قدرت جوانسازی پوست را دست کم نگیرید

قدرت جوانسازی پوست را دست کم نگیرید

پوست یکی از اجزای مهم اعضای بدن انسان است که نقش حیاتی در حفاظت از سایر اعضای بدن دارد. جوانسازی پوست به معنای بازگشت پوست به شکل و ساختار ظاهری آن در دوران جوانی است. مراقبت از پوست و جلوگیری از پیری پوست، مهمترین عنصر در جوانسازی پوست است قبلا در مورد نکات مهم برای داشتن پوست زیبا صحبت کرده ایم اکنون با تغییر در رژیم‌ غذایی، تمرینات ورزشی، محافظت از پوست در برابر نور خورشید و مصرف محصولات ضد پیری، می توان علائم پیری را بهبود بخشید و استحکام پوست و زیبایی پوست را به دست آورد. در این محتوا، به بررسی روش‌های جوان‌کردن پوست، از جمله مراقبت های پوست، رژیم غذایی، محافظت از پوست در مقابل آفتاب و مصرف محصولات ضد پیری پوست پرداخته خواهد شد. با ما همراه باشید تا با روشهای کارا و موثر جوانی پوست آشنا شوید.

 

از تاثیر محصولات ضد پیری بر روی پوست تا چه میزان اطلاع دارید

محصولات ضد پیری از عوامل خارجی مانند آفتاب، آلودگی، استرس و سایر عوامل آسیب‌زا محافظت می‌کنند. بعضی از مواد تاثیر گذار در این محصولات عبارتند از: آنتی اکسیدان‌ها مانند ویتامین C و E، کوئنزیم Q10 و سلنیوم که پوست را سالم نگه میدارد. روغن‌های گیاهی مانند روغن خراطین، روغن زیتون و روغن جوجوبا که جلوی خشکی پوست را گرفته و از ترشح چربی بیش از حد جلوگیری می‌کند. پپتیدها موادی هستند که به تولید کلاژن و الاستین کمک کرده و خطوط ریز و چین و چروک‌های پوست را کم می‌کنند. رتینوئیدها  با بهبود تولید کلاژن و الاستین در حفظ جوانی پوست نقش دارند و باعث جلوگیری از پیری پوست میشود. اسیدهای آمینه موجود در محصولات ضد پیری مانند لیزین و آرژنین باعث تولید کلاژن و الاستین  شده و در نهایت لاوندر باعث تسکین پوست می‌شوند.

 

10راه کار طلایی جوانسازی پوست که از آن بی اطلاع بودید

اگر قصد دارید پوست خود را بازسازی نمایید، می توانید از طریق تغذیه، سبک زندگی سالم، محافظت از پوست در برابر آفتاب، استفاده از محصولات مراقبت از پوست و روش‌های دیگر از پوست خود محافظت کنید. در جدول زیر 10 راهکار مفید بدین منظور لیست شده است.

1.      

مصرف مواد غذایی سالم:

تغذیه سالم مانند میوه و سبزیجات، ماهی، گوشت سفید، خوراکی‌های پرفیبر و آب خوردن از پوست محافظت کرده و منافذ پوستی را تقویت می‌نماید.

2.      

استفاده روزانه از ضد آفتاب:

استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF حداقل 15 به بالا و پوشش مناسب و محافظتی مانند عینک، شال و کلاه یا حتی چتر، می‌تواند از آسیب پوست در برابر اشعه UV محافظت کرده و شادابی پوست را محفوظ نگه دارد.

3.      

تمرین ورزشی:

تمرین‌های ورزشی می‌تواند به بهبود جریان خون و تقویت سلامت پوست کمک کند.

4.      

استفاده از محصولات مراقبتی پوست:

محصولات مراقبتی پوست مانند کرم رطوبت‌رسان، سرم، محصولات تمیزکننده و ماسک‌های صورت، به جوانسازی پوست کمک می‌کنند.

5.      

شستن صورت با آب ملایم:

شستن صورت با آب ملایم و استفاده از محصولات تمیزکننده ملایم، از خشکی و پیری پوست جلوگیری می‌کند.

6.      

مصرف آب به میزان کافی:

مصرف آب به میزان کافی از رطوبت پوست محافظت کرده و به شفافیت و جوانی پوست ختم می‌شود.

7.      

خواب کافی:

خواب کافی و به موقع، پوست را شاد و سرحال نگه می‌دارد.

8.      

عدم استفاده از تنباکو:

استفاده از تنباکو باعث خشک شدن پوست، افزایش چین و چروک و پیری زودرس آن می‌شود.

9.      

کاهش میزان مصرف الکل:

مصرف بیش از حد الکل، باعث خشک شدن پوست و افزایش چین و چروک آن می‌شود.

10.   

کنترل استرس:

استرس ممکن است باعث تشدید نشانه‌های پیری پوست شود. بنابراین کنترل استرس با تمرین مداوم روش‌های مختلف مانند تنفس عمیق، مدیتیشن، یوگا، ماساژ و ورزش  به جوانسازی پوست کمک می‌کند.

 

واما روش‌های طبیعی برای جوانسازی پوست بدون صرف هزینه

روش های جوانسازی پوست
روش های جوانسازی پوست بدون هزینه

جوانسازی با دستگاه هایفو روشی پر هزینه برای جوانسازی میباشد که ما قصد داریم اینجا روش های کم هزینه را برای جوانسازی معرفی کنیم. از عصاره‌های گیاهی مانند چای سبز، کمیلیا، آلوئه ورا و روغن‌های گیاهی مانند روغن خراطین و روغن زیتون برای جوانی پوست استفاده می‌شود. ماسک‌های صورت خانگی مانند ماسک خیار، ماسک آووکادو و ماسک عسل و شیرپوست را مغذی می‌کنند. ماساژ پوست با استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن جوجوبا و روغن نارگیل، می‌تواند نقش سازنده‌ای در جوانسازی پوست داشته باشد. مصرف سبوس برنج  به خاطر داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی باعث تغذیه پوست می‌شود. آب گلاب پوست را تسکین داده و آن را شفاف و روشن می‌کند. از طرفی چای سبز به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های قوی، به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. در بین غذاها ماهی به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ پوست را جوان می‌کند. عسل بدلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی و خواص آنتی‌باکتریال، به تسکین پوست کمک می‌کند. برای این منظور مصرف میوه‌ها و سبزیجات  را بدلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی توصیه می‌کنیم.

 

مراقبت از پوست جهت جوانسازی پوست:

پروتکل مراقبت از پوست جهت جوان ‌کردن پوست شامل تمیز کردن پوست، استفاده از تونر، سرم، کرم روز و شب، مصرف محصولات حاوی رتینول و هیدروکسی‌اسید، محافظت از پوست در برابر نور خورشید، مراقبت از پوست در شب و استفاده از ابزارهای زیبایی است.  برای داشتن پوستی سالم و جوان، باید سبک زندگی سالمی داشته باشید و از مصرف غذاهای سالم غافل نشوید. با مواد مغذی، مصرف آب کافی، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی یا مواد طبیعی پوست خود را تقویت کنید. مهمتر از همه اینکه برای مراقبت و جوانسازی پوست، بهتر است با پوست خود آشنا شوید و محصولات متناسب با نوع پوست خود را انتخاب نمایید.

پروتکل مراقبت از پوست جهت جوانسازی پوست شامل چندین مرحله است که هر یک به بهبود سلامت پوست کمک می‌کنند. این پروتکل‌ها شامل مراحل زیر است:

مراحل پروتکل‌های مراقبت از پوست

  • برای جلوگیری از تراکم و آلودگی پوست، از محصولات تمیز کننده ملایم و مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.
  • استفاده از تونر به تعادل pH پوست کمک کرده باعث تنظیم ترشح چربی پوست شده و پوست را مرطوب می‌کند.
  • سرم حاوی مواد معدنی و ویتامین بوده و چین و چروک زیر پوستی را بر طرف می کند.
  • کرم‌های روز و شب حاوی مواد مرطوب‌کننده و ضد پیری است که مصرف آن باعث کلاژن سازی و حالت کشسانی پوست می‌شود.
  • مصرف محصولات حاوی رتینول و هیدروکسی‌اسید می‌تواند به بهبود سلامت پوست و جلوگیری از پیری آن کمک کند.
  • استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با SPF مناسب از سطح پوست در مقابل تشعشعات خورشید محافظت می‌کند.
  • استفاده از محصولات مرطوب‌کننده و ضد پیری در شب به حفظ سلامت پوست و جوانسازی آن منجر می‌شود.
  • ماساژپوست هم از سری کارهایی است که باعث خونرسانی به رگهای زیر پوستی شده و ادامه این کار رنگ پوست را روشن و براق می‌کند.

 

تاثیر ریتینول و هیدروکسی‌اسید، محصولات ضد پیری بر روی پوست

ریتینول و هیدروکسی‌اسید دو ماده فعال موثر در محصولات ضد پیری هستند که به دلیل خواصی که دارند، بسیار موثر عمل می‌کنند. ریتینول یک نوع ترکیب واکنشی هستند که بعنوان نوعی ویتامین A در نظر گرفته می‌شوند. این ماده به حفظ سلامت پوست کمک کرده، از خشکی و چین و چروک‌ جلوگیری کرده و بافت پوست را بهبود می‌بخشد. ریتینول همچنین می‌تواند به تسریع فرآیند تجدید سلولی پوست کمک کرده و باعث جوانسازی آن شوند.

و اما هیدروکسی‌اسیدها  بعنوان یک گروه از اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA) ) و بتا هیدروکسی (BHA) ) تعریف می‌شوند. هر دو نوع اسیدهای هیدروکسی، به حفظ سلامت پوست کمک کرده و از پیری پوست جلوگیری می‌کنند. AHAها مانند اسید گلیکولیک و لاکتیک به تسریع تجدید سلولی پوست کمک کرده وسلولهای پوستی را جوانتر می‌کنند. در حالی که BHAها مانند اسید سالیسیلیک به بهبود ظاهر پوست کمک کرده و جوش‌  و آکنه‌ را از بین می‌برند.

 

10توصیه برای پیشگیری از پیری پوست در تمامی سنین  

پیشگیری از پیری پوست
پیشگیری از پیری پوست
  1. ضد آفتاب بزنید. استفاده از محصولات ضدآفتاب با SPF مناسب، از پوست در برابر تشعشعات آفتاب محافظت می‌کند.
  2. خوردن غذاهایی که حاوی مواد مغذی مانند ویتامین C، ویتامین E، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسید چرب امگا-۳ هستند به جلوگیری از پیری پوست کمک می‌کنند.
  3. آب کافی بنوشید. مصرف آب کافی رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌کند.
  4. خواب کافی داشته باشید تا صاحب پوست صورت روشن و بشاش باشید.
  5. تمرینات ورزشی منظم به بهبود عملکرد قلب و عروق و بهبود جریان خون کمک کرده و از پدیدار شدن خط و خطوط روی چهره جلوگیری می‌کند.
  6. با استفاده از محصولات ضد پیری مانند سرم‌ها، کرم‌های ضد پیری و ماسک‌های صورت همچنان جوان بمانید و جلب نظر کنید.
  7. مصرف تنباکو را کنار بگذارید تا همیشه پوستی روشن، بشاش و قشنگ داشته باشید.
  8. مصرف الکل باعث خشکی پوست میشود اگر می خواهید دچار پیری زودرس نشوید، مصرف آن را محدود کنید.
  9. از جمله آسیب‌های محیطی می‌توان به نور خورشید، آلودگی هوا و مواد شیمیایی اشاره کرد. از محصولات محافظتی مانند ماسک‌های صورت، کرم‌های مرطوب‌کننده و ضدآفتاب استفاده کنید.
  10. برای جلوگیری از پیری پوست، باید مراقب پوست خود باشید. پس از تمیز کردن پوست، استفاده از تونر، سرم، کرم روز و شب و استفاده از محصولات حاوی رتینول و هیدروکسی‌اسید غافل نشوید.

 

نقش مصرف ضدآفتاب در جوانسازی پوست:

اشعه UV نور خورشید می‌تواند باعث آسیب به پوست شده و پیری زودرس را به دنبال داشته باشد. این اشعه کلاژن و الاستین  پوست را تحت تاثیر قرار داده و ایجاد چین و چروک می‎‌کند. این اشعه ایجاد تیرگی و لک‌ بر روی پوست می‌کند. محصولات ضدآفتاب حاوی مواد محافظتی مانند اکسید روی و تیتانیوم دی‌اکسید است که  از پوست در برابر اشعه UV محافظت می‌کند. با استفاده از محصولات ضدآفتاب با SPF مناسب، می‌توانید از پوست خود در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید محافظت کنید. پس برای جلوگیری از پیری و چین و چروک زودرس، باید از محصولات ضدآفتاب با SPF مناسب استفاده کنید و در هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید، از کلاه، عینک آفتابی و لباس محافظتی استفاده نمایید. همچنین، می‌توانید با تغذیه مناسب، استفاده از محصولات ضد پیری پوست، خواب کافی و تمرینات ورزشی منظم، به بهبود سلامت پوست کمک کنید.

 

نتیجه گیری:

در این مبحث سعی شد در رابطه با روشهای محافظتی و جوانسازی پوست صحبت شود. مطالعه تیترهای مطرح شده باعث می‌شوند تا کاربران به روش‌های مختلف با راههای بازسازی پوست براساس سن، نیازهای پوست و عوامل مختلفی که می‌تواند بر پیری پوست تأثیر داشته باشد، آشنا شده و از آنها بهره‌مند شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *