بازاریابی کلینیک زیبایی به کمک کتاب های مطرح بازاریابی

بازاریابی کلینیک زیبایی و لیزر

دنیای امروز دنیای کالاها و خدمات یکسان است. دنیایی که در آن توجه کم است. بازاریابی درست می تواند دریچه ای به ذهن و قلب مردم باشد.

به هر طرف که نگاه می کنیم پیام های بازاریابی و تبلیغاتی را می بینیم. موج این پیام ها و تبلیغات به قدری زیاد است که ناخودآگاه به لوگو و تبلیغات آنها در گوشه و کنار توجه می کنیم، نوشته های روی آنها را می بینیم و می خوانیم. ما زمان و پول خود را صرف چیزهایی می کنیم که بازاریابان پول زیادی را صرف قرار دادن آنها در مقابل چشمان ما کرده اند. در زندگی مدرن ما به جای دیدن مناظری مانند دریاچه ها و جنگل ها با تابلوهای تبلیغاتی روبرو هستیم.

از آنجا که بازاریابی سال هاست در بین ما انجام می شود، آن را بدیهی می دانیم. ما حوادث اطراف خود را نمی بینیم و نمی فهمیم که چگونه ما را تغییر می دهند. بازاریابی همیشه به دنبال چیزی بیشتر است. سهم بازار بیشتر، مشتریان بیشتر و کار بیشتر.

بازاریابی تغییر کرده است، اما درک ما از اینکه در موقعیت های جدید چه کاری انجام دهیم، با این تغییر همگام نبوده است. وقتی دو قلب داریم، دیوار را با تبلیغاتمان پر می کنیم. وقتی کسب و کار ما به بن بست می رسد، حمله می کنیم و به جای گسترش بازار، سهم بازار را از رقبای خود می دزدیم. وقتی تحت فشار هستیم فکر می کنیم بازار خراب است و همه جا همان آش و همان کاسه است.

بیشتر ما در دنیای بازار انبوه بزرگ شدیم که در آن برنامه های تلویزیونی و رادیویی فرهنگ ما را شکل دادند. ما بازاریاب ها به دنبال تکرار ترفندهای قدیمی هستیم که دیگر جواب نمی دهند.

بازاریابی که کل زندگی ما را تحت الشعاع قرار می دهد آن چیزی نیست که شما می خواهید انجام دهید. روش‌های میان‌بری که از پول برای جلب توجه برای فروش محصولات متوسط ​​به افراد متوسط ​​استفاده می‌کنند، متعلق به زمان دیگری است، نه زمانی که اکنون در آن زندگی می‌کنیم.

شما می توانید یاد بگیرید که ببینید مردم چگونه رویا می بینند، تصمیم می گیرند و عمل می کنند و اگر به آنها کمک می کنید نسخه بهتری از خودشان باشند. پس شما یک تاجر هستید.

در این مقاله سعی کرده ایم درمورد بازاریابی و جذب مشتری برای کلینیک های زیبایی صحبت کنیم همانطور که قبلا در مورد دیجیتال مارکتینگ کلینیک زیبایی صحبت کردیم و برند نیوآ را هم جز برندهای موفق در زمینه بازاریابی محصولات بهداشتی نام برده ایم اما اینبار سعی داریم با آموزش بازاریابی کلینیک زیبایی و لیزر در خدمت شما عزیزان باشیم. 

قوانین بازاریابی که باید برا کلینیک های زیبایی و لیزر رعایت کنید، تنها چند قانون ساده و بدیهی هستند که با رعایت آنها، به مزایای بلندمدت مورد نظر خود دست خواهید یافت و یک کسب و کار پایدار ایجاد خواهید کرد.

اکثر مشاغلی که از فیس بوک، توییتر و لینکدین به عنوان منابع اصلی ارتباط خود استفاده می کنند، این اصول را نادیده می گیرند. به خاطر داشته باشید که شما گزینه های مختلفی دارید و با ارائه دلایل متعدد و راه های متعدد برای پاسخگویی به مردم، می توانید پولی را که برای بازاریابی خرج می کنید موثرتر کنید.

مهم نیست که در چند کانال تبلیغ می کنید، قوانین اساسی که برای موفقیت باید بدانید یکسان هستند. مفاهیم اساسی باید به طور کامل درک، اعمال و مدیریت شوند.

 

5 مرحله بازاریابی کلینیک زیبایی

 

در اینجا سعی میکنیم اشاره کنیم به کتاب ” این است بازاریابی” اثر ست گادین که 5 گام مهم در بازاریابی را شرح میدهد که اصل مهمی در بازاریابی کلینیک زیبایی نیز میباشد. 

 

مرحله اول

اختراع چیزی است که ارزش انجام دادن دارد، با داستانی که ارزش گفتن دارد و تاثیری که ارزش صحبت کردن را دارد. ایده های برنده ای که گسترش یافتند.

 

مرحله دوم

طراحی و ساخت روشی است که کمتر کسی از آن سود می برد و به آن اهمیت می دهد. بازیافت‌کنندگان تفاوت را برای کوچک‌ترین بازار کارآمد ایجاد می‌کنند. یعنی پیام های شخصی و مرتبط را به این بازار می فرستند که مردم از ته دل می خواهند دریافت کنند و منتظر آن هستند.

 

مرحله سوم

گفتن داستانی که با روایت ها و رویاهای درونی آن گروه کوچک، کوچکترین بازار موثر، طنین انداز می شود. بازاریابان از مشتریان برای حل مشکلات شرکت خود استفاده نمی کنند. آنها از بازاریابی برای حل مشکلات دیگران استفاده می کنند.

 

مرحله چهارم

این چیزی است که همه از آن هیجان زده می شوند: گفتن به دیگران.

 

مرحله پنجم

مرحله آخر اغلب نادیده گرفته می شود: همیشه و با تمام توان در مقابل هدف سازماندهی، رهبری و ایجاد اعتماد در تغییری که به دنبال ایجاد آن هستید. ارتباط مستمر داشته باشید تا بتوانید آنها را آموزش دهید.

این 5 گام میتواند اصول اولیه بازاریابی و افزایش مشتری کلینیک زیبایی شما باشد.

 

بازاریابی کلینیک زیبایی و لیزر
بازاریابی کلینیک زیبایی

 

چگونه برای کلینیک زیبایی خود بازاریابی موفقی داشته باشیم؟

 

بیشتر بازاریابی ها مخصوصا بازاریابی برای کلینیک های زیبایی با شکست مواجه می شود مخصوصا بازاریابان ایرانی که آموزش های اشتباه باعث شده که به هر قیمتی بخواهند فروش خود را افزایش بدهند حتی با دروغ و… که در مقاله تاثیر دروغ بر مشتری کلینیک زیبایی به آن پرداختیم. من می خواهم به شما نشان دهم که وقتی بازاریابی کار می کند چگونه به نظر می رسد.

ما در شرکت کارمانیا طب همیشه سعی کرده ایم روش های جذب مشتری درست و بدون مشکل را گسترش دهیم و همانطور که در مقاله «دستگاه لیزر تیتانیوم ساخت کجاست؟» شفاف سازی هایی کردیم که هیچ شرکتی در ایران این روشنگری ها را نمیکرد باعث شدیم که فروش خود را بالا ببریم و حالا سعی داریم این تکنیک های افزایش مشتری را گسترش دهیم.

هنگامی که افراد با بازاریابی برای کلینیک زیبایی و لیزر موفق مواجه می شوند، مراحل زیر را طی می کنند:

 

مرحله اول: مشتریان از قبل باورها و چارچوب های خود را دارند.

همه ما می خواهیم سالم، موفق، محبوب، مورد احترام، شاد، مناسب و ایمن باشیم. همه ما می‌خواهیم آنقدر پول داشته باشیم که هر چه می‌خواهیم بخریم. همه ما دوست داریم دوستان راضی باشند و از دنیایی پاک لذت ببریم.
اما اگر آرزوی همه ما یکسان است، چرا از راه های مختلف برای رسیدن به آن استفاده می کنیم؟ چرا همه ماشین های هوندا رانندگی نمی کنند یا کارخانه خود را یکسان اداره نمی کنند؟ و…

دلیل این تنوع ریشه در باورهای مشتری دارد. البته سلیقه همه ما یکی نیست! هر فردی مجموعه ای از تعصبات، ارزش ها و ادراکات متفاوتی دارد که باورهای او را شکل می دهد.

بنابراین باور اصطلاحی است که برای اشاره به قوانین، ارزش‌ها، باورها و سوگیری‌هایی که یک مشتری منحصربه‌فرد برای یک موقعیت خاص به ارمغان می‌آورد استفاده می‌شود.

به عنوان مثال، اگر فروشنده خودروی دست دوم روی خرید قبلی شخصی یک کلاه بگذارد، چهار سال بعد وقتی آن شخص به نمایندگی مراجعه می کند، عقیده او کمی متفاوت از کسی است که در عرض چهار سال 3 خودرو از یک مکان خریداری کرده است.

فریم ها اجزای داستانی هستند که برای استفاده از باورهای مشتری استفاده می شوند. به عنوان مثال، وقتی یک فروشگاه مبلمان به دلیل تغییر شغل، بنر حراجی را در هر خیابان نصب می کند، در آن بنرها در مورد مبلمان صحبت نمی شود و این قاب برای برخی افراد کار می کند. اما برای افرادی که وقتی دوستشان به آنها می گوید دکوراسیون خود را تغییر می دهند، کار نمی کند. باورهای مختلف به چارچوب های متفاوتی نیاز دارند.

بنابراین تلاش نکردن برای تغییر باورهای مردم روشی است که توسط بازاریابان هوشمند برای کلینیک و مرکز خود استفاده می شود. سعی نکنید نظر خود را با حقایق ثابت کنید یا بر تغییر پیش فرض های افراد اصرار نکنید. شما زمان و پول کافی برای انجام این کار ندارید، در عوض برخی از افراد را با یک باور خاص شناسایی کنید و سپس داستان خود را حول آن باور شکل دهید تا موفق شوید.

در نتیجه، باور مشتری بر نحوه دید و توجه او به مشکلات تأثیر می گذارد. اگر داستانی حول این باور تنظیم شود، احتمال بیشتری وجود دارد که آن را بپذیرند.

 

مرحله دوم: مردم فقط چیزهای جدید را می بینند و سپس در مورد آنها حدس می زنند.

کاربران فقط زمانی متوجه می شوند که چیزی تغییر می کند و به محض اینکه چیز جدیدی را می بینند، شروع به حدس و گمان در مورد آنچه در آینده دارند می کنند.

غیرممکن است که همه حقایق را به یکباره به همه افرادی که می خواهید به آنها برسید منتقل کنید. بنابراین بازاریابان کلینیک زیبایی داستان می گویند.

گاهی اوقات ما یک داستان را با بسته بندی، تبلیغات یا کلمات تعریف می کنیم. گاهی با لبخند یا تابلویی در جلوی ساختمان قصه می گوییم. اغلب پشت داستان هایی که می گوییم، نیت خیر و حتی تلاشی برای انتقال همه حقایق وجود دارد. اما وقتی فردی با ایده ما مواجه می شود، آن را به شیوه خودش تفسیر می کند، به خودش دروغ می گوید و خودش قضاوت می کند، بدون اینکه به همه واقعیت ها دسترسی داشته باشد.

بنابراین بهترین روش‌های بازاریابی برای کلینیک زیبایی داستان‌های ساده‌ای هستند که به احتمال زیاد سر و صدا را کاهش می‌دهند، درک می‌شوند و پخش می‌شوند.

 

مرحله 3: برداشت اول داستان را آغاز می کند.

مردم بدون داستان کاری نمی توانند انجام دهند. مردم نمی توانند حقایقی را که به آنها گفته می شود به درستی دسته بندی کنند. در عوض، کاربران در ذهن خود یک نظریه در مورد وضعیت فعلی ایجاد می کنند و سپس سخت برای تصحیح آن نظریه تلاش می کنند.

افراد می توانند در عرض چند صدم ثانیه قضاوت های بسیار پیچیده ای انجام دهند و زمانی که به این نتیجه رسیدند، در برابر تغییر آن مقاومت می کنند.

خیلی مهم نیست که داستانی که به مشتریان خود می گوییم کاملاً واقعی باشد. اگر داستان خوبی باشد، اگر در قالب باورها باشد، مشتری داستانش را می گوید و دروغی را که می گوید خودش باور می کند. دلیل اهمیت صحت این است که ما نمی دانیم کاربر از چه ورودی برای ساختن داستانی که خودش تعریف می کند استفاده می کند.
تنها در صورتی که کسب و کار، سازمان یا شخص معتبر باشد، می توانید مطمئن باشید که داستان به اندازه کافی منسجم است تا به بیشترین تعداد افراد برسد.

پس قضیه اینه:

  1. قضاوت سریع مشتریان کلینیک زیبایی بسیار قدرتمند است.
  2. مردم برای حمایت از این قضاوت های اولیه هر کاری که می توانند انجام می دهند.
  3. این قضاوت ها چه از مشتری احتمالی خود بخواهید که زود قضاوت کند یا نه، اتفاق می افتد.
  4. یکی از راه‌هایی که مردم از قضاوت‌های فوری خود حمایت می‌کنند، گفتن آن به دیگران است.
  5. شما هرگز نمی دانید که کدام ورودی اولین تاثیر را بر جای می گذارد.
  6. داستانی که سازمان ها و افراد محترم می خواهند بگویند، احتمال شنیدن، باور و بازگویی آن بسیار بیشتر است.

 

بازاریابی کلینیک زیبایی و لیزر
بازاریابی کلینیک های زیبایی و لیزر

 

اهمیت بازاریابی کلینیک زیبایی

 

بازاریابی یکی از مهم ترین کارهایی است که یک کلینیک زیبایی می تواند انجام دهد. بازاریابی نه تنها آگاهی از برند را افزایش می دهد، بلکه می تواند جذب مشتری و فروش را نیز افزایش دهد، تجارت را رشد دهد و مشتریان را جذب کند. دلایل اصلی اهمیت بازاریابی کلینیک زیبایی عبارتند از:

 

بازاریابی خدمات کلینیک زیبایی برای آموزش مشتریان مفید است.

مطمئناً به عنوان یک پزشک یا صاحب کلینیک زیبایی، ویژگی های خدمات خود را می دانید. اما کاربران شما؟ برای خرید یک سرویس، مخاطب باید درک کاملی از آن سرویس و نحوه ارائه آن داشته باشد. بازاریابی موثرترین راه برای ارائه ارزش پیشنهادی خود به مشتریان به شیوه ای سرگرم کننده و جالب است.

 

بازاریابی کلینیک زیبایی می تواند زمینه رقابت با رقبای بزرگ این صنعت را فراهم کند.

بازاریابی اقدامی است که یک کسب و کار باید برای ایجاد رابطه سالم با مصرف کنندگان خود انجام دهد.

استراتژی بازاریابی مراقبت های بهداشتی مهم است زیرا به یک کسب و کار اجازه می دهد تا روابط طولانی مدت و مداوم با مخاطبان خود حفظ کند. این یک استراتژی مداوم است که به پیشرفت کلینیک های زیبایی کمک می کند.

 

بازاریابی کلینیک زیبایی مهم است زیرا به کلینیک ها کمک می کند خدمات خود را بفروشند.

هدف اصلی هر کسب و کاری کسب درآمد است و بازاریابی کانال اصلی برای رسیدن به این هدف است. بدون بازاریابی، بسیاری از کسب و کارها وجود نداشتند زیرا بازاریابی در نهایت چیزی است که باعث فروش می شود.
بازاریابی یک استراتژی مهم برندسازی برای کلینیک های زیبایی است. در حالی که مشتریان فعلی شما باید همیشه اولویت اصلی شما باشند، تلاش های بازاریابی می تواند به شما در گسترش این پایگاه کمک کند.

 

در این مقاله سعی شد گذری بر کتاب های مختلف بازاریابی بزنیم و اهمیت بازاریابی کلینیک زیبایی و لیزر را بر اساس گفته کتاب های بازاریابی شرح دهیم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *