چگونه طبیعی و ارگانیک زیبا و جذاب شویم؟

زیبایی ارگانیک

به گزارش سایت کارمانیا طب زیبایی طبیعی و ارگانیک در حال افزایش است. می‌توانید آن را در رسانه‌های اجتماعی ببینید، جایی که اینفلوئنسرها ادعا می‌کنند که طبیعی بودن به پوست آنها کمک کرده تا بهتر از همیشه به نظر برسد. می‌توانید محصولات مراقبتی ارگانیک و طبیعی را در قفسه‌های فروشگاه‌ها ببینید، جایی که محصولات بی‌شماری خود را در کنار تصاویر گیاهان زیبا به فروش می‌رسانند و بسیاری از ما به آنها علاقه مندیم. طبق یک نظرسنجی در سال 2017 از گروه NPD ، تا 50 درصد از زنان به دنبال مواد طبیعی یا ارگانیک در محصولات مراقبت از پوست صورت هستند و موادی را خریداری می کنند که فاقد مواد شیمیایی مانند فتالات و سولفات هستند.

مشکل اینجاست که اصطلاح “طبیعی یا همان ارگانیک” یک اصطلاح رسمی نیست. ماریسا گارشیک، MD ، متخصص پوست در پزشکی پوست و جراحی زیبایی در شهر نیویورک می گوید: “هیچ سیستم رسمی که “طبیعی” یا تعریف قانونی را از معنای این اصطلاح تنظیم کند وجود ندارد . او می‌گوید: «این برای مصرف‌کنندگان پیچیده‌تر می‌شود، زیرا شرکت‌ها می‌توانند ادعا کنند که یک محصول طبیعی است در حالی که هنوز حاوی موادی است که طبیعی نیستند. پس تا کنون هیچ سازمانی در دنیا فعلا نمیتواند طبیعی و ارگانیک بودن یک محصول پوستی را تایید و یا تکذیب کند.

شما همیشه در فروشگاه ها و داروخانه های با محصولات پوستی (مانند کرم ضد آفتاب ، کرم مرطوب کننده و…) مختلفی روبرو میشوید که انتخاب با شماست که چه نوع محصولی را خریداری کنید، تا همیشه پوستی جوان و شاداب داشته باشید. شما همیشه باید راه های جلوگیری از پیری پوست را امتحان کنید زیرا پوست شما تاثیر گذارترین قسمت بدن شما برای زیبایی است. ما در مقاله ی بررسی انواع کرم ضد آفتاب ، مزایای کرم ضد افتاب معدنی و شیمیایی رابررسی کردیم که در اینجا قصد داریم به صورت کلی درباره محصولات پوستی ارگانیک صحبت کنیم.

 

وقتی محصولات مراقبت از پوست “طبیعی یا ارگانیک” را انتخاب می کنید، واقعاً چه چیزی به دست می آورید؟ 

 

جنیفر شوالک می‌گوید اغلب، اصطلاح ارگانیک یا طبیعی نشان می‌دهد که این محصول عاری از مواد شیمیایی مصنوعی است ولی این موضوع باعث نمیشود که آن محصول به پوست شما آسیب نزند، پوست شما ممکن است به برخی مواد اصطلاحا ارگانیک و طبیعی نیز واکنش نشان دهد. 

دکتر MD ، متخصص پوست در یونیون اسکوئر لیزر پوست در شهر نیویورک میگوید گاهی طبیعی بودن تنها یک وعده است. او اضافه میکند که مواد طبیعی یا ارگانیک برای پوست شما سالم تر، ایمن تر یا بهتر نیست.

دکتر ربکا کازین، متخصص پوست، دستیار مدیر موسسه جراحی لیزر پوست واشنگتن در Chevy Chase، مریلند، می گوید: طبیعی و ارگانیک بودن به معنای ضد حساسیت نیستند. اگر پوست حساسی دارید، استفاده از محصولات طبیعی ممکن است توصیه نشود و شما باید قبل از استفاده از هر نوع مواد مراقبتی پوستی مشکلات خود را برطرف کنید او می‌گوید: اگر بیمار مشکلی با پوست خود دارد، ممکن است به او پیشنهاد کنم محصولی را امتحان کند که دقیقاً بدانم ترکیبات آن چیست و نباید به آن واکنش نشان دهد.

دکتر گارشیک می گوید: از این گذشته، مواد گیاهی همیشه باعث تحریک می شوند. پیچک سمی نمونه کلاسیک آن است. محصولات طبیعی اغلب حاوی روغن های ضروری هستند که می تواند واکنش پوستی مشابهی را ایجاد کند. دکتر چوالک می گوید: یکی از مقصران رایج: لیمونن و پرتقال تلخ. ترنج روغن دیگری است که می تواند پوست را به آفتاب حساس تر کند.

پس مواد ارگانیک طبیعی نیز میتواند برای پوست حساسیت و مشکل ایجاد کند و به طور قطع نمیتوان گفت که مواد طبیعی به پوست آسیب نمیرسانند و حساسیت ایجاد نمیکنند.

 

زیبایی ارگانیک

 

اما آیا مواد تشکیل دهنده مراقبت از پوست واقعاً زیر پوست شما می رود و به پوست نفوذ میکنند؟

 

سوال مهم دیگر این است که آیا مواد موجود در محصولات مراقبت از پوست، طبیعی و یا غیر طبیعی، وارد بدن شما می شوند؟ بسیاری از این مولکول‌ها در ترکیبات مراقبت از پوست برای نفوذ به پوست بسیار بزرگ هستند. اما علم هوشمندتر شده است و در حال کشف راه‌هایی برای فریب دادن پوست است تا امکان ورود بیشتر برای بهبود کارایی را فراهم کند. 

از طرف دیگر، طرفداران زیبایی پاک و ارگانیک می گویند که ورود ذرات به پوست می تواند باعث آسیب سیستمیک شود. در حالی که FDA می گوید که برخی از این مواد نگران کننده، از جمله فتالات ها و پارابن ها، در صورت استفاده بی خطر هستند، برخی تحقیقات به این مواد به عنوان مختل کننده های غدد درون ریز یا مواد شیمیایی که بر هورمون های شما تأثیر می گذارند و ممکن است خطر ابتلا به سرطان یا مشکلات باروری را افزایش دهند اشاره می کند. گروه کاری محیط زیست میگوید: شنیدن صحبت های مردم در مورد اینکه چگونه استفاده از این مواد در اروپا غیرقانونی است، معمول است. در واقع اتحادیه اروپا استفاده از پنج پارابن را ممنوع کرده است اگرچه مقدار کمی پارابن خاص را مجاز می کند. تنظیم کننده ها در ایالات متحده در حال حاضر اجازه 20 پارابن یا مواد شیمیایی پارابن مانند را می دهند.

 

سوالات مهم در مورد مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت از پوست

 

در حالی که ممکن است نگرانی قانونی وجود داشته باشد، ناشناخته های زیادی در مورد مواد شیمیایی مورد استفاده در مواد تشکیل دهنده مراقبت از پوست وجود دارد. این سوال پیش می‌آید که این مواد شیمیایی در چه غلظت یا سطح قرار گرفتن انسان را دچار مشکل میکند؟ دکتر چوالک می گوید: بسیاری از این مطالعات بر روی جوندگانی انجام شده است که در معرض غلظت بسیار بیشتر از حد معمول قرار دارند، بنابراین تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. همچنین این مسئله وجود دارد که این مواد در محصولات مختلف دیگر (از جمله مواد غذایی) استفاده می شوند، بنابراین این سوال وجود دارد که چگونه این مواد در تصویر بزرگتر از قرار گرفتن در معرض کلی قرار می گیرند و دقیقاً به چه معناست.

متأسفانه هنوز پاسخی نداریم. اما معنای آن برای شما این است که می‌توانید محصولات مراقبت از پوستی را انتخاب کنید که با ارزش‌های شما، اهداف مراقبت از پوست و بودجه شما مطابقت دارند. متخصصان پوست ما گفتند که مواد مشتق شده طبیعی می توانند موثرتر باشند.

محصولات طبیعی یا ارگانیک می توانند گران باشند. اگر آنها متناسب با بودجه شما نیستند، می توانید با متخصص پوست خود برای یافتن جایگزین هایی که برای پوست شما مفید هستند همکاری کنید.

 

واژه نامه مراقبت از پوست طبیعی: اصطلاحات و تعاریف:

 

در هنگام خرید محصولات بهداشتی به موارد زیر بر روی برچسب آنها باید دقت کنید. 

ارگانیک (Organic): برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، FDA برچسب “ارگانیک” روی لوازم آرایشی یا مراقبت از پوست را تنظیم نمی کند. اما اگر فرمول از مواد کشاورزی ساخته شده باشد، طبق برنامه ملی ارگانیک (NOP) وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) می توان گواهی ارگانیک را دریافت کرد. برای اینکه یک محصول برنده مهر ارگانیک USDA شود، باید از 100 درصد یا 95 درصد مواد ارگانیک ساخته شده باشد. اگر چیزی برچسب “ساخته شده با مواد ارگانیک” باشد، به این معنی است که حاوی حداقل 70 درصد مواد آلی است، اما نمی تواند از مهر و موم استفاده کند.

پارابن ها (Paraben-free) : پارابن مواد نگهدارنده ای هستند که برای جلوگیری از تکثیر باکتری ها و کپک ها در محصولات شما استفاده می شوند. این موارد را به عنوان متیل پارابن، پروپیل پارابن، بوتیل پارابن و اتیل پارابن مشاهده خواهید کرد. FDA می گوید که اگرچه تحقیقات در حال انجام است، “در حال حاضر، ما اطلاعاتی در دست نداریم که نشان دهد پارابن ها به دلیل استفاده در لوازم آرایشی بر سلامت انسان تاثیر دارند.” محصولی که دارای برچسب بدون پارابن است حاوی پارابن نخواهد بود.

فتالات ها (Phthalate-free) : فتالات ها مواد شیمیایی هستند که در انواع لوازم خانگی، از جمله محصولات مراقبت شخصی مانند صابون و شامپو استفاده می شود. دی اتیل فتالات (DEP) معمولاً در ترکیبات عطر استفاده می شود. FDA متوجه نشده است که این مواد برای سلامتی خطرناک هستند. اما اگر می خواهید از آنها اجتناب کنید، برچسب های بدون فتالات روی محصولات نشان می دهد که هیچ فتالات استفاده نشده است.

سولفات ها (Sulfate-free) : سولفات ها مانند سدیم لوریل سولفات، در اصل صابون هستند. اما اصطلاح بالینی برای آنها ” سورفکتانت ” است. به گزارش Cosmeticsinfo.org ، آنها به ترکیب موادی مانند روغن و آب کمک می کنند. در نتیجه، آنها ممکن است در شامپوها و سایر محصولات حمام باشند. اگر بر روی برچسب محصولات زیبایی و بهداشتی “بدون سولفات” وجود دارد، محصول حاوی سولفات نیست.

بدون سم یا غیر سمی (Toxin-free or nontoxic) : طبق گفته EWG ، شرکت ها از این اصطلاح برای “پیشنهاد بی خطر بودن یک محصول” استفاده می کنند. حتی آب در مقادیر زیاد نیز می تواند سمی باشد. نکته: این فقط یک ادعای بازاریابی است و ایمنی را تضمین نمی کند.

 

زیبایی ارگانیک

 

چگونه می توان به سمت “زیبایی پاک یا ارگانیک” حرکت کرد

 

اگر به جنبش زیبایی طبیعی و ارگانیک علاقه دارید، شما باید تحقیق کنید. دکتر گارشیک می‌گوید: باید برچسب روی محصولات بهداشتی و زیبایی را بخوانید و بدانید چه چیز بر روی پوست خود میزنید یا در مورد آن محصول در گوگل سرچ کنید و اطلاعات بدست بیاورید.

با متخصص پوست خود صحبت کنید. تمام محصولاتی را که استفاده می کنید در یک کیسه بیندازید و آنها را در قرار بعدی خود با متخصص پوست بیاورید. او مواد تشکیل دهنده را مطالعه می کند و به شما اطلاع می دهد که آیا چیزی ممکن است باعث واکنش در پوست شما شود یا راهی برای ساده کردن روال شما وجود دارد. این ایده خوبی است که بدون توجه به نوع محصولی که استفاده می کنید، این کار را انجام دهید.

به آرامی شروع کنید. اگر همه چیز را به یکباره تغییر دهید و انواع محصولات بهداشتی و زیبایی را یکباره به پوست خود تحمیل کنید ممکن است پوست شما واکنش نشان دهد و نمی دانید چه چیزی باعث آن شده است. دکتر Garshick توصیه می کند که یک محصول جدید در هفته به پوست خود معرفی کنید.

نسبت به نتایج صبور باشید. دکتر گارشیک می‌گوید: اگر قبلاً از محصولات مراقبت از پوست معمولی استفاده می‌کردید و اکنون در حال تغییر به حالت طبیعی هستید، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا تغییری در پوست خود مشاهده کنید. او می‌گوید که این بدان معنا نیست که محصول مؤثر نیست.

به دنبال مواد هدفمند باشید. دکتر گارشیک می‌گوید عصاره پوست درخت بید مشتقی از اسید سالیسیلیک است و می‌تواند به رفع جوش‌ها کمک کند. به همین ترتیب، اگر به دنبال معکوس کردن یا کند کردن علائم پیری پوست هستید، آنتی اکسیدان ها (مانند آنهایی که در ویتامین C یا ویتامین E یافت می شوند یا از گیاهان مختلف استخراج می شوند) می توانند به جلوگیری از آسیب DNA که کلاژن را تخریب می کند (که در نهایت منجر به چین و چروک می شود) کمک کند. جدیدتر از آن ماده باکوچیول است: “این بهترین چیزی است که ما به عنوان جایگزینی برای رتینول/رتینوئید پیدا کرده ایم.” رتینوئیدها مدت‌هاست که استاندارد طلایی ضد پیری در نظر گرفته می‌شوند، زیرا تولید کلاژن را برای صاف کردن خطوط ریز تحریک می‌کنند.

این برندهای زیبایی ارگانیک را امتحان کنید. برخی از شرکت ها و محصولاتی که بر روی مواد طبیعی متمرکز شده اند که گارشیک شخصاً آنها را دوست دارد شامل سرم روز سی فیرمای Drunk Elephant’s. کرم مرطوب کننده صورت Good Science Beauty; و خط محصولات Ordinary که شامل پاک کننده ها، پپتیدها و رتینوئیدها می شود. Chwalek Eminence Organics، True Botanicals، Biossance و Pratima را به این لیست اضافه می کند.

برای انتخاب محصولات پوستی و زیبایی خود تحقیق کنید. در آوریل 2019، EWG همچنین گزارشی درباره «20 ماده شیمیایی و آلاینده سمی در لوازم آرایشی» نوشت. آنها خاطرنشان می کنند خبر خوب این است که بسیاری از این مواد شیمیایی امروزه به ندرت در لوازم آرایشی استفاده می شوند، یا در خرده فروشان محبوب ممنوع یا محدود شده اند.

پس حتما برای اینکه چه محصولی به پوست خود بزنید تحقیق کنید و مواد ارگانیک یا ممنوعه را بشناسید و آگاهانه تصمیم بگیرید که چه محصولی را برای پوست خود انتخاب میکنید.

 


منبع: تمام منابع در متن به سایت مرجع لینک داده شده است.

گردآوری و ترجمه: تیم تولید محتوای شرکت کارمانیا طب


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *