بهترین دستگاه لیزر برای موهای ضخیم کدام است؟

لیزر موهای زخیم

شاید در سطح اینترنت جستجوهای زیادی برای یافتن بهترین دستگاه لیزر برای موهای ضخیم داشته اید و مراکز زیادی را امتحان کرده اید و اکنون که به این مقاله رسیده اید میگویید که این مقاله هم مانند سایر مقاله های این حوزه تبلیغاتی بوده و هر نویسنده ای دستگاه مرکز لیزر خودش را بهترین دستگاه معرفی میکند.

اما ما در سایت کارمانیا طب به عنوان واردکننده تمامی برندهای دستگاه های لیزر موهای زائد قصد داریم واقعا بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای موهای ضخیم را به شما معرفی کنیم ولی قبل از آن باید چند مورد را درباره دستگاه های لیزر موهای زائد بدانید، پس با ما همراه باشید.

ما قبلا دوتا از پرفروش ترین دستگاه های لیزر مو برای پزشکان و صاحبان کلینیک های زیبایی که قصد خرید دستگاه لیزر موهای زائد را دارند معرفی کرده ایم ولی در اینجا سعی داریم راهگشای افرادی بشیم که موهای ضخیمی دارند و قصد دارند از شر آنها خلاص شوند.

 

قدم اصلی برای حذف موهای ضخیم با لیزر

 

اگر موهای ضخیمی در بدن خود دارید قبل از هر چیزی سعی کنید علت آن را جویا شوید. بسیاری از خانم ها به دلیل مشکلات هورمونی موهای ضخیمی در بدن خود دارند که اگر هر اقدامی برای از بین بردن آن با لیزر انجام دهند فایده ای نخواهد داشت و میبایست قبل از انجام لیزر به پزشک متخصص مراجعه کند و اختلالات هورمونی خود را بر طرف نماید.

موهای ضخیم در آقایان معمولا بهتر از بین میروند زیرا مردان کمتر درگیر اختلالات هورمونی و…هستند که ما در مقاله ای بهترین دستگاه لیزر مو برای مردان را معرفی کردیم. 

گاهی اوقات این ضخامت موها میتواند دلیل های دیگری از جمله وراثت و … داشته باشد که موضوع مهمی نمیباشد و حذف آنها با لیزر امکان پذیر میباشد. 

از بین بردن موهای زائد علاوه بر ایجاد زیبایی و طراوت به بهداشت فردی افراد نیز کمک می کند. روش هایی مانند بند انداختن، شیو کردن، اپیلاسیون، وکس و موم از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است. اما جدا از دردناک بودن، موهای ناخواسته در عرض چند روز دوباره رشد خواهند کرد. در سال های اخیر، کلینیک های زیبایی از دستگاه های لیزر برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کنند. این روش به دلیل درد کم، عوارض کم و اثربخشی طولانی مدت به سرعت جایگزین روش های قدیمی شد از فواید لیزر کردن موهای زائد زیاد میتوان گفت اما مهم ترین آن  از بین بردن موهای زخیم است.

 

معرفی انواع دستگاه های لیزر موهای زائد

 

انواع دستگاه لیزر برای موهای ضخیم
انواع دستگاه لیزر برای موهای ضخیم

 

دستگاه های لیزر موهای زائد در ایران معمولا با اسم طول آنها شناخته میشوند که سعی داریم تمام این طول موج ها را برای شما نام ببریم که محبوب ترین آنها دستگاه ها با طول موج دایود و الکساندرایت هستند.

 

لیزر روبی

لیزر موهای زائد روبی اولین سیستمی است که برای کاهش دائمی موهای زائد ایجاد شده است. این سیستم از طول موج کوتاه تری 694 نانومتر استفاده می کند که ملانین را هدف قرار می دهد. این باعث می شود لیزر روبی برای از بین بردن موهای سبک و نازک ایده آل باشد. از طرف دیگر، سیستم لیزر روبی برای افرادی که پوست تیره‌تری دارند توصیه نمی‌شود. اگرچه سیستم لیزر روبی درد کمتری دارد، اما زمان بهبودی آهسته‌تری دارد و نسبت به سایر سیستم‌های لیزر موهای زائد زمان‌برتر است. در نتیجه، لیزر یاقوت برای مناطق کوچکتر درمان ایده آل است.

 

لیزر دایود

دستگاه های دایود در بازار لیزر موهای زائد نسبتاً جدید هستند. منبع انرژی آنها شامل نیمه هادی هایی است که به عنوان دایود شناخته می شوند و برای ایجاد یک پرتو لیزر با طول موج 800-810 نانومتر در کنار هم قرار می گیرند. طول موج بیشتری دارد و بهتر به عمق فولیکول مو نفوذ می کند. لیزر دایود معمولا برای پوست های تیره تر استفاده می شود و برای از بین بردن موهای ضخیم یا درشت ایده آل است. این باعث می شود که سیستم لیزر دایود موهای زائد در بین مردانی که به دنبال درمان موهای زائد پشت یا قفسه سینه هستند محبوب شود.

 

لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت محبوب ترین سیستم لیزر موهای زائد است. همچنین یکی از سریع ترین سیستم های لیزر موجود است. به عنوان مثال، لیزر الکساندرایت می تواند ناحیه درمان بزرگی مانند پشت را در کمتر از 30 دقیقه پوشش دهد. عیب دستگاه الکس دردناک بودن درمان است. اگرچه دستگاه های جدیدتر برای بهبود تجربه بیمار، دستگاه های خنک کننده را به دستگاه لیزر اضافه کرده اند. لیزر الکساندرایت در طول موج کوتاه‌تر 755 نانومتر عمل می‌کند و برای هدف قرار دادن ملانین در فولیکول‌های موی افراد با رنگ پوست روشن تا زیتونی ایده‌آل است.

 

لیزر اندیاگ

تکنولوژی لیزر موهای زائد همواره در حال پیشرفت میباشد، دستگاه های اندیاگ جدیدترین پیشرفت ها را در فناوری لیزرهای آرایشی ارائه می دهند. علاوه بر لیزر موهای زائد موثر، این سیستم چندین کاربرد از جمله حذف خالکوبی و لایه برداری پوست با لیزر برای اصلاح آسیب های ناشی از نور خورشید را ارائه می دهد. سیستم های Nd:YAG در طول موج 1064 نانومتر کار می کنند. اکثر سیستم های لیزر دیگر ملانین موجود در مو و پوست را هدف قرار می دهند. با این حال، هدف قرار دادن ملانین، کاربرد آن را برای از بین بردن موهای تیره از افراد با پوست روشن محدود می کند. در طول موج 1064 نانومتر، کروموفور کربن (یک ترکیب شیمیایی رنگی که نور را جذب می کند) برتر از ملانین است. لوسیون کربن قبل از عمل روی پوست اعمال می شود. سپس موهای ناخواسته بدن کربن را جذب می کنند. از آنجایی که لیزر کربنی هدفمند است، لیزر موهای زائد Nd:YAG را می توان برای انواع پوست، حتی پوست های برنزه استفاده کرد.

 

لیزر IPL

لیزر موهای زائد IPL از لیزر واقعی استفاده نمی کند، بلکه معادل آن به شکل نور پالسی شدید (IPL) است. مانند لیزر، IPL فتوترمولیز را با پالس انرژی گرمایی که توسط ملانین موجود در فولیکول مو جذب می شود، آغاز می کند. مزیت نور پالسی شدید این است که طول موج، سطح انرژی و مدت زمان پالس قابل تنظیم است.

 

دستگاه مناسب برای موهای ضخیم چه ویژگی هایی دارد؟

 

لیزر موهای ضخیم
دستگاه برای لیزر موهای ضخیم

 

شما برای از بین بردن موهای زائد زخیم خود به هر کلینیکی که مراجعه کنید به شما دستگاه خودشان را پیشنهاد میدهند زیرا گزینه دیگری برای این موضوع وجود ندارد اما شما قبل از انجام لیزر باید ویژگی های هر دستگاه را بشناسید و بدانید که چه دستگاهی برای موهای زائد شما مناسب است و به مرکز لیزری مراجعه کنید که دستگاه لیزر آنها ویژگی های از بین بردن موهای ضخیم را داشته باشد پس بنابراین ما چندتا از این ویژگی ها را برای شما در اینجا آورده ایم.

  • شناخت نام و برند دستگاه لیزر
  • سازگار دستگاه با رنگ پوست شما
  • دارا بودن تنوع طول موج در دستگاه
  • سرعت شات بالا
  • بدون درد و سوزش بودن دستگاه
  • پشتیبانی منوی دستگاه از تمام نقاط بدن
  • پشتیبانی از تمام رنگ های پوستی

شما حتما در نظر داشته باشید که دلیلی وجود ندارد دستگاهی که دوستان و آشنایان شما از آن جواب گرفته اند شما نیز از آن جواب بگیرید زیرا لیزر در پوست و بدن هر فردی به گونه ای عمل میکند که قابل پیشبینی نمیباشد و جوابدهی در هر فردی میتواند متفاوت باشد.

 

معرفی 2 دستگاه لیزر معروف برای از بین بردن موهای ضخیم

 

برندها و دستگاه های لیزر زیادی در دنیا وجود دارند که برای از بین بردن موهای زخیم بسیار کارایی دارند اما در این مقاله سعی داریم دو مدل معروف از دستگاه هایی که جدیدترین تکنولوژی لیزر موهای زائد را دارا هستند و برای لیزر موهای ضخیم مفید هستند را معرفی کنیم.

شرکت کارمانیا طب چندین سال در حوزه تامین و تجهیزات کلینیک های زیبایی و لیزر موهای زائد فعالیت میکند. شرکت کارمانیا طب به کلینیک های بسیاری در مورد نحوه انجام خدمات زیبایی، بازاریابی کلینیک زیبایی ، دیجیتال مارکتینگ کلینیک زیبایی و افزایش مشتری کلینیک زیبایی مشاوره داده است این موضوع را بیان کردیم تا بگوییم ما صلاحیت لازم برای تایید دستگاه های لیزر موهای زائد را داریم پس با ما همراه باشید.

 

1. دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا برای از بین بردن موهای ضخیم

 

دستگاه کندلا برای موهای ضخیم
لیزر الکساندرایت برای موهای ضخیم

 

یکی از معروف ترین دستگاه های لیزر موهای زائد در دنیا دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا می باشد که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا نیز می باشد. جالب است بدانید که در این دستگاه از عنصر گرانبهایی به نام کریزوبرین استفاده شده است که به سنگ قیمتی معروف است و توانایی بالایی در عبور بدون نقص از طیف نور دارد. کمپانی کندلا یکی از بهترین کمپانی های تولید کننده دستگاه های لیزر در دنیا میباشد که تمامی طبقه بندی های دستگاه های زیبایی را در فهرست محصولات خود جا داده است.

دستگاه کندلا یک دستگاه لیزر غیر تماسی میباشد که برای لیزر کردن هر فرد از سری مجزا میتوان استفاده کرد این مدل دستگاه ها را در ایران به اسم دستگاه الکساندرایت یا به اختصار الکس میشناسند که قابلیت ساطع کردن طول موج الکساندرایت و اندیاگ را دارا میباشد که نکته مهم این است که این دستگاه نمیتواند به طور همزمان از هر دو طول موج استفاده کند.

لیزر الکساندرایت کندلا برای پوست های روشن بسیار موثر است. یکی از مزایای دستگاه الکساندرایت کندلا عمر طولانی آن است. علاوه بر این امکان تنظیم طول موج و توان آن نیز وجود دارد. این دستگاه می تواند 5 شات در ثانیه شلیک کند و به همین دلیل به عنوان یکی از سریع ترین دستگاه ها شناخته می شود.

  • دستگاه ایمن و مطمئن به لطف سیستم پیشرفته آن
  • درمان سریع و بدون عوارض
  • مجهز به سیستم خنک کننده (DCD) و فناوری کرایو اسپری (ACC) برای دمیدن هوای سرد بر روی پوست
  • بدون نیاز به ژل
  • دارای دو طول موج است و تمام رنگ های پوست را پوشش می دهد
  • رفع موهای زائد بدون درد و سوزش
  • کاملا مناسب برای موهای زخیم و کرکی
  • بهترین دستگاه برای پوست های روشن

دستگاه لیزر کندلا جز گران ترین دستگاه های مارکت میباشد از همین رو درمان با دستگاه لیزر کندلا میتواند هزینه زیادی در بر داشته باشد که البته با ورود دستگاه های کپی و چینی به ایران هزینه درمان با این دستگاه به حداقل رسیده است.

در سال های اخیر تبلیغات زیادی برای انجام لیزر با دستگاه های الکساندرایت شده است ولی ممکن است در برخی موارد این دستگاه به اندازه ی دستگاه های دایود لیزر جوابدهی نداشته باشد چون دستگاه های الکساندرایت معمولا برای تایپ پوستی اروپایی و روشن طراحی و ارائه شده اند.

 

2. دستگاه لیزر تیتانیوم برای از بین بردن موهای ضخیم

 

دستگاه لیزر تیتانیوم
لیزر تیتانیوم برای موهای ضخیم

 

دستگاه لیزر تیتانیوم در فهرست بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد در دنیا قرار میگیرد که جزء دستگاه های دایود لیزر محسوب میشود زیرا این دستگاه دارای طول موج اصلی دایود میباشد. دستگاه لیزر موهای زائد تیتانیوم یکی از قوی ترین، سریع ترین و مجهزترین دستگاه های دنیا محسوب می شود که دارای 3 طول موج دایود، الکساندرایت و اندیاگ میباشد. این دستگاه مجهز به سیستم خنک کننده پیشرفته است که با استفاده از آن درد و سوزش به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

جالب است بدانید که دستگاه لیزر تیتانیوم آلما به عنوان یک ربات هوشمند شناخته می شود که از هوش مصنوعی برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کند که به طور کامل در مقاله تاثیر هوش مصنوعی بر دستگاه های لیزر به آن پرداخته ایم. فرآیند حذف موهای زائد با لیزر تیتانیوم با تابش اشعه های داغ به پوست انجام می شود که لیزر موهای زائد در بهترین حالت ممکن است. بنابراین با چند جلسه لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر تیتانیوم، موها به طور کامل از بین می روند.

دستگاه لیزر فوق مدرن Soprano Ice Titanium 2023 تمام طول موج های مختلف را پوشش می دهد. یعنی بدون توجه به اینکه بیمار پوست سفید، پوست مشکی یا برنزه داشته باشد، می توان با این دستگاه لیزر موهای زائد را انجام داد و در مقایسه با دستگاه های هم رده، بیشترین بازده را داشته باشد.

علاوه بر این دو نکته متفاوت در طراحی این دستگاه در نظر گرفته شده است که امکان دسترسی به تمامی موهای ناخواسته در نواحی مختلف بدن را فراهم می کند همین موضوعات باعث میشود که دستگاه لیزر تیتانیوم یکی از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد برای موهای زخیم میباشد.

  • قابل استفاده برای انواع پوست از تیره تا روشن
  • مجهز به چیلر خنک کننده قوی
  • دارای سه طول موج الکساندرایت، دایود، اندیاگ
  • گواهی بین المللی بهداشت و ایمنی
  • لیزر موهای زائد بدن بدون درد
  • پوشش کامل تمام اعضای بدن
  • فرکانس قوی برای از بین بردن فولیکول های مو
  • با ایمنی بسیار بالا
  • مناسب برای موهای هم کرکی و هم ضخیم
  • بهترین دستگاه برای پوست های گندمی و میانه

دستگاه سوپرانو تیتانیوم جز دستگاه هایی با قیمت میان رده در بازار میباشد که همین موضوع باعث میشود درمان با این دستگاه بسیار مقرون و بصرفه باشد اما در نظر داشته باشید که این موضوع دلیل بی کیفیت بودن این دستگاه نمیباشد چه بسا میتوان گفت در بعضی موارد این دستگاه بهترین جوابدهی ممکن را میتواند برای شما داشته باشد.

این دستگاه تماسی بوده و برای حذف موهای زائد نیاز به ژل دارد این موضوع باعث کثیف کاری روی پوست و تبلیغات منفی علیه این دستگاه در مارکت میشود اما این موضوع میتواند خاصیت هایی مفیدی برای پوست شما داشته باشد. درمان با ژل درد و سوزش را به حداقل و جوابدهی دستگاه لیزر را تقویت میکند.

 

سوالات متداول در مورد لیزر موهای ضخیم

 

در اینجا سوالات متداول برای حذف موهای ضخیم با دستگاه لیزر را مطرح کردیم و به آنها جواب مختصر و مفید دادیم اگر سوال دیگری دارید میتوانید با ما مطرح کنید.

 

  1. لیزر موهای ضخیم با دستگاه لیزر تیتانیوم چقدر طول میکشد؟

    لیزر با دستگاه لیزر تتانیوم بسیار سریع میباشد و با وجود اسپات سایز بزرگ، یعنی سری هندپیس 4 سانتی متر مربعی بسیار لیزر پر سرعت خواهد بود و هر جلسه فول بادی کمتر از 40 دقیقه به طول خواهد انجامید.

  2. لیزر مو با دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا چقدر طول میکشد؟

    سرعت لیزر با این دستگاه به دلیل نوک هندپیس بزرگ آن بالاست. هر جلسه لیزر تمام بدن حدود نیم ساعت تا 45 دقیقه طول می کشد.

  3. برای موهای ضخیم نیاز به چند جلسه لیزر میباشد؟

    برای انواع تایپ های پوستی و انواع مو نیاز است بین 6 تا 8 جلسه لیزر انجام دهید، در واقع فرق نمیکند از چه دستگاهی استفاده میکنید باید 6 تا 8 جلسه لیزر انجام دهید.

  4. بین هر جلسه لیزر چند روز باید فاصله باشد؟

    بین هر جلسه لیزر باید 25 تا 40 روز نهایتا فاصله باشد در ضمن برای موهای زخیم و کرکی و هر رنگ پوستی فرق نمیکند.

  5. آیا موهای ضخیم با لیزر موهای زائد از بین میروند؟

    بله. اتفاقا اگر شما موهای زخیم تری دارید لیزر موهای زائد برای شما بهترین گزینه میباشد و شما جوابدهی خوبی را احساس خواهید کرد.

  6. چه دستگاهی برای لیزر موهای ضخیم مناسب است؟

    در این مقاله دو دستگاه الکساندرایت کندلا و دستگاه لیزر تیتانیوم را به شما معرفی کردیم که بهترین جوابدهی را برای موهای ضخیم خواهند داشت البته در نظر داشته باشید به دلیل پر طرفدار بودن این دو دستگاه، دستگاه های بی کیفیتی را با این نام ها عرضه میکنند که قبل از انجام لیزر در هر مرکزی از اصالت آن دستگاه مطمئن شوید. سایت شرکت کارمانیا طب در این زمینه به شما کمک خواهند کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *