جدیدترین تکنولوژی های دستگاه های لیزر موهای زائد

طبقه بندی دستگاه های لیزر موهای زائد

استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد یک روش تایید شده توسط FDA است که در آن پرتو لیزر، فولیکول های مو را هدف قرار می دهد و آنها را از بین می برد تا دیگر نتوانند رشد کنند. این روش موثرترین و دائمی ترین روش مبارزه با موهای زائد است و کاربردی ترین روش زیبایی در سراسر جهان است.

یادآوری می کنیم که لیزر موهای زائد باید زیر نظر پزشک متخصص و با دستگاه های مورد تایید FDA انجام شود. توصیه می کنیم از مراجعه به مکان های نامعتبر برای انجام لیزر دوری کنید. چنین اماکنی با مقررات قانونی مطابقت ندارد و وسایل مورد استفاده در این مکان ها می تواند اثرات مخربی برای سلامتی داشته باشد. زیرا بسیاری از این دستگاه ها حتی دستگاه لیزر موهای زائد نیستند و تاییدیه FDA را ندارند.

در عصر تکنولوژی که در آن قرار داریم، البته که بازار لیزر موهای زائد نیز سهم خود را از پیشرفت های تکنولوژیک می گیرد.

 

توضیحات بروز درباره دستگاه های لیزر موهای زائد

 

در ابتدای مقاله ما می خواهیم بیان کنیم که دستگاه های IPL به آن صورت در تحقیقات ما لحاظ نشده اند. اگرچه دستگاه های IPL برای اهداف اپیلاسیون استفاده می شوند، اما «اپیلاسیون لیزری» را انجام نمی دهند. اپیلاسیون لیزری نام فرآیندی است که فقط با دستگاه های لیزر اعمال می شود. از طرف دیگر دستگاه های IPL لیزر نیستند، از فناوری نور متمرکز استفاده می کنند. نتایج اپیلاسیون با IPL مانند لیزر موهای زائد دائمی نیست.

 

3 نوع لیزر برای لیزر موهای زائد استفاده می شود:

 

  • لیزر الکساندرایت
  • لیزر دایود
  • لیزر Nd:YAG

 

با ترکیب این سه نوع لیزر در یک سیستم، لیزر یخ همچنان به عنوان برگزیده ترین دستگاه لیزر موهای زائد در سال های اخیر توجه ها را به خود جلب می کند.

اکنون تقریباً همه می دانند که لیزر یخ یک برند ثبت اختراع است و فقط دستگاه های سری سوپرانو آیس را پوشش می دهد. لیزر یخ که به طور مداوم با دستگاه های سوپرانو یخ و سوپرانو پلاتینیوم توسعه می یابد، این پیشرفت را با سوپرانو تیتانیوم ادامه می دهد.

دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم دستگاهی است که جایزه “ دستگاه لیزر موهای زائد جدید سال” را از سوی برنامه معتبر جوایز زیبایی شناسی MyFaceMyBody دریافت کرد. سوپرانو تیتانیوم که در اواخر سال 2021 در کشورمان به فروش رسید توجه بسیاری از پزشکان و کلینیک ها را به خود جلب کرد. با مزیت داشتن طول موج لیزر الکساندرایت، دایود و Nd:YAG در یک سیستم، امکان استفاده ایمن بر روی انواع پوست وجود دارد. البته اپیلاسیون ایمن لیزری مزیت بزرگی در افراد برنزه و پوست تیره ایجاد می کند. با مزیت سه طول موج، لیزر اپیلاسیون موثر را می توان بر روی انواع مو به خصوص موهای نازک انجام داد.

سوپرانو تیتانیوم دارای سر کاربرد دوگانه است: هم سر سه بعدی در مدل های دیگر و هم سر کواترو جدید. در مدل های دیگر لیزر یخ، نازل سه بعدی 2 سانتی متر مربع بود، در حالی که نازل جدید کواترو 4 سانتی متر مربع است. این بدان معناست که جلسات لیزر موهای زائد با سوپرانو تیتانیوم به نصف کاهش می یابد، بنابراین کلینیک ها می توانند متقاضیان بسیار بیشتری را بپذیرند. سیستم خنک کننده نیز در مقایسه با مدل های دیگر بهبود یافته است و باعث راحتی بیشتر برنامه شده است.

دستگاه لیزر تیتانیوم یکی از دستگاه هایی است که توسط شرکت کارمانیا طب به ایران وارد میشود که در مقاله دستگاه لیزر تیتانیوم ساخت کجاست؟ به آن پرداختیم و ابهامات این دستگاه را به طور کامل بررسی کردیم

سوپرانو تیتانیوم با اپیلاسیون لیزری بدون درد، راحت، موثر و سریع خود از میزان رضایت بیماران بالایی برخوردار است. به لطف آگاهی بالای برند و ترجیح شدید بیماران برای لیزر یخ، کلینیک ها می توانند به سرعت سرمایه خود را برگردانند. علاوه بر این، این یک سیستم بدون مواد مصرفی است. هر دو هد برنامه با 2 سال ضمانت شات نامحدود فروخته می شوند. یعنی دستگاه به مدت حداقل 2 سال نیازی به هزینه اضافی ندارد.

پیش بینی ما برای سال 2022؛ که سوپرانو تیتانیوم تقاضای بالایی خواهد داشت.

دستگاه لیزر کندلا یکی از و پرفروش ترین دستگاه های لیزر موهای زائد در دنیا و ایران است که با بابهره بردن از دو طول موج الکساندرایت و اندیاگ برای تمامی تایپ های پوستی و انواع موهای زائد مناسب است.

دستگاه کندلا از تکنولوژی غیر تماسی برای هر کاربر استفاده میکند و در این روش استفاده از ژل صورت نمیگیرد و کاربر لذت حذف موهای زائد را کاملا بهداشتی و بدون درد با سری شخصی تجربه خواهد کرد این دستگاه نیز یکی از پرطرفدارترین دستگاه های لیزر در بین کاربران جهان در سال 2022 بوده است.

 

دستگاه لیزر الکساندرایت:

 

در سال های اخیر هیچ پیشرفت یا نوآوری در فناوری های لیزر الکساندرایت صورت نگرفته است. فن آوری های مبتنی بر سال ها پیش هنوز استفاده می شود. بزرگترین عیب دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت این است که برای پوست های تیره و برنز کاملاً خطرناک است. از آنجایی که به شدت توسط رنگدانه ملانین جذب می شود، احتمالاً در انواع پوست های تیره و به ویژه پوست های برنزی باعث سوختگی و لک می شود. همچنین روش بسیار دردناکی است. با تیره شدن رنگ پوست و به خصوص در موهای ضخیم، درد بسیار بیشتر می شود. از آنجایی که برای پوست برنزی مناسب نیست، در تابستان قابل استفاده نیست. برای روشن شدن رنگ پوست باید حداقل یک ماه صبر کرد.

به همه این دلایل، استفاده از دستگاهی با طول موج لیزر دوم کاملاً ضروری است که به معنای هزینه دوم برای مشاغل است. علاوه بر این، لیزرهای الکساندرایت دارای مواد مصرفی پرهزینه مانند لامپ فلاش، فیبر، لنز، پنجره، محفظه یا سر هستند. در هنگام تعویض این مواد مصرفی، هزینه های اضافی مانند هزینه خدمات فنی ایجاد می شود.

لیزرهای الکساندرایت تقاضای کمتری دارند زیرا از نظر راحتی و هزینه ، پیشرفتی برای از بین بردن نکات منفی نشان نمی دهند. تقاضا برای دستگاه های لیزر موهای زائد مانند Clarity، Cynosure و Candela به همه این دلایل روز به روز در حال کاهش است.

 

دستگاه لیزرهای دایود:

 

سال هاست که هیچ تغییر و توسعه ای در فناوری های لیزر دایود صورت نگرفته است. زمانی که سوپرانو آیس برای اولین بار تولید شد، فقط یک لیزر دایود بود و روش کاربردی ثبت شده SHR به درد اپیلاسیون لیزر پایان داد. سپس Soprano Ice Platinum در 3 طول موج تولید شد. از آنجایی که الکساندرایت، دیود و Nd:YAG در یک سیستم هستند، فکر می کنیم دستگاه های سری سوپرانو دیگر نباید در دسته لیزر دایود ارزیابی شوند. سوپرانو تیتانیوم نیز سه طول موج است و در بالا در دسته بندی جداگانه ای به عنوان لیزر یخ نام برده ایم.

در حال حاضر هیچ نوآوری در دستگاه لیزر موهای زائد دایود برای سال 2022 وجود ندارد. علاقه به لیزرهای دایود که بزرگترین عیب آن درد است نیز در حال کاهش است. به جای لیزر تک دیود، لیزر یخ با 3 طول موج ترجیح داده می شود. این واقعیت که اپیلاسیون لیزری بدون درد را با تکنیک استفاده از SHR و سیستم خنک کننده پیشرفته ثبت شده ارائه می دهد، علاقه به لیزر یخ را افزایش می دهد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، به نظر می رسد آخرین مدل لیزر یخ، سوپرانو تیتانیوم، سال 2022 را نشان می دهد.

 

دستگاه لیزر Nd:YAG:

 

لیزرهای Nd:YAG برای اپیلاسیون لیزری پوست های تیره و برنزه ساخته شده اند. به دلیل خاصیت نفوذ عمیق بسیار دردناک است. علاوه بر این با توجه به تکنولوژی آنها با پهنای نقطه کمتری نسبت به لیزرهای الکساندرایت اعمال می شوند که باعث طولانی شدن جلسه می شود. موفقیت لیزر یخ امروزه علاقه به لیزرهای Nd:YAG را بسیار کاهش داده است. برای انجام لیزر اپیلاسیون فقط روی پوست های برنزه و تیره نیازی به لیزر Nd:YAG نیست، بلکه لیزر یخ بدون درد که می تواند با خیال راحت برای انواع پوست استفاده شود، ترجیح داده می شود.

 

دستگاه لیزر بدون درد و سرد
دستگاه لیزر بدون درد و سرد

 

تکنولوژی های مورد استفاده در لیزر موهای زائد چیست؟

 

شرکت کارمانیا طب از جمله شرکت های بزرگ در زمینه واردات دستگاه های لیزر موهای زائد است که سال ها ست به کلینیک های زیبایی در زمینه بازاریابی کلینیک زیبایی، افزایش درآمد کلینیک زیبایی و دیجیتال مارکتینگ کلینیک های زیبایی مشاوره میدهد و آنها را به طور کامل تجهیز میکند تجربه و علم زیادی درمورد تکنولوژی لیزری در ایران دارد و در این مقاله قصد داریم به آن ها بپردازیم.

 

لیزر دایود:

فناوری لیزر دایود یکی از پرکاربردترین دستگاه های تکنولوژیکی در کاربرد لیزر اپیلاسیون است. هدف اصلی این روش که به راحتی در هر قسمت از بدن قابل اجراست، کاهش موهای زائد و سپس از بین بردن کامل آن است.

مشخص است که نتایج موفقیت آمیز به دست آمده با لیزر دایود در فناوری لیزر اپیلاسیون بسیار بالا است. موفقیت چشمگیری در افرادی که پوست تیره تری نسبت به پوست روشن داشتند به دست آمد. مهم ترین عاملی که باعث افزایش تاثیر مستقیم بر ساختار مو در این دستگاه های تشکیل دهنده فناوری لیزر اپیلاسیون می شود، طول موج دستگاه است. فناوری با بالاترین طول موج، فناوری لیزر موهای زائد دایود است.

فناوری اپیلاسیون لیزر دایود که می‌تواند سریع‌تر به عمق ریشه مو نفوذ کند، فرآیند اپیلاسیون را بدون درد و بدون بر جای گذاشتن هیچ اثری روی پوست تکمیل می‌کند.

 

لیزر IPL:

فناوری حذف موهای زائد IPL برای از بین بردن فولیکول های مو با نور متمرکز کار می کند. برخلاف لیزر اپیلاسیون، اپیلاسیون با ترکیب نور و گرما انجام می شود نه لیزر. بنابراین ممکن است درد بیشتری نسبت به سایر فناوری های اپیلاسیون ایجاد کند.

یکی از فرآیندهای رفع موهای زائد راه حل محور بدون شک روش حذف موهای زائد IPL است. نورهایی با طول موج های آریتمی به شما این امکان را می دهند که پوستی صاف با محلول دائمی روی موهای ناخواسته داشته باشید. با IPL، فرآیند اپیلاسیون قابل تنظیم را می توان با توجه به ساختار پوست خود اعمال کرد. 

 

لیزر الکساندرایت:

فناوری لیزر موهای زائد الکساندرایت مانند سایر دستگاه های رفع موهای زائد می تواند راه حل های موثر و دائمی ارائه دهد. با توجه به زیرساخت های فنی و ویژگی های دستگاه، به راحتی برای افراد با پوست روشن اعمال می شود. ارائه راه حل دائمی در زمان کوتاه برای لیزر الکساندرایت بسیار آسان است!

لیزر الکساندرایت را می توان تقریباً در هر قسمتی از بدن اعمال کرد. اما برای استفاده در صورت، گونه ها، چشم ها و اطراف مناسب نیست. هر چقدر هم که پوست فرد روشن باشد، زدن آن به این نواحی صحیح نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *