معرفی انواع ضدآفتاب + تفاوت بین ضد آفتاب معدنی و شیمیایی

کرم ضد آفتاب کارمانیا طب

به توجه به تحقیقات سایت کارمانیا طب بسیاری از ما عاشق گذراندن روز در زیر نور خورشید هستیم. متأسفانه، نور خورشید می تواند پوست شما را به شکل سوختگی، تاول و حتی سرطان پوست خراب کند. در این مقاله سعی کردیم کرم های ضدآفتاب مختلف را بررسی کنیم و بگوییم که کدام نوع ضد آفتاب ها برای پوست شما مناسب تر هستند.

این مقاله توسط سایت کارمانیا طب واردکننده دستگاه لیزر تیتانیوم گردآوری و ترجمه شده است در ادامه با ما همراه باشید.

طبق  آکادمی پوست آمریکا (AAD) ، سرطان پوست شایع ترین نوع سرطان در ایالات متحده است و تقریباً 20 آمریکایی هر روز بر اثر ملانوم، خطرناک ترین نوع سرطان پوست می میرند. علت شماره یک ملانوم؟ قرار گرفتن در معرض نور طبیعی و مصنوعی ماوراء بنفش (UV)؛ همان نوری که از تخت های برنزه کننده و اشعه های خورشید دریافت می کنید.

اشعه های مضر خورشید میتواند باعث از بین رفتن زیبایی پوست و پیری زودرس میشود. پیشنهاد میکنیم که مقاله 8 راه جلوگیری از پیری شدن پوست را مطالعه کنید.

خوشبختانه، ممکن است بتوانید اثرات منفی قرار گرفتن در معرض نور خورشید را با قرار دادن کرم ضد آفتاب به عنوان بخشی منظم از رژیم روزانه مراقبت از پوست خود کاهش دهید. مطالعه ای  که در سپتامبر 2018 در  JAMA Dermatology منتشر شد، نشان می دهد که استفاده منظم از کرم ضد آفتاب در بزرگسالان به شدت با کاهش  خطر ابتلا به ملانوم مرتبط است. به طور مشابه، یک  مطالعه طولانی مدت منتشر شده در  مجله کلینیکال انکولوژی  نشان داد که استفاده منظم از کرم ضد آفتاب از بروز ملانوما در بزرگسالان جلوگیری می کند.

گفته می شود، همه ضد آفتاب ها یکسان ساخته نمی شوند. دو نوع اصلی وجود دارد: شیمیایی و معدنی. و هر نوع مزایا و معایب خود را دارد.

 

کرم های ضد آفتاب شیمیایی و معدنی چگونه کار می کنند؟

 

ضد آفتاب های شیمیایی و معدنی از پوست شما در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش خورشید به روش های بسیار متفاوت محافظت می کنند.

جنیفر ال مک گرگور، متخصص پوست و متخصص پوست در یونیون اسکوئر لیزر می گوید: کرم ضد آفتاب معدنی [منظور مواد تشکیل دهنده از مواد معدنی است] اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم، ذرات کوچکی هستند که روی سطح پوست می نشینند و به طور فیزیکی از نفوذ اشعه ماوراء بنفش به پوست جلوگیری می کنند. در ضمن شما میتوانید ضد آفتاب های معدنی را روی سایر محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید.

از سوی دیگر، ضدآفتاب های شیمیایی به نور UV اجازه ورود به پوست را می دهند. هنگامی که نور جذب پوست می شود، مواد شیمیایی موجود در ضد آفتاب (AAD لیستی از مواد تشکیل دهنده کرم ها مانند اکسی بنزون، آووبنزون، اکتیسالات، اکتوکریلن، هموسالات و اکتینوکسات را فهرست می کند) یک واکنش شیمیایی ایجاد می کند که در آن اشعه ماوراء بنفش به گرما تبدیل می شود و گرما از پوست خارج می شود. 

 

ضد آفتاب شیمیایی در مقابل مواد معدنی: آیا یک نوع آن ایمن تر است؟

 

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) که محصولات ضدآفتاب را تایید و تنظیم می کند، هیچ یک از انواع ضد آفتاب را ناایمن نگذاشته است. اما  از 21 فوریه 2019، FDA قانونی  را برای به روز رسانی الزامات نظارتی برای محصولات ضد آفتاب فروخته شده در ایالات متحده پیشنهاد کرده است.

FDA(سازمان غذا و داروی آمریکا) اطلاعات ایمنی بیشتری را در مورد 12 ماده فعال که معمولاً در ضدآفتاب های شیمیایی یافت می شود درخواست کرده است: oxybenzone، avobenzone، octisalate، octocrylene، homosalate و octinoxate.

یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده کوچک که در ماه مه 2019 در  مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA)  منتشر شد، نشان داد که چهار مورد از این مواد شیمیایی ضد آفتاب (آووبنزون، اکسی بنزون، اکتوکریلن و اکامسوله) در سطوح قابل توجهی بیشتر از 0.5 نانوگرم در هر 0.5 نانوگرم در جریان خون جذب می‌شوند. این مقدار بسیار بالاتر از مقداری است که FDA به داروهای موضعی برای انجام مطالعات ایمنی برای تعیین اثرات سمی احتمالی نیاز دارد.

اگرچه نویسندگان مطالعه می گویند که این نتایج نیاز به تحقیقات بیشتری دارد، آنها همچنین می گویند که یافته های آنها نشان نمی دهد که کرم ضد آفتاب بی خطر است. علاوه بر این، خطرات شناخته شده قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای سلامتی بسیار بیشتر از خطر بالقوه جذب مواد شیمیایی ضد آفتاب است.

با این حال،  گروه کاری محیطی (EWG)  توصیه می‌کند که از کرم‌های ضدآفتاب شیمیایی حاوی اکسی بنزون ​​خودداری کنید زیرا این ماده ممکن است باعث اختلال در هورمون‌ها و ایجاد واکنش‌های آلرژیک پوستی شود. 

دکتر مک گرگور همچنین در مورد استفاده از ضد آفتاب های شیمیایی هنگام شنا در دریا هشدار میدهد. بررسی  منتشر شده در ژانویه 2019 در  مجله آکادمی پوست آمریکا  نشان داد که ترکیبات شیمیایی رایج ضد آفتاب مانند اکسی بنزون ​​ممکن است آسیب زننده به صخره های مرجانی باشد. به همین دلیل، برخی از مقاصد گردشگری، از جمله هاوایی، اکسی بنزون ​​را ممنوع کرده اند، همانطور که مرکز تنوع زیستی اشاره می کند.

مقاله ای در Nature Scientific Reports  منتشر شد، نشان داد که متیلن بلو، رنگ و داروی رایج آزمایشگاهی، به عنوان یک ماده جایگزین ضد آفتاب که هم برای مسدود کردن اشعه‌های UVA و UVB موثر است و هم برای محیط زیست بی‌خطر است، نویدبخش است.

در همین حال، مواد تشکیل دهنده کرم های ضد آفتاب معدنی – اکسید روی و اکسید تیتانیوم به طور کلی توسط FDA به عنوان ایمن و موثر شناخته شده اند .

 

مزایای استفاده از ضدآفتاب

 

مزایا و معایب کرم های ضد آفتاب معدنی و شیمیایی

 

مزایای ضد آفتاب شیمیایی

استفاده از ضد آفتاب های شیمیایی سریع و آسان است و بر خلاف ضد آفتاب های معدنی، لایه سفیدی روی پوست باقی نمی گذارد. دکتر پلوچ می‌گوید علاوه بر این، کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی از نظر آماری در آزمایش‌های مصرف‌کننده که به مدت زمان محافظت از پوست در برابر اشعه‌های فرابنفش نگاه می‌کنند، بهتر عمل می‌کنند.

معایب ضد آفتاب شیمیایی

ضد آفتاب های شیمیایی ممکن است در افراد خاصی باعث واکنش های پوستی شوند. پلوچ می گوید که ضد آفتاب های شیمیایی می توانند باعث واکنش های آلرژیک در افرادی با پوست حساس شوند و ملاسما و روزاسه را بدتر کنند. طبق گفته AAD ، ملاسما یک بیماری پوستی شایع است که منجر به ایجاد لکه‌های قهوه‌ای روی صورت، ساعد و گردن می‌شود، در حالی که روزاسه باعث ایجاد لکه‌های قرمز و جوش‌های کوچک روی گونه‌ها، بینی و پیشانی می‌شود.

مزایای ضد آفتاب معدنی

دو ماده متداول در ضد آفتاب های معدنی، دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی، تنها ترکیبات ضد آفتاب هستند که عموماً توسط FDA به عنوان ایمن و موثر شناخته شده اند . پلوچ می گوید: ضدآفتاب های معدنی برای افرادی که نگران قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مواد شیمیایی هستند، بسیار ایمن تر است.

ضدآفتاب های معدنی برای کودکان، افراد دارای پوست حساس و افراد مبتلا به ملاسما نیز ایده آل هستند. پلوچ توضیح می‌دهد: گرمای ضد آفتاب‌های شیمیایی می‌تواند ملاسما را تشدید کند.

و بر خلاف ضد آفتاب های شیمیایی که معمولا بین 20 تا 30 دقیقه طول می کشد تا جذب پوست شوند، ضد آفتاب های معدنی محافظت فوری را ارائه می دهند، بدون نیاز به انتظار. ضد آفتاب های معدنی را می توان روی آرایش و سایر محصولات مراقبت از پوست نیز استفاده کرد.

معایب کرم ضد آفتاب معدنی

از آنجایی که کرم ضد آفتاب معدنی ضخیم است و روی پوست قرار می گیرد، ممکن است در افراد مستعد آکنه باعث ایجاد جوش شود. پلوچ می‌گوید: پوست‌های مستعد آکنه ممکن است از ترکیب مواد معدنی و شیمیایی دچار مشکل شوند. در همین حال، مک گرگور محصولات ضد آفتاب ترکیبی با افزودنی های ضد آکنه مانند نیاسینامید را توصیه می کند.

پلوچ می‌گوید استفاده از ضد آفتاب‌های معدنی نیز سخت‌تر است، معمولا لایه‌ای سفید روی پوست باقی می‌گذارند (به دلیل وجود دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی) و باید بیشتر از ضد آفتاب‌های شیمیایی استفاده شوند. 

با این حال، کرم‌های ضد آفتاب معدنی در طول سال‌ها راه طولانی را طی کرده‌اند و گزینه‌هایی در بازار وجود دارد که رنگ سفیدی روی پوست شما باقی نمی‌گذارند. مک گرگور می گوید: «از یک متخصص بپرسید و چند مورد را امتحان کنید تا یکی را که دوست دارید پیدا کنید. او  EltaMD ،  Alastin و  Isdin را توصیه می کند.

 

نتیجه گیری: مواد معدنی بهترین است، ولی ضد آفتاب شیمیایی بهتر از هیچ است.

 

در بین این دو نوع، کرم های ضد آفتاب معدنی به طور کلی گزینه بهتر و سالم تری هستند. من به بیمارانم می گویم که ضد آفتاب های معدنی مانند یک غذای سالم و خانگی هستند، در حالی که ضد آفتاب های شیمیایی مانند فست فود ضد آفتاب ها هستند. پلوچ می گوید: کرم‌های ضدآفتاب معدنی معمولاً زمان بیشتری برای مالیدن روی پوست شما نیاز دارند و باید بیشتر استفاده شوند، اما ممکن است برای استفاده طولانی‌مدت ایمن‌تر باشند. در ادامه در یک ویدئو انیمیشنی با زبان اصلی توضیح داده شده است که آفتاب چگونه به پوست آسیب میزند و ضد آفتاب چگونه از پوست شما در مقابل اشعه های مضر خورشید محافظت میکند. 

 

 
 

گفته می شود، مقداری ضد آفتاب بهتر از هیچ است. FDA توصیه می‌کند از کرم‌های ضد آفتاب با طیف وسیع (این‌ها شما را در برابر هر دو نوع اشعه ماوراء بنفش: UVA و UVB محافظت می‌کنند) با مقادیر SPF 15 یا بالاتر، استفاده کنید، و مطمئن شوید که حداقل هر دو ساعت یک‌بار آن را تجدید کنید.

 


 

منبع: تمام منابع در متن به سایت مرجع لینک داده شده است.

گردآوری و ترجمه: تیم تولید محتوای شرکت کارمانیا طب

 


 

3 دیدگاه برای “معرفی انواع ضدآفتاب + تفاوت بین ضد آفتاب معدنی و شیمیایی

  1. اشتراک‌ها: چگونه طبیعی و ارگانیک زیبا و جذاب شویم؟ - معرفی محصولات و روش های زیبایی ارگانیک

  2. اشتراک‌ها: همه چیز درباره برند نیوآ و راز موفقیت آن در صنعت زیبایی - کارمانیا طب

  3. اشتراک‌ها: شرح مفصل لیزر موهای زائد و نکات آن + پرسش و پاسخ + مواردی که باید حتما بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *