها رسیدن به جایگاه مشاور مورد اعتماد است و اگر مشتری به شما اعتماد نداشته باشد، کار واقعا سخت می شود.

  4. ممکن است در کلینیک زیبایی برای خود دشمن بسازید

    فرض کنید محصول یا خدماتی را با وعده پشتیبانی ویژه فروخته اید که کلینیک لیزر و زیبایی شما توانایی پرداخت آن را ندارد. مشتری قرارداد را امضا می کند و شما کار را به تیم اجرایی تحویل می دهید. بنابراین وقتی سوالات پشتیبانی مشتری شروع می شود چه می کنید؟ شما بخش دیگری را مسئول انجام کاری می کنید که خارج از کنترل آنها است و آنها نیز ناراحت و عصبانی می شوند. وقتی همکاران متوجه می شوند که چه کسی مقصر ناراحتی آنهاست، در کلینیک به عنوان بازاریاب شهرت منفی پیدا می کنید.

  5. دیگر هیچ کس مشتریان جدیدی را به شما معرفی نخواهد کرد

    مشتریان ارجاع شده توسط دیگران یکی از بهترین گزینه ها هستند. با آنها می توانید از بیشتر مسیر طولانی یافتن و جذب مشتری بگذرید و درست در دریای فروش و موفقیت شیرجه بزنید. در واقع نرخ فروش ارجاعی 50 درصد است. اما اگر مشتری قبلی مچ شما را دروغگو گرفت، به هیچ وجه مشتری جدیدی به شما معرفی نمی کند و حتی دیگران را از خرید از شما منصرف می کند.

  6. دروغگویی برای اهداف شما مضر است

    شاید یک فروشنده متقلب در سازمان شما با مشتری فعلی تماس گرفته و در نتیجه آن مشتری از شما خرید نکرده است، اما وقتی صادق باشید، احتمال بستن قرارداد برای فروش خدمات به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

  7. شما به شایعات نادرست و کلیشه ها در مورد فروش خدمات تغزیه میشوید

    دنیل پینک در تحقیق خود برای کتاب Selling is Human نظرسنجی انجام داد به نام «در محل کار چه کار می کنی؟» من انجام دادم. یک سوال در این پرسشنامه این بود که “وقتی به فروش فکر می کنید، اولین کلمه ای که به ذهنتان خطور می کند چیست؟” و او می خواست نظر مردم را در مورد مشاغل فروش بداند.

    متداول ترین پاسخ ها عبارت بودند از: «زور»، «فساد»، «وای عجب»، «مزارت»، «بی صداقتی» و «تقلب». اگر بازاریاب یا فروشنده ای هستید که به کار خود افتخار می کنید، حتما این را در نظر داشته باشید. هر بار که حقیقت را برای انجام یک فروش تغییر می‌دهید، به آن برداشت‌های منفی عمومی وارد می‌شوید، اما شاید تعهد شما به صداقت بتواند ادراکات منفی عمیق مردم را از فروشندگان تغییر دهد.

  8. مشتریان قطعا متوجه دروغ شما خواهند شد

    مشتریان باهوش تر از آن چیزی هستند که فکر می کنید. آنها اغلب متوجه می شوند که شما به آنها دروغ می گویید، اطلاعات مهم را مخفی می کنید یا آنچه را که می خواهند از شما بشنوند به آنها می گویید. به همین دلیل، احتمال فروش شما بسیار کم خواهد بود. بنابراین اگر هرازگاهی به کسی دروغ بگویید، در دراز مدت، وقتی دروغ های شما در معرض دید او قرار می گیرد، دیگر هرگز از خدمات شما استفاده نمیکنند.

  9. عزت نفس آسیب دیده است

    شناخته شدن به عنوان یک بازاریاب کلینیکی صادق، عزت نفس شما را افزایش می دهد و باعث می شود از اینکه برای فروش تقلب نکرده اید یا دروغ نگفتید، احساس غرور می کنید. شناخته شدن به صداقت باعث بهبود روابط حرفه ای و شخصی شما می شود. همچنین مشتریانی که به شما و خدمات کلینیک شما اعتماد کرده اند حتی در مواقع سخت به کلینیک شما وفادار می مانند.

اگرچه اکثر مشتریان از همان ابتدا به دلیل تجارب بد گذشته و برخورد با فروشندگان متقلب محتاط هستند، اما می توانید با صادق بودن رابطه ای برد-برد با آنها ایجاد کنید. پس هرگز به مشتریان خود دروغ نگویید. شما برای داشتن یک برند قدرتمند باید کاملا دروغ را کنار بگذارید ما در مقاله راز موفقیت برند نیوآ در مورد برند نیوآ یکی از محبوب ترین برند های آرایشی بهداشتی صحبت کرده ایم که شما میتوانید از این برند در کسب و کار خود ایده بگیرید.

 

تاثیر دروغ در درامد کلینیک زیبایی

 

آسیب های دروغ بر روی کار گروهی کلینیک زیبایی

 

یکی از مهم ترین آسیب های کار گروهی، ایجاد فرهنگ دروغ گویی در کار گروهی در محیط کار و در بین اعضای تیم است. حتی دروغ های کوچک می تواند شهرت و آرامش خاطر شما و سایر هم تیمی هایتان را از بین ببرد و چرخه ای از بی اعتمادی را در سراسر تیم و شبکه تجاری شما ایجاد کند.اما دروغ چه نقشی در کلینیک زیبایی شما دارد و چه خطراتی برای کسب و کار شما دارد؟

  1. دروغگویی بر سلامتی شما تأثیر منفی می گذارد

    اگر یک دروغ کوچک به مشتری یا هم تیمی های خود بگویید، عمل دروغگویی حالت ذهنی شما را تغییر می دهد. حتی دروغ های به ظاهر بی اهمیت نیز می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد. منظور از به خطر انداختن سلامتی این است که برای حفظ دروغ و ارائه آن به عنوان حقیقت، انرژی منفی جسمی و روحی زیادی لازم است.

    از این انرژی می توان برای ایجاد راه حل های خلاقانه تجاری استفاده کرد. بسیاری از مشکلات جسمی نیز از ذهن دروغگو سرچشمه می گیرد. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که هر چه بیشتر دروغ بگویی سطح استرس، ضربان قلب و فشار خون در بدن شما بیشتر می شود.

  2. پیدایش دروغ های بزرگتر از دروغ های کوچک در کسب و کار شما

    گاهی اوقات در محل کار شما فکر می کنید که همه اعضای تیم باید کار خود را با شفافیت کامل و با دانستن تمام واقعیت ها انجام دهند، اما در حین کار روی مشکلی سرپوش می گذارید، در واقع قوانین خود را زیر پا می گذارید و باعث فشار روانی بر شما می شود. این ناهماهنگی و فشار ذهنی بر توانایی شما برای تمرکز، تصمیم گیری و انجام سایر مهارت ها تأثیر منفی می گذارد. سپس شروع به توجیه اعمال خود می کنید تا با باورهای خود مطابقت داشته باشد. بنابراین اگر به خودتان بگویید دروغ های کوچک بی ضرر هستند، چه چیزی مانع از گفتن دروغ های بزرگتر می شود؟

  3. ایجاد بی اعتمادی بین اعضای تیم کلینیک لیزر و زیبایی

    صداقت در کار به معنای به اشتراک گذاشتن همه چیز نیست. بد نیست از پاسخ دادن به سؤالات و مسائل نامناسبی که بر حریم خصوصی شما تأثیر می گذارد خودداری کنید. مدیران منابع انسانی نیز مسئول رسیدگی به این مسائل هستند. مزیت صداقت در کار تیمی این است که در صورت عدم وجود آن و کتمان حقایق باعث ایجاد بی اعتمادی و هرج و مرج بین اعضای تیم می شود و در نتیجه آسیب جدی به کسب و کار شما وارد می شود.

    گفتن چند سوال (هرچند سخت) همیشه بهتر از پنهان کردن آنها یا پیچاندن موضوع و تغییر حقیقت برای رسیدن به منافع شخصی است. پنهان كردن حقايق ممكن است موقتاً براي شما شهرت و اعتبار به ارمغان بياورد، اما در وجود خود احساس ضعف و ترس مي كنيد و در آينده نزديك كه حقيقت آشكار مي شود، تمام اعتباري كه براي خود كار كرده ايد از بين خواهد رفت. و در بین هم تیمی های خود و کل سازمان به عنوان یک متقلب و متقلب شناخته می شوید.

 

چرا به مشتریان کلینیک زیبایی نباید دروغ بگوییم

 

سخن آخر

 

دروغ در فرهنگ ما ایرانی ها کار بسیار نپسندیده ای میباشد که در هیج جای کشور شما با دروغ گفتن در بلند مدت به موفقیت در کسب و کار خود نمیرسید. در کتاب های بازاریابی بین المللی دروغ گفتن به شدت منع شده است و هیچ استاد فروشی در دنیا دروغ را توصیه نمیکند.

علاوه بر از دست دادن مشتریان خود، بزرگترین آسیب دروغ گفتن در کار گروهی از دست دادن اعتماد بین اعضای تیم است. دروغ برای جلوگیری از مشکلاتی مانند اعتیاد به درون شما نفوذ می کند و شما را مست و معتاد می کند، ممکن است برای مدتی آن را فراموش کنید یا ذهن مردم را از خود دور کنید، اما این یک راه حل موقت است. مشکلات شما هنوز وجود دارد و حتی بزرگتر است زیرا دیگر در محل کار یا حتی با دوستان به شما اعتماد نمی شود.

اگر به خود، هم تیمی هایتان و مشتریانتان قول بدهید که همیشه صادق باشند، حتی زمانی که انجام این کار سخت است، شروع به ایجاد شهرت و کسب و کار مبتنی بر صداقت کرده اید. هیچ چیز برای مشتریان بهتر از صداقت و راستگویی در تجارت شما نیست. به این ترتیب، در پایان هر روز کاری، افرادی که با آنها کار می کنید و با آنها در تعامل هستید، شما را دوست خواهند داشت و الگویی برای سایر اعضای تیم خواهید شد تا آنها نیز صداقت را پایه و اساس کار تیمی خود قرار دهند. همچنین بهره وری تیم را افزایش خواهد داد.

1 دیدگاه برای “اثرات مخرب دروغ بر روی مشتریان کلینیک های زیبایی

  1. اشتراک‌ها: 5 اصل مهم برای افزایش مشتری کلینیک زیبایی با تولید محتوا - کارمانیا طب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *