فواید لیزر کردن موهای زائد برای بدن و زیبایی

لیزر کردن موهای زائد

بدن انسان به شکلی خلق شده که با رسیدن به بلوغ جنسی برخی ویژگی‌های ظاهری را از خود بروز می‌دهد. یکی از این ویژگی‌ها رشد موهای زائد در نقاط مختلف بدن است. این ویژگی می‌تواند برای شما مشکلات بهداشتی ایجاد کند. به همین دلیل کوتاه کردن و جلوگیری از رشد بیش از حد آنها یک امر چالش برانگیز است. برای این کار راه حل‌های متفاوتی وجود دارد. یکی از این بهترین راه‌ها برای خلاص شدن از این مشکلات، لیزر کردن موهای زائد می‌باشد که در این مقاله با این راهکار آشنا خواهیم شد. با سایت کارمانیا طب  وارد کننده دستگاه هایفو 7 بعدی همراه باشید.

 

لیزر کردن موهای زائد چیست؟

 

همانطور که می‌دانید، لیزر کردن موهای زائد یک راه حل کاملا اثبات شده برای از بین بردن و کاهش سرعت رشد موهای زائد می‌باشد. امروزه و با پیشرفت روز افزون تکنولوژی روش‌ها و دستگاه‌های جدیدتر به بازار آمده‌اند که سریع‌تر، موثرتر و در کل بهتر هستند. این روش از بین بردن موهای زائد در کلینیک‌های زیبایی در سراسر جهان و توسط دستگاه‌های مختلف صورت می‌گیرد. برای این کار اپراتور دستگاه لیزر ابتدا ناحیه مورد نظر را با استفاده از بیحس کننده‌های موضعی، بیحس کرده و سپس با استفاده از دستگاه اقدام به سوزاندن موها و آسیب زدن به فولیکول مو (جهت کاهش سرعت رشد و عدم رشد در بلند مدت) می‌کند.

 

فواید لیزر کردن موهای زائد

 

لیزر کردن موهای زائد یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن این موها می‌باشد. با پیشرفت کلینک زیبایی در کشور این روش یک روش پر مخاطب به شمار می‌رود و سالانه میلیون‌ها زن و مرد در ایران با استفاده از این روش از شر موهای زائد خود خلاص می‌شوند. در ادامه به مهمترین فواید و برتری‌های این روش نسبت به سایر روش‌ها که سبب سوق دادن مردم به سمت این روش شده است خواهیم پرداخت.

 

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

 

حذف دائمی و کاهش سرعت رشد با لیزر کردن موهای زائد

 

لیزر کردن موهای زائد سبب حذف دائمی موهای زائد پس از چندین جلسه می‌شود. این در حالی است که در سایر روش‌ها برای اصلاح این موها هیچ تضمینی برای حذف دائمی این موها وجود ندارد. همچنین لیزر کردن یک ناحیه باعث می‌شود سرعت رشد موها کاهش یابد. این مسئله به دلیل آسیب دیدن فولیکول‌های مو در این پروسه می‌باشد. این در حالی است که در روش‌هایی مثل اپیلاسیون و اصلاح کردن با تیغ، نه تنها فولیکول‌ها آسیب نمی‌بینند بلکه بیشتر تحریک می‌شوند و سرعت رشد موها را افزایش می‌‌دهند. استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد به حدی موثر است که می‌تواند در جلسه اول بیش از 40 درصد موهای زائد شما را به صورت دائمی حذف کند.

 

پروسه ساده تر

لیزر کردن بدن یک پروسه بسیار ساده نسبت به سایر روش‌ها مانند اپیلاسیون است. همچنین لیزر کردن برخی نواحی بدن با این روش نسبت به روش‌های دیگر ساده تر می‌باشد.

 

بدون درد بودن لیزر کردن موهای زائد

لیزر کردن موهای زائد یک فرایند نسبتا بی درد است! برخلاف روش‌هایی مانند اپیلاسیون، مومک کردن یا اصلاح با نخ که همواره دردناک هستند استفاده از دستگاه‌های لیزر فرایندی بدون درد تلقی می‌شود. در گذشته برای استفاده از برخی مدل‌های این دستگاه از ژل‌های بی حس کننده موضعی استفاده میشد تا فرد زیباجو در کمتری را احساس کند. این در حالی است که امروزه در برخی دستگاه‌های جدید مانند دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم از تکنولوژی کولینگ استفاده می‌شود. با این تکنولوژی ناحیه ای که تحت اثر لیزر قرار گرفته است از طریق هندپیس دستگاه با دمیدن هوا، خنک می‌شود. این کار سبب کاهش احساس سوزش و درد در آن ناحیه می‌شود.

 

بدون زخم

لیزر کردن موهای زائد صرفا با تابیدن اشعه به یک ناحیه صورت می‌گیرد. در این روش ممکن است فرد کمی احساس سوزش یا التهاب در نواحی خاصی داشته باشد. با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های لیزر موهای زائد و به دلیل عدم استفاده از لوازم برنده و تیز مانند تیغ، هیچ زخم و اسکاری روی پوست شما ایجاد نخواهد کرد. این ویژگی به شما اطمینان می‌دهد که پوستی صاف و یکدست داشته باشید تا احساس زیبایی بیشتری کنید. همچنین این ویژگی باعث کاهش احتمال عفونت‌‎های پوستی و در نتیجه بهداشتی تر بودن فرایند می‌شود.

 

لیزر کردن با دستگاه تیتانیوم
لیزر کردن با دستگاه تیتانیومئد

 

تعداد جلسات کم لیزر کردن موهای زائد

لیزر کردن موهای زائد فرایندی است که در چند جلسه صورت می‌گیرد. البته فواصل این جلسات یکسان نیست. یعنی فواصل بین جلسات اول از چند روز تا چند هفته می‌باشد اما پس از طی کردن چند جلسه تا چند ماه نیازی به لیزر کردن نخواهید داشت. همچنین اگر به این جلسات به طور مرتب ادامه دهید، بعد از مدتی ممکن است سالانه به یک جلسه نیاز داشته باشید. البته همانطور که گفته شد این روش باعث حذف دائمی موهای زائد هم خواهد شد. بنابراین بعد از چند سال، دیگر نیازی به اصلاح موهای زائد خود نخواهید داشت.

 

هزینه کمتر نسبت به سایر راهکارها

این درست است که هر جلسه لیزر کردن موهای زائد هزینه بیشتری نسبت به هر جلسه اپیلاسیون یا سایر راه‌های اصلاح موهای زائد دارد اما این روش در بلند مدت باعث کاهش هزینه‌های شما خواهد شد. چرا که این روش بسیار کارآمد است و طی چندین جلسه باعث حذف موهای زائد شما به صورت کلی خواهد شد. بنابراین شما می‌توانید با کمی هزینه کردن در چند جلسه خیال خود را از هزینه کردن برای این کار تا آخر عمر راحت کنید.

 

احساس نرمی و لطافت طولانی مدت

به طور کلی اصلاح کردن موهای زائد باعث احساس نرمی و لطافت پوست می‌شود. اما این احساس خوشایند در سایر روش‌های از بین بردن موهای زائد بسیار کوتاه مدت است. زیرا در حد فاصل چند ساعت تا چند روز موهای زائد مجددا شروع به رشد کرده و به شما احساس زبری پوست را انتقال می‌دهند. لیزر کردن موهای زائد به شما این امکان را می‌دهد که با خیالی آسوده از نرمی و لطافت پوست خود لذت ببرید. چرا که در این روش موهای زائد به شکل عمقی و از پیاز مو سوزانده شده اند. بنابراین هم مقدار این موها به طور کلی کم شده و هم مدت زمان بیشتری برای رشد کردن و رسیدن به حد ناخوشایند نیاز خواهند داشت.

 

لیزر کردن موهای زائد در بانوان
لیزر کردن موهای زائد در بانوان

 

سوالات متداول

 

آیا لیزر کردن موهای زائد باعث ایجاد سرطان می‌شود؟

این یک تصور بسیار غلط است. لیزرهایی که برای سوزاندن پیاز مو استفاده می‌شوند صرفا تا بافت فولیکولی نفوذ کرده و در این ناحیه نقش خود را ایفا می‌کنند. حتی لیزر کردن نواحی زیر بغل که مجاور گره‌های لنفاوی است نیز کاملا بی خطر می‌باشد و هیچ سند علمی مبنی بر ارتباط لیزر موهای زائد و سرطان‌ها وجود ندارد.

پس از لیزر کردن موهای زائد چه کارهایی نباید کرد؟

بهتر است پس از لیزر کردن یک ناحیه از دئودورانت، کرم‌های آبرسان و لوازم آرایشی در آن ناحیه استفاده نکنید. بهتر است این نواحی را تا 48 ساعت خشک و تمیز نگه دارید.

آیا قبل از لیزر کردن باید موهای زائد را اصلاح کرد؟

بله، معمولا توصیه می‌شود بین 24 تا 8 ساعت قبل از مراجعه به کلینیک موهای زائد خود را اصلاح کنید تا اثرات لیزر بهتر عملی شوند. اگر این موها بلند باشند لیزر ریشه مو را نمی‌سوزاند و در نتیجه اثرگذاری آن به شدت کم می‌شود.

آیا پس از لیزر کردن موهای زائد می‌توان دوش گرفت؟

بله شما می‌توانید بعد از لیزر کامل موهای زائد دوش بگیرید اما به این نکته دقت کنید که نباید دمای آب بالا باشد. دوش گرفتن با آب سرد می‌تواند به کاهش التهابات و سوزش ناحیه لیزر شده کمک کند اما دوش گرفتن با آب داغ می‌تواند تحریکات را شدیدتر کرده و حتی باعث سوختگی در شما شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *