8 راه جدید برای جلوگیری از پیر شدن پوست

جلوگیری از پیری پوست

در این مقاله سعی کرده ایم که راه هایی که از پیری پوست جلوگیری میکند رو نمایی کنیم و سایت کارمانیا طب در این مقاله سعی میکند به باید ها و نبایدهایی بپردازد که پیری پوست شما را کُند میکند. ما قبلا در مقاله ای، 10 ماده ای که از پیری جلوگیری میکند را معرفی کردیم در این مقاله سعی داریم راهکارهایی معرفی کنیم که از پیر شدن پوست جلوگیری کنیم.

قبل از خواندن ادامه مقاله توجه کنید که این مقاله توسط سایت کارمانیاطب (واردکننده دستگاه لیزر تیتانیوم در ایران) برای اولین بار ترجمه و ارائه شده است. باما همراه باشید. 

در حالی که پوست شما در هر سنی به نوبه ی خود زیبا است، ولی ما در این مقاله میخواهیم راهکارهایی به شما معرفی کنیم که پیر شدن پوست را به حداقل برسانید تا پوستی جوان و شادابتر داشته باشید. پس با به حداقل رساندن این عاداتی که نام میبریم از پیری زودرس پوست خود جلوگیری کنید و به داشتن پوست زیبا، روشن و صاف کمک کنید.

 

1. مالیدن مداوم چشم ها می تواند باعث سیاهی و خطوط ریز در زیر چشم شود.

 

به گفته جان هاپکینز ، چین و چروک و خطوط زیر چشم بخشی از روند طبیعی پیری هستند و زمانی رخ می دهند که ماهیچه های اطراف چشم ضعیف می شوند. پل جارود فرانک، پزشک متخصص پوست، در شهر نیویورک و نویسنده کتاب راهنما برای پیری، می‌گوید: برای اکثر مردم، مالش چشم‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند و عوارض جانبی دائمی ایجاد نمی‌کند.

اما او همچنین معتقد است که مالش مداوم چشم می تواند باعث افزایش التهاب در این ناحیه شود و مشکل ایجاد کند. دکتر تانیا نینو، متخصص پوست و مدیر برنامه ملانوم در پراویدنس سنت جوزف در اورنج کانتی، کالیفرنیا، می‌گوید: «مالیدن مداوم چشم‌ها می‌تواند اطراف چشم‌های شما را تحت تأثیر قرار دهد.» او اغلب می بیند که این مشکل برای بیماران مبتلا به اگزما است که ممکن است به دلیل خارش و سوزش چشم های خود را بیش از حد مالش دهند.

این همه ی داستان نیست نیست. Jeanine B. Downie، پزشک متخصص پوست، یکی از نویسندگان Beautiful Skin of Color ، و مدیر بخش درماتولوژی تصویر در Montclair، می گوید: «کشیدن، مالیدن چشم ها و یا مالیدن پوست ظریف اطراف چشم می تواند باعث تیرگی و گودی زیر و اطراف چشم شود.

حال سوال پیش می آید که دلیل خارش چشم و اطراف چشم چیست و چگونه میتوانیم آن را برطرف کنیم؟  مرکز پزشکی Wexner دانشگاه ایالتی اوهایو در کلمبوس، شایع ترین علت خارش چشم (و مالش بیش از حد چشم) آلرژی است، بنابراین برای تشخیص و درمان علائم به متخصص آلرژی مراجعه کنید. دکتر نینو توصیه می کند که اگر در واقع اگزما باعث ناراحتی می شود، متخصص پوست می تواند گزینه های درمانی شما را به شما بگوید.

پس در نتیجه اگر چشم های شما و اطراف آن به طور مداوم خارش دارد، حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا خاراندن زیاد چشم ها و اطراف آن باعث پیری و چروکیده شدن اطراف چشم ها میشود.

 

2. نداشتن خواب کافی، بازسازی پوست را مختل می کند. 

 

خواب برای انرژی، تمرکز و چهره ضروری است. دکتر Jeannette Graf، استادیار بالینی پوست در دانشکده پزشکی Mount Sinai در شهر نیویورک ، می‌گوید: در شب، پوست به حالت بازسازی بافت ها می‌رود.

اثرات کم خوابی می تواند به مرور زمان روی صورت شما ظاهر شود. مطالعه ای که در Clinical and Experimental Dermatology منتشر شده است، با شرکت 60 زن دریافتند که خواب ضعیف (که به عنوان پنج ساعت یا کمتر تعریف می شود) با افزایش علائم پیری، عملکرد ضعیف تر بازسازی و ترمیم پوست و رضایت کمتر از ظاهر مرتبط است.

پس برای داشتن خواب کافی، این چهار نکته را از  بنیاد ملی خواب دنبال کنید :

  • هر روز در ساعت معینی بخوابید و بیدار شوید تا بدنتان بر اساس یک برنامه قرار گیرد.

  • اتاق خواب خود را تاریک، خنک و ساکت کنید.

  • دو تا سه ساعت قبل از خواب خوردن را تمام کنید.

  • مقدار کافئین مصرفی خود را در بعدازظهر محدود کنیدو قبل از خواب کافئین مصرف نکنید.

 

3. برای نوشیدنِ نوشیدنی ها از نی استفاده نکنید تا از پیر شدن پوست جلوگیری کنید. 

 

آیا نوشابه، چای و قهوه را از طریق نی می نوشید؟ شاید باور نکنید اما نوشیدن نوشیدنی با نی به مرور زمان میتواند باعث ایجاد چین و چروک در صورت شما شود. استفاده از نی می تواند باعث ایجاد خطوط ریز در اطراف دهان شود که نشانه پیری پوست است.

دکتر نینو اشاره می کند که وقتی از نی می نوشید، عضلات اطراف لب را فعال می کنید: «هر چه بیشتر این ماهیچه ها را فعال کنیم، احتمال ایجاد چین و چروک در پوست بیشتر می شود.» او توضیح می دهد که این همان دلیلی است که افراد سیگاری نیز در اطراف دهان چین و چروک ایجاد می کنند. 

دکتر نینو میگوید: لزوماً لازم نیست از نی‌ها مانند طاعون اجتناب کنید، اما هر زمان که می‌توانید بدون نی نوشیدنی بنوشید برای نگهداری از پوست زیبای خود از نی استفاده نکنید، این کار باعث جلوگیری از پیری پوست میشود. 

 

استرس

 

4. استرس خود را کنترل کنید تا پوستی جوان و شاداب داشته باشید. 

 

دکتر فرانک می گوید: استرس بیش از حد به تمام نقاط بدن ما آسیب میزند که پوست نیز از این قضیه مستثنی نیست.

اگر به طور مزمن نگران هستید یا به دلیل استرس خوابتان را از دست می دهید، بدن شما هورمون های استرس را بی وقفه پمپاژ می کند، که می تواند باعث پیری زودرس شود. دکتر امی وکسلر، متخصص پوست و روانپزشک در نیویورک، می گوید: کورتیزول، هورمون اصلی استرس ، کلاژن را تجزیه می کند، که منجر به افتادگی پوست و چین و چروک می شود و باعث التهاب می شود . تحقیقات نشان داده است که استرس مزمن به دلیل افزایش التهاب می تواند روند پیری را تسریع کند. 

حال سوال پیش می آید چگونه استرس خود را کنترل کنیم و از پیری پوست جلوگیری کنیم؟ استرس را می‌توان عمدتاً از طریق تغییرات سبک زندگی کاهش داد، از جمله غذای خوب، خواب خوب و مدیتیشن، که همگی تأثیر زیادی بر روند پیری بیولوژیکی و زیبایی دارند.پس سعی کنید بفهمید که واقعاً چه چیزی به شما کمک می کند آرام شوید و آن را به طور منظم انجام دهید.

در نتیجه حذف و کنترل استرس از زندگیتان میتوان پوستی سالم به شما هدیه دهد و از پیری زودرس پوست جلوگیری کند. 

 

5. از محصولات آرایشی دارای SPF برای پوست خود استفاده کنید.

 

برای محافظت از پوست در برابر پیری زودرس، SPF پادشاه است. یک مطالعه قبلی نشان داد که قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) مسئول 80 درصد علائم قابل مشاهده پیری صورت، از جمله چین و چروک و تغییرات رنگدانه است.

اما اگر برای جلوگیری از اشعه های مضر فرابنفش به کرم های آرایشی حاوی SPF تکیه می کنید، ممکن است به اندازه کافی از پوست خود محافظت نکنید. دکتر Dee Anna Glaser، متخصص پوست، پروفسور و متخصص پوست می‌گوید: کرم ها و ضد آفتاب های حاوی SPF در برابر اشعه‌های UVB محافظت می‌کند، اما اشعه‌های UVA را که باعث خطوط ریز، لکه‌های قهوه‌ای، بزرگ‌تر شدن منافذ، و خزش می‌شود، مسدود نمی‌کند.

پس قبل از آرایش از کرم ضد آفتاب یا مرطوب کننده با SPF وسیع الطیف استفاده کنید. طیف گسترده به این معنی است که این محصول از پوست شما در برابر اشعه های UVA، که به پیری پوست کمک می کند، و اشعه های UVB، که می تواند باعث آفتاب سوختگی شود، محافظت می کند. طبق بنیاد سرطان پوست دکتر فرانک می گوید: «افراد به SPF به عنوان یک برنامه جدا از آرایش خود نیاز دارند. معمولاً SPF 30 عدد قابل قبولی برای محافظت است. 

پس در نتیجه برای اینکه اشعه های مضر آفتاب به پوست شما کمترین آسیب را برسانند از مواد آرایشی دارای SPF استفاده کنید.

 

6. دست ها و گردن خود را مانند صورت از اشعه آفتاب محافظت کنید. 

 

دکتر نینو می‌گوید: «اشعه ماوراء بنفش تنها عامل خطرناک و قابل پیشگیری برای پیری است. اما حتی سخت‌کوش‌ترین کاربران SPF ممکن است گردن و دست‌های خود را نادیده بگیرند، به همین دلیل است که یکی از اولین مناطقی هستند که سن شما را بالا نیبرد. در واقع، تحقیقات نشان داد که زنانی که دست‌هایشان دارای رگ‌ها و چین‌ و چروک‌های قابل مشاهده است، مسن‌تر از همسالانشان با دست‌های پرتر دیده می‌شوند.

دکتر نینو می گوید: «با افزایش سن، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهیم. طبق گفته  کلینیک کلیولند ، علاوه بر این، دست‌ها حجم و چربی خود را از دست می‌دهند، به این ترتیب پوستی شفاف با چین و چروک و لکه‌های پیری خواهید داشت. دکتر نینو می‌گوید: «با بالا رفتن سن اصولاً پوست شما نازک‌تر می‌شود، بنابراین دست‌هایتان پر به نظر نمی‌رسند و شما کمی بیشتر رگ ها را می بینید و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست باعث میشود شما چروکتر به نظر برسید.

نینو می گوید که گردن ممکن است تغییر رنگ داده و همچنین پیرتر به نظر برسد، که معمولاً در نتیجه قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید است.

دکتر می‌گوید: باز هم، اجتناب از اشعه‌های مضر فرابنفش می‌تواند کمک کند و اگر بیرون می‌روید، «ساده‌ترین کار این است که به دنبال سایه باشید و کلاه لبه‌دار، ضدآفتاب و لباس‌های محافظ آفتاب بپوشید. او می‌افزاید که برخی از بیمارانش از دستکش‌های محافظ UV استفاده می‌کنند تا هنگام رانندگی از دست‌های خود در برابر نور خورشید محافظت کنند.

نتیجه میگیریم برای جلوگیری از پیری باید علاوه بر پوست صورت مواظب دست ها و گردن خود نیز باشیم چون آنها نیز در معرض دید سایرین قرار دارند و محافظت نکردن از آنها باعث میشود که ما پیرتر از آنچه که هست به نظر برسیم.

 

7. فراموش کردن عینک آفتابی می تواند به چشم ها و پوست اطراف آسیب برساند.

 

طبق گفته  Piedmont Healthcare ، عینک آفتابی از چشم‌ها در برابر اشعه‌های UV محافظت می‌کند، که می‌تواند به پلک، قرنیه، عدسی و شبکیه چشم آسیب برساند (و همانطور که قبلا ذکر شد، اشعه‌های UV می‌توانند به پوست ظریف اطراف چشم نیز آسیب برسانند.

دکتر داونی می‌گوید: حرکات تکراری مانند چشم دوختن، خندیدن و اخم کردن خطوط و چین و چروک‌های صورت شما در دراز مدت افزایش میدهد. در حالی که نینو توضیح می‌دهد که هر چه بیشتر عضلات خود را در حالت های مختلف چهره فعال کنید، بیشتر دچار چین و چروک می‌شوید.

پس راهکار مناسب این است حتی در زمستان، عینک آفتابی را بزنید دکتر نینو می‌گوید، هرچه پوشش بیشتری داشته باشد، بهتر است. به گفته دانشگاه یوتا ، از عینک های با کیفیت و استاندارد و دارای تاییدیه های معتبر استفاده کنید تا هم به چشمان خود آسیب نزنید و از آنها در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کنید. همچنین عینک ها با شیشه های بزرگتر باعث میشود اطراف چشم های شما نیز تحت پوشش قرار بگیرد و از آن محافظت شود. در نظر داشته باشید که عینک های آفتابی غیر استاندارد نه تنها از چشم ها و پوست اطراف آن محافظت نمیکند بلکه باعث آسیب رساندن به آنها نیز میشود.

 

8. استفاده از صابون خشک کننده می تواند چین و چروک را برجسته و بیشتر کند. 

 

ممکن است پدربزرگ و مادربزرگ شما به یک پاک کننده ساده سوگند بخورند، اما صابون‌های معمولی و قدیمی اغلب حاوی مواد شوینده خشن هستند که چربی طبیعی پوست را از بین می‌برند. دکتر گلیزر می‌گوید: اگر چه پوست خشک مستقیماً باعث ایجاد چین و چروک نمی‌شود، اما آن‌ها را بیشتر نمایان می‌کند. و پوست خشک نمی‌تواند از خود در برابر  آلرژن‌ها و محرک‌ها مانند باکتری‌ها و ویروس‌ها محافظت کند. دکتر نینو خاطرنشان می کند که این موضوع به این دلیل است که وقتی پوست کم آب می شود، سد پوستی شما به دلیل خشکی زیاد قوی نیست که باعث میشود به راحتی پوست دچار آسیب شود.

انتخاب صابون شما به ویژه در صورتی که پوست شما حساس باشد، اهمیت دارد. دکتر نینو می گوید: «اگر فردی با پوست حساس هستید یا اگزما یا روزاسه دارید، حتما صابونی که استفاده می کنید تأثیرگذار خواهد بود.

 پس راه چاره چیست؟ از یک پاک کننده آبرسان استفاده کنید. آکادمی پوست آمریکا می گوید که روی برچسب شوینده های پوستی خود به دنبال کلمات “ملایم” و “مرطوب کننده” باشید.

 

 

در این مقاله سعی کردیم راهکارهایی به شما آموزش دهیم که به شما کمک میکند از پیری پوست خود جلوگیری کنید و پوستی شاداب و جوان داشته باشید. در نظر داشته باشید که این مقاله توسط سایت کارمانیا طب ترجمه و گردآوری شده است لطفا ما را دنبال کنید و سایر مقالات کارمانیا طب را مطالعه کنید در ضمن شرکت کارمانیا طب وارد کننده دستگاه های پزشکی و زیبایی در ایران است اگر شما قصد خرید دستگاه لیزر تیتانیوم یا سایر دستگاه های زیبایی را برای کلینیک زیبایی خود دارید حتما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

 


 

منبع: تمامی منابع در متن ذکر شده و به سایت مرجع لینک داده شده است.

گرد آوری و ترجمه : سایت کارمانیا طب وارد کننده دستگاه های زیبایی در ایران

 


 

4 دیدگاه برای “8 راه جدید برای جلوگیری از پیر شدن پوست

  1. اشتراک‌ها: معرفی انواع ضدآفتاب ها + تفاوت بین ضدآفتاب معدنی و شیمیایی - کارمانیا طب

  2. اشتراک‌ها: چگونه طبیعی و ارگانیک زیبا و جذاب شویم؟ - معرفی محصولات و روش های زیبایی ارگانیک

  3. اشتراک‌ها: همه چیز در مورد سیگار و تاثیر آن بر زیبایی و سلامت انسان + راه های ترک سیگار

  4. اشتراک‌ها: افشای یک نوشیدنی معجزه آسا برای سلامتی - نوشیدنی عجیب برای سلامتی بدن- کارمانیا طب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *