دیجیتال مارکتینگ و تاثیر آن بر افزایش درآمد کلینیک های زیبایی

دیجیتال مارکتینگ

شاید اخیرا یا سال ها پیش نام دیجیتال مارکتینگ را شنیده باشید و کنجکاو شده باشید که بازاریابی دیجیتال چیست؟ این مقاله برای کسانی مناسب است که می خواهند پاسخی برای این سوال بیابند و به طور کلی فناوری و روش های بازاریابی جدید را دوست دارند.

با کارمانیا طب همراه باشید تا کمی بیشتر در مورد معنی و مفهوم بازاریابی دیجیتال و تاثیر آن بر درآمد کلینیک های زیبایی صحبت کنیم.

خواندن این مقاله باعث افزایش درآمد کلینیک زیبایی شما با دیجیتال مارکتینگ میشود.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 

دیجیتال مارکتینگ در زبان انگلیسی به معنای بازاریابی مدرن است، حدود 50 سال پیش تمامی روش های بازاریابی سنتی و زمان بر بود. در حالی که امروزه با قدرت اینترنت و هزاران سرویس مبتنی بر تکنولوژی، برای جذب شما نیازی به صرف وقت و صحبت با هزاران مشتری ندارید!! فقط کافی است یک تبلیغ خوب در شبکه های اجتماعی منتشر کنید تا هزاران نفر آن را فوراً ببینند.

شاید به همین دلیل است که برخی کارشناسان معتقدند دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی مدرن می تواند ارزش یک کسب و کار را میلیاردها تومان افزایش دهد!!

 

دیجیتال مارکتینگ شامل چه بخش هایی است؟ 

 

بخش های اصلی بازاریابی دیجیتال به شرح زیر است:

  • SEO – سئو یعنی بهینه سازی موتور جستجو  درواقع یعنی وب سایت یا نام تجاری خود را به راحتی در موتور جستجوی گوگل نشان دهید و میلیون ها کاربر این موتور جستجو می توانند شما، خدمات یا محصولات شما را پیدا کنند.
  • تبلیغات کلیکی – در این روش تبلیغاتی، تبلیغ شما در پرطرفدارترین پلتفرم های اینترنتی ثبت می شود و باید به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ خود، به فردی که آن را ارسال کرده است، پول پرداخت کنید. این تبلیغات را با سایت هایی مانند یکتانت، سنجاق و… میتوان ایجاد کرد.
  • بازاریابی در شبکه های اجتماعی – جذب کاربران و تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام که چند سالی است توسط اینفلوئنسر های اینستاگرام توسعه یافته است.
  • بازاریابی محتوا – افزایش مشتری از طریق تولید محتوا در اینترنت و شبکه های اجتماعی که قبلا در مقاله افزایش مشتری کلینیک های زیبایی با تولید محتوا صحبت کرده ایم.
  • بازاریابی ایمیلی – جذب مشتری از طریق ارسال ایمیل
  • بازاریابی موبایلی – توسعه اپلیکیشن موبایل یا طراحی وب سایت مناسب برای کاربران موبایل
  • همکاری در فروش – ساخت اپیکیشن یا وبسایت های همکاری در فروش با دادن پورسانت به همکاران برای مشارکت در افزایش مشتریان شما
  • و …

 

دیجیتال مارکتینگ
تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر درآمد کلینیک زیبایی

 

مزایای دیجیتال مارکتینگ برای کلینیک های زیبایی

 

اگر بخواهیم تمام مزایای دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار و کلینیک زیبایی را به شما بگوییم، حتما باید چندین کتاب بنویسیم! و کلی ترین آنها این است که با کمک دیجیتال مارکتینگ بر خلاف بازاریابی سنتی می توانید مشتریانی از سراسر ایران یا خارج از کشور داشته باشید!! شما دیگر محدود به شهر و روستا و استان نیستید!!

شاید همه ی شما به صورت های مختلف با تبلیغات گوناگون کلینیک های زیبایی و لیزر موهای زائد را در شبکه های اجتماعی و یا در بستر اینترنت مواجه شده باشید اینها همه میتواند روش های بازریابی دیجیتال و برای افزایش درآمد کلینیک های زیبایی باشد.

اجازه دهید فقط به چند مزیت اصلی دیجیتال مارکتینگ برای تجارت اشاره کنیم:

 

1. قیمت پایین هزینه های دیجیتال مارکتینگ برای کلینک های زیبایی

هزینه های بازاریابی و تبلیغات یکی از بزرگترین منابع هزینه های کسب و کار است. در حالی که کسب و کارهای بزرگ ممکن است مشکلی با پرداخت میلیاردها تومان برای بازاریابی و تبلیغات نداشته باشند، برای کسب و کارهای کوچک و یک کلینیک زیبایی نوپا این امر احتمالاً غیرممکن یا یک کابوس است!
بازاریابی و جذب مشتری کلینیک زیبایی از طریق پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ جایگزین مقرون به صرفه تری برای روش های سنتی است. مثلا اگر بخواهید بنری را چاپ کنید و روی بیلبوردی در مرکز شهر نصب کنید باید چندین میلیون تومان بپردازید در حالی که گذاشتن بنر در شبکه های اجتماعی رایگان است!! و حتی بنر ارسال شده در اینترنت می تواند بازدیدهای بسیار بیشتری داشته باشد!!

در مجموع هزینه های بازاریابی دیجیتال برای کلینیک های زیبایی نسبت به درآمد این کلینیک ها ناچیز میباشد. 

 

2. بازگشت سرمایه بسیار خوب

هیچ چیز برای یک تجارت از منظر مالی مهمتر از بازگشت سرمایه آن نیست. دیجیتال مارکتینگ برای کلینیک های زیبایی و لیزر بازگشت سرمایه قابل توجهی دارد. بازاریابی ایمیلی و پیامکی یا انجام کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی در مقایسه با تکنیک های بازاریابی سنتی دارای هزینه کم و اثربخشی بهتری است.

 

3. جهانی بودن دیجیتال مارکتینگ

می گویند دنیا به دهکده جهانی تبدیل شده است. این موفقیت به لطف فناوری و دیجیتالی شدن است. دیجیتال مارکتینگ به کمپین های تبلیغاتی اجازه می دهد تا در هر کجای دنیا دیده شوند. این فرصتی نادر برای استارت‌آپ‌های کوچک است تا از طریق قرار گرفتن در معرض گسترده جهانی شوند. اینترنت مملو از داستان‌های استارت‌آپ‌هایی است که به دلیل فرصت‌های ایجاد شده توسط بازاریابی دیجیتال و از طریق پلتفرم‌های دیجیتال، در مدت زمان کوتاهی بسیار موفق شده‌اند.

شاید فکر کنید به جهانی فکر کردن در مورد کلینیک زیبایی دست نیافتنی باشد اما اینطور نیست کلینیک های زیبایی در ایران وجود دارند که مشتریان خارجی دارند حتی از کشورهای آسیای شرقی و اروپا هم برای برخی جراحی های زیبایی به ایران می آیند شما هم برای شروع میتوانید به مشتریان از کشورهای اطراف که خدمات زیبایی خوبی ندارند فکر کنید مانند عراق ، افغانستان و…

شرکت کارمانیا طب به عنوان بزرگترین وارد کننده دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم و دستگاه لیزر کندلا همیشه حامی کلینیک های زیبایی بوده است که بتوانند خدمات زیبایی در سطح بین اللملی ارائه دهند.

شرکت کارمانیا طب به شما این امکان را میدهد که بروزترین دستگاه های پزشکی و زیبایی را در ایران و در شهر خود داشته باشید که این یعنی فرصت برای جذب انواع مشتری از همه جای دنیا.

 

4. استقرار آسان در دیجیتال مارکتینگ برای کلینیک زیبایی

دانستن عملکرد یک تبلیغ به کسب و کار اطلاعات کافی در مورد نحوه ادامه کار می دهد. برای یک کمپین تبلیغاتی با عملکرد خوب، می توان بودجه بیشتری اختصاص داد با خیال راحت و تنها با یک کلیک. اما برای تبلیغی که مطابق انتظار نمایش داده نمی شود و بازدهی ندارد می توان آن را به راحتی تغییر داد یا به راحتی متوقف کرد.
در بازاریابی سنتی، چنین کارهایی دشوارتر است، زیرا کوهی از اسناد باید جابجا شود و امضا شود و در بیشتر موارد این قراردادها بلندمدت یا میان مدت هستند. بنابراین حتی اگر یک کمپین مطابق انتظار عمل نکند، صاحبان کلینیک زیبایی همچنان باید تا پایان دوره توافق شده منتظر بمانند.

 

5. توسعه برند کلینیک زیبایی در بازاریابی دیجیتال

کلینیک های زیبایی می توانند از پلتفرم های دیجیتالی خود برای توسعه برند و شهرت کلینیک خود استفاده کنند. یک وب سایت با طراحی خوب، یک وبلاگ با مقالات خوب و مفید، یک حساب کاربری بسیار تعاملی در رسانه های اجتماعی برخی از راه هایی هستند که یک کلینیک زیبایی می تواند یک برند قوی تر ایجاد کند. امروزه برندسازی برای ایجاد یک کسب و کار بسیار مهم است.

 

6. بررسی آسان نتایج تبلیغات

موفقیت یا شکست یک کمپین دیجیتالی را می توان به راحتی حدس زد! در مقایسه با روش‌های سنتی که در آن باید هفته‌ها یا ماه‌ها منتظر بمانید تا اعتبار یک کمپین را ارزیابی کنید، با یک کمپین دیجیتال تقریباً بلافاصله می‌توانید عملکرد تبلیغات را دریابید.
نرم افزار بازاریابی ایمیلی به صاحبان کلینیک های زیبایی این امکان را می دهد که به راحتی عملکرد ایمیل های خود را پیگیری کنند. آنها می توانند بدانند که چه تعداد تحویل داده شده است، چه تعداد خوانده شده است، و همه چیز را در مورد نرخ تبدیل خود بدانند.

گوگل آنالیتیکس ابزار بسیار موثری برای اندازه گیری اهداف خاصی است که باید در وب سایت یا وبلاگ خود به آن برسید. ابزارهای گوگل ادوردز به کاربران اجازه می دهد تا عملکرد تبلیغات جستجوی گوگل خود را کنترل کنند.

پزشکان و صاحبان کلینیک زیبایی می توانند بدانند که چند نفر تبلیغات آنها را مشاهده کرده اند و همه چیز را در مورد نرخ تبدیل خود بدانند.

 

7. اشتراک گذاری آسان

اکثر روش های دیجیتال مارکتینگ دارای ویژگی اشتراک گذاری هستند که به کمپین ها و مقالات اجازه می دهد با چندین فالوور به اشتراک گذاشته شوند. این عمل به ایجاد یک اثر چند برابری کمک می کند و ظرفیت بهبود قابل توجه نتایج فروش را دارد.

 

دیجیتال مارکتینگ برای کلینیک زیبایی
دیجیتال مارکتینگ برای کلینیک زیبایی

 

بازاریابی دیجیتال برای کلینیک های زیبایی تا کجا پیش می رود؟

 

اکنون که فهمیدید بازاریابی دیجیتال چیست و چرا مهم است، بیایید ارزش بازار آینده دیجیتال مارکتینگ برای کلینیک زیبایی و لیزر را ارزیابی کنیم.

هیچ کس پاسخ دقیق این سوال را نمی داند، اما تا آنجا که می دانیم، بازاریابی دیجیتال در حال حاضر به سمت بازاریابی هوش مصنوعی در حال حرکت است و حتی برخی از استارتاپ ها روی بازاریابی هوش مصنوعی کار می کنند.

اعتقاد بر این است که آینده بازاریابی دیجیتال با برخی از حوزه های هوش مصنوعی یا حتی فراجهان این حوزه به روز می شود. مانند استفاده از داده های بزرگ یا استفاده از علم داده برای بهبود کمپین های بازاریابی.

دیجیتال مارکتینگ در ایران برای کلینیک های زیبایی بسیار جواب داده است و جواب خود را پس داده است مطمئن باشید که این راه همچنان ادامه دارد و رشد میکند. 

 

آیا بازاریابی دیجیتال ارزش پیگیری دارد؟ 

 

این مقاله قرار بود به شما بگوید دیجیتال مارکتینگ چیست، اما این هم مهم است که بدانید دیجیتال مارکتینگ در آینده جایگاهی دارد یا خیر!!

احتمالاً این روزها می توانید صدها شغل عالی در زمینه فناوری را نام ببرید، چه بخواهید چه نخواهید، بازاریابی دیجیتال یکی از آنهاست. وظیفه یک بازاریاب دیجیتال کمک به شرکت ها و کسب و کارها با استفاده از دانش بازاریابی مدرن است. در نتیجه این شرکت مشتریان بیشتری خواهد داشت و سود بیشتری خواهد داشت.

با توسعه اینترنت و شبکه های اجتماعی بازاریابی دیجیتال روز به روز مهم تر و قدرتمندتر میشود پس در آینده نیز جایگاه ارزشمندتری خواهد داشت.

 

نتیجه گیری

 

به یاد داشته باشید که دیجیتال مارکتینگ به قدری در حال رشد است که می توان آن را یک صنعت برای خود دانست! دنیای بازاریابی همیشه جذاب بوده است، حالا به این فکر کنید که چگونه آن را با دانش تکنولوژی و اینترنت ترکیب کنید!
نتیجه ظهور بازاریابی دیجیتال و صدها مزیت آن برای مشاغل سنتی است. دیر یا زود باید از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار خود استفاده کنید، پس هر چه زودتر با این علم بزرگ آشنا شوید.

پس اکنون اگر کلینیک زیبایی دارید و از روش های مختلف دیجیتال مارکتینگ برای جذب مشتری و افزایش درآمد استفاده نمیکنید باید بگوییم دیر یا زود محکوم به نابودی خواهید بود. 

تنها چیزی که لازم نیست نگران آن باشید دانستن در مورد بازاریابی دیجیتال است زیرا امروزه هزاران بروشور، کتاب، مقاله، دوره های آموزشی، وبینارها و غیره وجود دارد. در اینترنت برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ و فقط باید بخواهید این رشته را یاد بگیرید.

شما میتوانید از مشاورین شرکت کارمانیا طب در این خصوص کمک بگیرید و از آنها در این مسیر کسب تجربه کنید.

توصیه ما به شما این است که از قدرت دیجیتال مارکتینگ برای مرکز زیبایی خود و روش های آن برای ساختن یک کلینیک خوب استفاده کنید!

اگر به دنبال درآمد بالا و مشتری زیاد برای کلینیک خود هستید، لحظه ای معطل نکنید، دیجیتال مارکتینگ روش بازاریابی امیدوارکننده ای برای شما خواهد بود. 

 

 

1 دیدگاه برای “دیجیتال مارکتینگ و تاثیر آن بر افزایش درآمد کلینیک های زیبایی

  1. اشتراک‌ها: بازاریابی کلینیک زیبایی به کمک کتاب های مطرح بازاریابی - کارمانیا طب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *