نکات مهم برای داشتن پوست زیبا

چگونه پوست زیبا داشته باشیم؟

در این مقاله سعی داریم تمام عوامل تاثیرگذار در داشتن یک پوست زیبا را مورد بررسی قرار دهیم و به شما کمک کنیم که ازین پس پوست زیباتری داشته باشید پس با ما همراه باشید.

 

نکاتی برای داشتن پوست زیبا

 

عوامل موثر در زیبایی پوست کدام عوامل هستند؟ برای رفع تیرگی و کدری پوست چه کنیم؟ چگونه طبیعی و اورگانیک زیبا شویم؟

داشتن پوست زیبا و شفاف موضوع مهمی ست که بسیاری از مردم برای رسیدن به آن تلاش می کنند.  برای بعضی افراد، پوست شفاف نشانه ی سلامتی ست، در حالی که بعضی دیگر به خاطر زیبایی مایل به داشتن پوستی درخشان هستند. روش های متعددی برای بهبود وضعیت پوست وجود دارد، افراد با ایجاد تغییر در رژیم غذایی، سبک زندگی یا انجام درمان های کلینیکی می توانند پوست بهتری داشته باشند. همچنین بسیاری از محصولات بهداشتی تخصصی برای مراقبت از پوست تولید شده که می تواند در زیبایی پوست موثر باشد، شرکت های بسیاری دستگاه هایی برای مراقبت از پوست و زیبایی طراحی کرده اند که باعث جوانسازی هر چه بهتر پوست شما میشود مانند دستگاه هایفو که به صورت غیر تهاجمی پوستی جوانتر در اختیار شما میگذارد. در ادامه به طور دقیق تری به روش های موثر در زیبایی پوست در کارمانیا طب پرداخته شده و راهنمای کاملی برای مراقبت از پوست ارائه خواهد شد.

 

ویژگی های پوست زیبا

 

پوست زیبا برای افراد تعریف های متفاوتی دارد. بسیاری از مردم پوست سالم و با طراوت را زیبا می دانند در حالی که بعضی دیگر برای زیبایی نیاز به فاکتورهای دیگری دارند. به طور کلی پوست سالم و زیبا دارای ویژگی های زیر است:

  • صاف و بدون ناهمواری
  • هیدراته (نه خیلی خشک و نه خیلی چرب)
  • رنگ نسبتا یکنواخت

جالب است بدانید وجود چند لک کمرنگ و کوچک یا تیرگی خیلی کم زیر چشم ها برای پوست طبیعی ست و نشانه ی بیماری یا پوست بد نیست.

توجه به این نکته ضروری است که پوست سالم به معنای پوست کامل نیست. پوست می تواند سالم و درخشان باشد، در حالی که دارای ویژگی های طبیعی مانند منفافذ قابل مشاهده، خطوط ظریف چین و چروک و علائم همراه با تولد است.

بنابراین قبل از اینکه برای داشتن پوست زیبا و سالم تلاش کنید، تعریف صحیح آن را درک کنید و از وسواس و حساسیت های بیش از حد در مورد پوستتان پرهیز کنید.

 

نکات مهم برای داشتن پوست زیبا
نکات مهم برای داشتن پوست زیبا

 

عوامل موثر در زیبایی پوست

 

عوامل متعددی در مشخصات پوست افراد تاثیرگذارند و برآیندی از تمام این عوامل شکل ظاهری و ویژگی های پوست شما را مشخص می کند. مهم ترین عوامل موثر در پوست عبارتند از:

 

1. ژنتیک

افراد ممکن است خشکی یا چربی بیش از حد پوست خود را به دلایل ژنتیکی به ارث برده باشند. همچنین برخی از بیماری ها نظیر درماتیت آتوپیک نیز می تواند متاثر از ژن ها باشد.

 

2. هورمون ها

نوسانات در سطح هورمون ها می تواند باعث بروز آکنه شود و میزان چربی یا خشکی پوست فرد را تغییر دهد. این امر برای خانم ها و آقایان به ویژه در دوران بلوغ، بارداری و یائسگی صادق است.

 

3. شرایط بهداشتی و داروها

افراد گاهی برای بیماری های مختلف غیر پوستی داروهایی مصرف می کنند که عوارض آن در پوست آن ها مشاهده می شود. مثلا داروهای جلوگیری از بارداری هورمونی می تواند روی پوست اثر منفی یا مثبت داشته باشد.

 

4. شرایط محیطی

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، درجه حرارت شدید، هوای خشک، دود سیگار و قلیان و آلودگی همگی می توانند تاثیر منفی بر پوست داشته باشند.

 

5. سبک زندگی

میزان مصرف آب و مایعات، رژیم غذایی، خواب، استرس و ورزش می تواند روی پوست تاثیر بگذارد. علاوه بر این، محصولات آرایشی و بهداشتی مختلف نیز می تواند به سلامت پوست کمک کند یا برعکس، به پوست آسیب بزند.

کنترل همه ی این عوامل ممکن نیست، اما افراد می توانند برای بهبود شرایط پوست و داشتن پوست زیباتر تلاش کنند. در بخش های بعدی به نکاتی برای داشتن پوست زیبا اشاره خواهیم کرد.

 

مراقبت های لازم برای داشتن پوست زیبا
مراقبت های لازم برای داشتن پوست زیبا

 

مراقبت های لازم برای داشتن پوست زیبا

 

اغلب افراد برای داشتن پوست زیبا با استفاده کردن از محصولات پوستی گران قیمت و روش های استفاده ی پیچیده از آن ها شروع می کنند، زیرا شرکت های بسیاری ادعا می کند استفاده از محصولات تخصصی آن ها می تواند پوست شما را دچار تغییرات مثبت کند.

این در حالی ست که آکادمی پوست آمریکا AAD اعلام کرده است مراقبت از پوست فرایند پیچیده ای نیست و الزاما نباید گران تمام شود. بسیاری از افراد برای داشتن پوست زیبا و سالم از یک روال ساده که شامل پاکسازی، مرطوب کردن و محافظت در برابر آفتاب است، پیروی می کنند.

 

1. پاکسازی

محصولات پاک کننده به از بین بردن آلودگی، آرایش و چربی اضافی از روی پوست کمک می کنند. هنگام انتخاب یک پاک کننده، توجه کنید به دنبال پاک کننده ای باشید که ملایم و با pH متعادل باشد و حاوی مواد شیمیایی خشن یا صابون نباشد.

پس از بیدار شدن از خواب، قبل از خواب و بعد از تعریق پوست را تمیز کنید. برای این کار از آب گرم استفاده کنید و پوست را با یک حوله ی تمیز خشک کنید.

 

2. مرطوب کننده

مرطوب کننده ها آب را به پوست اضافه می کنند. برای گرفتن بهترین نتایج، AAD  توصیه می‌کند بلافاصله پس از پاک‌سازی از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا رطوبت را در پوست به دام بیندازد.

افرادی که پوست چرب دارند ممکن است یک مرطوب کننده ی بدون چربی را ترجیح دهند، در حالی که افرادی که پوست خشک دارند ممکن است چیزی سنگین تر را ترجیح دهند که حاوی روغن باشد. بسته به نوع پوست خود مناسب ترین مرطوب کننده را انتخاب کنید.

 

3. محافظت در برابر آفتاب

نور خورشید حاوی اشعه ماوراء بنفش است که می تواند باعث سوزش، آفتاب سوختگی و علائم پیری شود. استفاده از یک محصول حاوی SPF  قبل از بیرون رفتن یک راه آسان برای در امان ماندن از مضرات نور خورشید است.

کرم ضد آفتاب را به تمام نواحی پوست از جمله دور چشم و گردن بمالید. هنگامی که نور خورشید در شدید ترین حالت خود قرار دارد، در سایه بمانید یا لباس سبک و کلاه بپوشید تا پوست سر را نیز بپوشاند.

 

استفاده از محصولات پوستی دیگر

بسته به نگرانی های خاص افراد، محصولات دیگری وجود دارد که ممکن است در زیبایی پوست موثر باشند. به عنوان مثال، لایه‌بردارهای شیمیایی محصولات محبوبی هستند که لایه ی بالایی سلول‌ های پوست را حل می‌کنند و راه را برای سلول‌های جدید زیر آن باز می‌کنند. افراد می توانند از این محصولات برای بهبود بافت و ظاهر پوست استفاده کنند.

لایه بردارهای شیمیایی را بعد از پاکسازی اما قبل از مرطوب کننده استفاده کنید.

لایه‌بردارهای شیمیایی اغلب برای افرادی که پوست تیره‌تری دارند مناسب نیستند. زیرا باعث افزایش حساسیت پوست به نور خورشید می شوند. هنگام استفاده از لایه بردار شیمیایی حتما از ضد آفتاب SPF استفاده کنید. علاوه بر این روش های بسیاری با استفاده از دستگاه های زیبایی و پزشکی طراحی شده که توسط آن ها می توانید مشکلات پوست خود را به شکل موثر و سریع برطرف کنید.

 

اصلاح کردن

حذف موهای زائد می تواند به راحتی باعث تحریک، رشد موهای زائد یا التهاب پوست شود. برای جلوگیری از این موضوع موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. پوست و مو را خیس کنید
  2. از لوسیون یا کرم اصلاح برای نرم کردن پوست استفاده کنید
  3. با یک تیغ تمیز و تیز در جهت رشد موها بتراشید
  4. بعد از هر بار زدن تیغ را بشویید
  5. اجازه دهید تیغ پس از استفاده کاملا خشک شود

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش دستگاه های لیزر موهای زائد بهتر است به جای استفاده از روش های سنتی از لیزر موهای زائد برای حذف مو استفاده کنید که در مقاله فواید لیزر کردن موهای زائد به مزیت های آن پرداخته ایم.

 

پوست زیبا
نکات مهم برای داشتن پوست سالم و زیبا

 

مواد غذایی مفید برای درخشندگی پوست

 

یک رژیم غذایی سالم برای سلامت کل بدن از جمله پوست مفید است. حتی اگر کسی روتین مراقبت از پوست خوبی داشته باشد، اما از درون از خود مراقبت نکند، ممکن است پوستش سالم به نظر نرسد.

از مصرف غذاهایی که قند، چربی اشباع شده و نمک زیاد دارند خودداری کنید. در عوض، روی موارد زیر تمرکز کنید:

  • میوه ها و سبزیجات تازه
  • غلات کامل
  • پروتئین بدون چربی
  • چربی های سالم مانند روغن زیتون، آووکادو و آجیل

 

تغییر سبک زندگی برای داشتن پوستی درخشان

 

ایجاد برخی تغییرات ساده در سبک زندگی می تواند بر سلامت و ظاهر پوست تأثیر بگذارد. این عبارتند از:

  1. ترک سیگار
    سیگار می تواند منجر به ابتلا به بیماری های پوستی متعددی از جمله پیری زودرس، چین و چروک، کند شدن روند بهبود زخم ها، عفونت های پوستی و پسوریازیس شود.

  2. کاهش استرس
    استرس می تواند از طرق مختلف پوست را تحت تاثیر قرار دهد. دانشمندان معتقدند که استرس قادر است سطح التهاب پوست را افزایش دهد، جریان خون را به پوست کاهش دهد و بهبودی پوست را به تاخیر بیندازد.
    کاهش استرس و اختصاص زمان برای استراحت، علاوه بر پوست برای بدن و ذهن نیز مفید است. راهکارهای مفید برای کاهش استرس شامل صرف وقت برای انجام کارهای مورد علاقه، انجام تمرینات یوگا و تنفس عمیق و تمرکز حواس هستند.

    سایر تغییرات در سبک زندگی که می تواد روی پوست تاثیر مثبت داشته باشد عبارتند از:

  3. خواب کافی
  4. کاهش مصرف الکل
  5. هیدراته نگه داشتن پوست
  6. ورزش کردن

 

پوست زیبا در یک نگاه

 

پوستی که سالم و هیدراته باشد به طور طبیعی شفاف و صاف خواهد بود. هرکس می تواند با انجام روتین پوستی منظم، تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی، کاهش مصرف دخانیات و الکل و استفاده ی منظم از ضد آفتاب وضعیت پوست خود را بهبود دهد.

با رعایت نکات بالا اطمینان داشته باشید به پوستی زیبا و سالم دست پیدا خواهید کرد. رسیدن به این هدف مستلزم پیگیری بلند مدت و صبر کافی است.

کارمانیا طب مجموعه ی تخصصی زیبایی و سلامت پوست است که ارائه دستگاه های زیبایی برای درمان های موثر می تواند سرعت شما برای رسیدن به پوست ایده آل را افزایش دهد. برای مشاوره و اطلاع از جزییات فرایند خرید دستگاه های زیایی پوست با کارشناسان کارمانیا طب تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *