شرح مفصل لیزر موهای زائد و نکات آن + پرسش و پاسخ

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش هایی است که در دنیای امروز برای از بین بردن این موهای زائد استفاده می شود. روش هایی مانند اپیلاسیون، اپیلاسیون، اصلاح، تراشیدن و غیره، هیچ کدام به خوبی لیزر کار نمی کنند. در روش های سنتی، فولیکول مو هدف نیست، بلکه فشار اصلی روی پوست است و آسیب زیادی به پوست وارد می کند.

بسیاری از شما می دانید لیزر موهای زائد چیست و چگونه انجام می شود. اگرچه بسیاری از ما ممکن است ندانیم که چه اثراتی بر روی پوست دارد و چگونه می توان بهترین نتیجه را گرفت. برای بهترین نتیجه بهتر است از ابتدا مکانیسم لیزر را به خوبی بشناسید. بیایید دریابیم که کدام دستگاه برای پوست شما بهتر است و با تمام نکات لازم در لیزر آشنا شوید و در انتهای مقاله پاسخ تمام سوالات خود را در مورد لیزر موهای زائد میگیرید.

راه های زیادی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد. مانند اصلاح با تیغ، اپیلاسیون، وکس، کرم های موبر و… اما هیچ کدام قادر به رفع موهای زائد برای همیشه نیستند و پس از مدتی دوباره شاهد رشد آنها هستیم. بسیاری از اوقات، زمان و هزینه ای که برای از بین بردن موهای زائد صرف می شود، با رویش مجدد آن، خسته کننده و طاقت فرسا به نظر می رسد.

از عوراض روش های سنتی حذف موهای زائد میتوان جوش های زیر پوست گرفته تا لکه های ناشی از خونریزی زیر پوست را نام برد. این مشکلات لیزر موهای زائد را به یکی از بهترین روش ها تبدیل کرده است. اما در عین حال برای لیزر دایود، الکساندریت، دیاگ (ND:YAG) یا هر نوع لیزر دیگری که استفاده خواهید کرد، رعایت یک سری نکات ضروری است. در غیر این صورت لیزر برای شما عوارضی ایجاد می کند.

با سایت کارمانیا طب همراه باشید چون ما قصد داریم در این مقاله هیچ مورد ناگفته ای در مورد لیزر موهای زائد باقی نگذاریم.

 

 

نحوه کار کرد لیزر موهای زائد

 

قبل از صحبت در مورد نکات مهم لیزر موهای زائد، لازم است در مورد مکانیسم عملکرد لیزر موهای زائد اطلاعات کافی داشته باشید. با این اطلاعات می توانید اهمیت نکات زیر را بهتر درک کنید.

لیزر موهای زائد روشی است که در صورت استفاده صحیح و به موقع می تواند موهای زائد را در مدت زمان کوتاه و با هزینه کم به طور کامل از بین ببرد. در این فناوری از یک گروه نور با طول موج معین استفاده می شود که با هدف قرار دادن فولیکول های مو و سوزاندن ریشه آنها از رشد مجدد موها جلوگیری می کند.

مکانیسم عملکرد لیزر باعث شده که آن را به روشی بسیار مناسب برای از بین بردن موهای زائد تبدیل کند. رنگدانه های بدن اشعه های نور را جذب می کنند. فولیکول های مو نیز حاوی رنگدانه هستند و هنگامی که نور با شدت و غلظت لیزر به آنها تابیده می شود، آن را جذب کرده و می سوزانند. با گذشت زمان و لیزرهای مکرر، فولیکول های مو به حدی ضعیف می شوند که موها برای همیشه از بین می روند. به دلیل ریزش مو از ریشه، این روش باعث عفونت موهای زیر پوستی یا فولیکول مو نمی شود.

هر بار که لیزر می کنید، یک سری موهای اضافی در فاز استراحت یا تلوژن، کاتاژن یا اگزوژن هستند. در این فازها لیزر روی آنها تاثیری ندارد، بنابراین برای از بین بردن موهایی که در این فازها هستند، لیزر طی مراحل دیگر و جلسات تکمیلی انجام می شود. هنگامی که مو در فاز آناژن یا رشد مو قرار دارد، این فناوری می تواند رنگدانه مو را تحت تاثیر قرار دهد. در نتیجه مو از بین می رود.

اشعه لیزر به سمت رنگدانه های تیره فولیکول مو جذب می شود و در نتیجه می تواند آن را از بین ببرد. البته این دائمی نیست و موها دوباره رشد می کنند. به همین دلیل است که باید صبور باشید و به توصیه های اپراتور متخصص گوش دهید تا بیشترین بهره را از لیزر ببرید.

 

لیزر موهای زائد
همه چیز در مورد لیزر موهای زائد

 

مزایای لیزر موهای زائد

 

لیزر موهای زائد مزایای زیادی دارد. در اینجا به اختصار در مورد این مزایا صحبت کرده ایم. در مقاله ای کاملا مجزا به زودی توضیح مفصلی خواهیم داد که چرا مکانیسم لیزر موهای زائد به گونه ای است که علاوه بر زیبایی می تواند برای بدن مفید هم باشد.

  • رشد مو کاهش می یابد
  • تاثیر لیزر برای کل بدن است
  • لیزر بسیار موثر و بی خطر است
  • لیزر موهای زائد پوستی صاف و نرم را برای شما به ارمغان می آورد
  • اثر لیزر طولانی است
  • قیمت خدمات لیزر نسبتا پایین است
  • لازم نیست بین جلسات منتظر بمانید
  • از رشد موهای زیر پوستی جلوگیری می کند

 

ما همیشه با موهای زائد خود در جنگ هستیم ولی از فواید موهای بدن غافل بوده ایم که در مقالات سایت کارمانیا طب قبلا در این مورد صحبت کرده ایم.

لیزر موهای زائد به زیباجو کمک می کند هم از نظر زیبایی، هم از نظر مالی و هم از نظر ساده سازی کار و صرفه جویی در وقت شما را غنی تر کند.

موهای اضافی و تصاویر زشتی که ایجاد می کند همیشه به نوعی آزاردهنده است و همانطور که یکی از اینفلوئنسرها گفت، ای کاش پول در جیب ما به سرعت موهای صورتمان رشد می کرد. موهای زائد یکی از مشکلات همیشگی این است.

چگونه موهای اضافی را بدون آسیب رساندن به پوست خود از بین ببرید؟ اگر از موم، تیغ یا کرم اصلاح استفاده کنیم چقدر راضی خواهیم بود؟ چه مدت از موهای زائد در امان هستیم؟ بیماران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک با موهای زائد بدن، مردان با بدن پرمو، ورزشکاران و شناگرانی که موهایشان سرعت آنها را کاهش می دهد. هرکسی می تواند از یک روش عالی و دائمی استفاده کند و برای همیشه از شر این مشکل لیزر موهای زائد خلاص شود. لیزر موهای زائد با از بین بردن فولیکول های مو بهترین و اقتصادی ترین راه برای از بین بردن این موها است.

در ادامه مزایای لیزر موهای زائد را به طور مفصل شرح میدهیم.

 

1. کاهش رشد مو

اکثر مطالعات کاهش 80 درصدی رشد مو در اثر لیزر را گزارش می دهند. در واقع لیزر موهای زائد می تواند به طور جدی رشد موهای شما را کاهش دهد. بهترین اثر لیزر روی افرادی است که پوست روشن و موهای تیره دارند. اما با پیشرفت های صورت گرفته در این فناوری، تقریباً همه انواع پوست و مو قابل درمان هستند.

 

2. اثر لیزر بر کل بدن

کاربرد لیزر موهای زائد در اکثر نقاط بدن کمک مهمی به شما برای خلاص شدن از شر موهایی است که ممکن است فراموش کرده باشید یا در قسمتی از پوست هستند که کمتر قابل مشاهده است. لیزر تقریباً در تمام نواحی بدن مؤثر است. مانند زیربغل، صورت، شانه و گردن، لیزر بیکینی، کمر و غیره.

 

3. لیزر مو نسبتا کم هزینه است

در مقایسه با روش های کوتاه مدت از بین بردن موهای زائد مانند اصلاح یا اپیلاسیون، که در بهترین حالت نیاز به زمان هفتگی یا ماهانه دارند. لیزر موهای زائد طولانی تر و حتی دائمی است، بنابراین یک دوره هزینه دارد. به طور کلی، این روش بسیار مقرون به صرفه تر است.

 

4. مدت اثر لیزر

دوره طولانی بی مویی بعد از لیزر یک مزیت اصلی و مهم است. مدت زمانی که طول می کشد تا رویش مجدد مو پس از لیزر درمانی مشاهده شود در افراد مختلف متفاوت است. این زمان به عوامل مختلفی مانند ناحیه تحت درمان، نوع پوست و مو، از بین رفتن فولیکول ها یا آسیب آنها و غیره بستگی دارد. با این حال، لیزر یک روش عالی برای حذف موهای زائد نیمه دائمی یا حتی دائمی است. برخی از افراد سال ها و برخی دیگر ماه ها طول می کشد تا دوباره موها را رشد دهند.

 

5. پیشگیری از رشد موهای زیر پوستی

روش‌های از بین بردن موهای زائد مانند تراشیدن یا اپیلاسیون باعث رشد موهای زائد می‌شود که برداشتن آن‌ها دردناک و نامناسب است. با روش اپیلاسیون لیزری دیگر شاهد رشد موهای زیر پوستی نخواهیم بود.

 

6. لیزر موهای زائد پوستی صاف و نرم را برای شما به ارمغان می آورد

از آنجایی که فولیکول و ریشه مو در لیزر هدف قرار می گیرند و موها از ریشه برداشته می شوند، پس از آن پوست صافی خواهید داشت. پس مجبور نیستید بعد از اصلاح، نوار چسب یا… با موهای ریز و درشت سر و کار داشته باشید!

 

7. لازم نیست بین جلسات منتظر بمانید

عدم نیاز به منتظر ماندن برای رشد موی مناسب بین جلسات درمانی موضوعی است که برای بسیاری مهم است. ممکن است فکر کنید بدن شما در این مرحله شلخته و نامرتب است، اما نه! نیازی به انتظار نیست. برای جلوگیری از سوختن موهای بلند و بوی نامطبوع آن، موهای زائد را قبل از لیزر اصلاح کنید. بنابراین در فواصل بین جلسات نیازی نیست نگران بهبود کامل موهای زائد باشید. بر خلاف تیغ یا اپیلاسیون و غیره، رشد مو باید به حد معینی برسد. با لیزر اگر موها کوتاه باشد مشکلی نیست. در صورت نیاز می توانید در بین جلسات از تیغ استفاده کنید.

 

8. کارایی و ایمنی لیزر

لیزر یکی از موثرترین روش های رفع موهای زائد است که می تواند موهای زائد را برای مدت طولانی (نیمه دائمی) یا حتی برای همیشه (دائمی) از بین ببرد. به دلیل تکرار کمتر لیزر نسبت به اپیلاسیون و… می تواند از آسیب بیش از حد به پوست شما جلوگیری کند.

 

 

انواع دستگاه های لیزر موهای زائد

 

وقتی صحبت از دستگاه های لیزر موهای زائد می شود، گزینه های زیادی وجود دارد. پنج نوع رایج ترین سیستم لیزر موهای زائد عبارتند از Ruby، Alexandrite، IPL، Diode و Nd:YAG.
هر سیستم لیزری متفاوت است، برخی از لیزرها برای انواع موی خاص بهتر هستند. برخی از لیزرها برای افرادی با رنگ پوست تیره تر ایمن تر هستند، در حالی که برخی دیگر برای پوست روشن تر ایمن تر هستند. و برخی از سیستم های لیزری در مناطق خاصی از بدن بهتر از لیزرهای دیگر عمل می کنند. در این سری از لیزرهای موهای زائد مختلف، با پنج لیزر برتر برای کاهش دائمی موهای زائد آشنا می شوید و با مزایا و معایب هر سیستم آشنا می شوید تا بتوانید بهترین لیزر مو را برای خود انتخاب کنید.

دستگاه های لیزر زیادی در مارکت وجود دارند که کلینیک های زیبایی از آنها استفاده میکنند. شرکت کارمانیا طب یکی از محبوب ترین شرکت هایی است که کلینیک های زیبایی اقدام به خرید دستگاه های لیزر موهای زائد خود را از این شرکت میکنند.

دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم یکی از محبوب ترین دستگاه های لیزری است که شرکت کارمانیا طب به ایران وارد میکند و به فروش میرساند این دستگاه دارای سه طول موج الکس، دایود، اندیاگ است که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم.

در ادامه سعی داریم انواع طول موج هایی که دستگاه های لیزر از آنها استفاده میکنند معرفی کنیم.

 

 

تخفیف!
قیمت اصلی 1.500.000.000تومان بود.قیمت فعلی 1.250.000.000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 210.000.000تومان بود.قیمت فعلی 190.000.000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 380.000.000تومان بود.قیمت فعلی 330.000.000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 470.000.000تومان بود.قیمت فعلی 410.000.000تومان است.

 

1. دستگاه لیزر الکساندرایت یا الکس

لیزر الکساندرایت محبوب ترین سیستم لیزر موهای زائد است. همچنین یکی از سریع ترین سیستم های لیزر موجود است. به عنوان مثال، لیزر الکساندرایت می تواند ناحیه درمان بزرگی مانند پشت را در کمتر از 30 دقیقه پوشش دهد. عیب دستگاه الکس دردناک بودن درمان است. اگرچه دستگاه های جدیدتر برای بهبود تجربه بیمار، دستگاه های خنک کننده را به دستگاه لیزر اضافه کرده اند. لیزر الکساندرایت در طول موج کوتاه‌تر 755 نانومتر عمل می‌کند و برای هدف قرار دادن ملانین در فولیکول‌های موی افراد با رنگ پوست روشن تا زیتونی ایده‌آل است.

 

2. دستگاه لیزر دایود

دستگاه های دایود در بازار لیزر موهای زائد نسبتاً جدید هستند. منبع انرژی آنها شامل نیمه هادی هایی است که به عنوان دیود شناخته می شوند و برای ایجاد یک پرتو لیزر با طول موج 800-810 نانومتر در کنار هم قرار می گیرند. طول موج بیشتری دارد و بهتر به عمق فولیکول مو نفوذ می کند. لیزر دایود معمولا برای پوست های تیره تر استفاده می شود و برای از بین بردن موهای ضخیم یا درشت ایده آل است. این باعث می شود که سیستم لیزر دایود موهای زائد در بین مردانی که به دنبال درمان موهای زائد پشت یا قفسه سینه هستند محبوب شود.

 

3. دستگاه لیزر Nd:YAG یا اندیاگ

سیستم های Andiag جدیدترین پیشرفت ها را در فناوری لیزرهای آرایشی ارائه می دهند. علاوه بر لیزر موهای زائد موثر، این سیستم چندین کاربرد از جمله حذف خالکوبی و لایه برداری پوست با لیزر برای اصلاح آسیب های ناشی از نور خورشید را ارائه می دهد. سیستم های Nd:YAG در طول موج 1064 نانومتر کار می کنند. اکثر سیستم های لیزر دیگر ملانین موجود در مو و پوست را هدف قرار می دهند. با این حال، هدف قرار دادن ملانین، کاربرد آن را برای از بین بردن موهای تیره از افراد با پوست روشن محدود می کند. در طول موج 1064 نانومتر، کروموفور کربن (یک ترکیب شیمیایی رنگی که نور را جذب می کند) برتر از ملانین است. لوسیون کربن قبل از عمل روی پوست اعمال می شود. سپس موهای ناخواسته بدن کربن را جذب می کنند. از آنجایی که لیزر کربنی هدفمند است، لیزر موهای زائد Nd:YAG را می توان برای انواع پوست، حتی پوست های برنزه استفاده کرد.

 

4. دستگاه لیزر روبی

لیزر موهای زائد روبی اولین سیستمی است که برای کاهش دائمی موهای زائد ایجاد شده است. این سیستم از طول موج کوتاه تری 694 نانومتر استفاده می کند که ملانین را هدف قرار می دهد. این باعث می شود لیزر یاقوت برای از بین بردن موهای سبک و نازک ایده آل باشد. از طرف دیگر، سیستم لیزر یاقوت سرخ برای افرادی که پوست تیره‌تری دارند توصیه نمی‌شود. اگرچه سیستم لیزر یاقوتی درد کمتری دارد، اما زمان بهبودی آهسته‌تری دارد و نسبت به سایر سیستم‌های لیزر موهای زائد زمان‌برتر است. در نتیجه، لیزر یاقوت برای مناطق کوچکتر درمان ایده آل است.

 

5. دستگاه لیزر IPL

لیزر موهای زائد IPL از لیزر واقعی استفاده نمی کند، بلکه معادل آن به شکل نور پالسی شدید (IPL) است. مانند لیزر، IPL فتوترمولیز را با پالس انرژی گرمایی که توسط ملانین موجود در فولیکول مو جذب می شود، آغاز می کند. مزیت نور پالسی شدید این است که طول موج، سطح انرژی و مدت زمان پالس قابل تنظیم است.

 

شرایط استفاده از لیزر موهای زائد

 

تجربه نشان می دهد که لیزر بر روی افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بهترین کار را می کند. از آنجایی که اساس کار لیزر تمرکز نور بر روی رنگدانه های تیره است. اما با پیشرفت دستگاه ها و متخصصان ماهرتر، لیزر می تواند بر روی انواع پوست با موفقیت کار کند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تاثیر آن بر روی دستگاه های لیزر موهای زائد دیگر هیچ گونه رنگ پوست و نوع مویی وجود ندارد که لیزر بر روی آن اثر نگذارد ولی شما در نظر داشته باشید که در برخی شرایط لیزر موهای زائد باید به تعویق بیفتد. مثلا:

اگر قصد انجام لیزر با لیزر الکساندرلایت را دارید، لطفاً توجه داشته باشید که ناحیه تحت درمان به مدت 4 هفته قبل از لیزر در معرض نور خورشید قرار نگیرد. اگر دستگاه انتخابی شما لیزر Nd:YAG یا دایود باشد، این زمان به 7 روز کاهش می یابد.
اگر به تازگی به سولاریوم رفته اید یا زیر نور آفتاب برنزه شده اید، نباید لیزر انجام دهید و با صلاحدید متخصص مربوطه جلسات لیزر را به تعویق بیندازید.
در دوران بارداری، درست کردن یا شیردهی، باید تا پایان این دوره صبر کنید، زیرا تحقیقات هنوز کاملاً مطمئن نیستند که لیزر برای جنین یا نوزاد بی خطر است.

 

نکات مهم برای انتخاب دستگاه لیزر موهای زائد مناسب

 

علاوه بر کیفیتی که دستگاه لیزر موهای زائد نیاز دارد، باید نوع لیزر مناسب برای پوستی زیبا نیز انتخاب شود. دایود، الکساندریت، ND: YAG یا یاقوت سرخ یا همان روبی با طول موج مناسب برای نوع پوست.

ما قبلا در مقاله اشتباهات لیزر موهای زائد به طور مفصل در مورد کار هایی که نباید قبل و بعد لیزر انجام داد توضیح داده ایم.

مشکلات پوستی مانند سوختگی، زخم، التهاب، تغییر رنگ پوست، سابقه آفتاب، حساسیت پوست باید توسط پزشک بررسی شود. داروهای مصرفی و وضعیت سلامتی خود را قبل از شروع فرآیند کنترل کنید و در نهایت همه چیز را استاندارد و کاملاً ایمن کنید. اگر نگرانی هایی مانند لیزر باعث سرطان، ملانوم، ناباروری یا هر مشکل دیگری دارید. آموزش پزشک به نگرانی های شما در مورد عوارض جانبی لیزر رسیدگی خواهد کرد.

علاوه بر این، باید از اپراتور بخواهید که قوانینی را برای کاهش درد به خصوص در نواحی مانند پشت لب، شورت و زیر بغل اتخاذ کند. اگرچه این روش نسبت به روش های دیگر مانند اپیلاسیون درد بسیار کمتری دارد. و همچنین عوارض جانبی بسیار کمتری نسبت به روش هایی مانند اصلاح. خبر خوب این است که برخی از دستگاه ها موهای کرکی را نیز از بین می برند. برخی از دستگاه ها از فولیکول های مو (فولیکولوس پیلی) فقط آنهایی که ضخیم هستند. آنها را نابود می کنند.

 

تعیین نوع تایپ های پوستی برای انجام لیزر موهای زائد

 

رایج ترین طبقه بندی پوست، طبقه بندی دکتر فیتزپاتریک است که انواع پوست را بر اساس رنگ پوست، مو، چشم و واکنش پوست به نور خورشید به 6 گروه تقسیم می کند.

نوع 1: پوست بسیار سفید و کک و مک، موهای قرمز، مردمک های آبی، پوست به سرعت در آفتاب می سوزد و هرگز برنزه نمی شود.
نوع 2: پوست سفید، موهای بور و مردمک روشن، سوختگی پوست در آفتاب و به ندرت برنزه می شود.
نوع 3: پوست گندمی و موهای قهوه ای، پوست گاهی در آفتاب می سوزد و خوب برنزه نمی شود. (در برخی از مردم شمال کشور مشاهده شد)
نوع 4: پوست سبز و موهای تیره و مردمک، پوست در زیر نور آفتاب خیلی خوب برنزه می شود و به ندرت می سوزد (اکثر ایرانی ها این نوع پوست را دارند)
نوع 5: پوست قهوه ای تیره، تقریبا هرگز آفتاب سوخته نمی شود و به شدت برنزه می شود. (در برخی از مردم در بخش جنوبی کشور به ویژه در هند و پاکستان مشاهده شده است)
نوع 6: پوست کاملاً تیره که هرگز دچار آفتاب سوختگی نمی شود. (سیاه)

 

لیزر موهای زائد
همه چیز در مورد لیزر موهای زائد

 

نکات بسیار مهم که حتما قبل از لیزر موهای زائد باید بدانید

 

شما حتما جز کسانی هستید که لیزر موهای زائد را انجام داده اند یا قصد انجام آن را دارید پس حتما قبل از هر اقدامی در این خصوص نکات و موارد مهم زیر را در نظر بگیرید و حتما رعایت کنید.

 

1. در صورت داشتن شرایط خاص ابتدا نکته مهم زیر را مطالعه فرمایید

مهمترین نکته در مورد لیزر موهای زائد این است که به طور کلی بی خطر است، اما در شرایط خاص بهتر است کمی کار خود را به تعویق بیندازید.

این بدان معناست که برای افراد خاص به ویژه زنان باردار، زنان شیرده و افراد زیر 18 سال، تحقیقات گسترده ای برای اطمینان از ایمنی لیزر انجام نشده است.

بنابراین در دوران بارداری، شیردهی یا اگر زیر 18 سال دارید. بهتر است از روش های دیگر حذف موهای زائد استفاده کنید.

اگر اختلالات هورمونی دارید که می تواند باعث رشد بیشتر موهای زائد شما شود. بهتر است صبر کنید تا بیماری کنترل شود. زیرا عدم کنترل هورمون ها باعث می شود که از لیزر به نتیجه مطلوب نرسید و هزینه زیادی را صرف آن کنید.

 

2. ویژگی های یک مرکز لیزر خوب را بشناسید

علاوه بر کیفیتی که دستگاه لیزر موهای زائد نیاز دارد، باید نوع لیزر مناسب برای پوستی زیبا نیز انتخاب شود. دیود، الکساندریت، ND: YAG یا یاقوت سرخ با طول موج مناسب برای نوع پوست.

مشکلات پوستی مانند سوختگی، زخم، التهاب، تغییر رنگ پوست، سابقه آفتاب، حساسیت پوست باید توسط پزشک بررسی شود. داروهای مصرفی و وضعیت سلامتی خود را قبل از شروع فرآیند کنترل کنید و در نهایت همه چیز را استاندارد و کاملاً ایمن کنید. اگر نگرانی هایی مانند لیزر باعث سرطان، ملانوم، ناباروری یا هر مشکل دیگری دارید. آموزش پزشک به نگرانی های شما در مورد عوارض جانبی لیزر رسیدگی خواهد کرد.

امروزه کلینیک های لیزر موهای زائد برای افزایش مشتریان خود در رقابت هستند که بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند این وظیفه شماست که بهترین مرکز خدمات لیزر را در شهر خود بیابید. در این خصوص میتوانید از مشاورین شرکت کارمانیا طب نیز کمک بخواهید که در خصوص افزایش مشتری کلینیک زیبایی به صاحبان کلینیک های لیزر مشاوره میدهند و مراکز لیزر خوب را در هر شهری میشناسند.

علاوه بر این، باید از اپراتور بخواهید که قوانینی را برای کاهش درد به خصوص در نواحی مانند پشت لب، شورت و زیر بغل اتخاذ کند. اگرچه این روش نسبت به روش های دیگر مانند اپیلاسیون درد بسیار کمتری دارد. و همچنین عوارض جانبی بسیار کمتری نسبت به روش هایی مانند اصلاح. خبر خوب این است که برخی از دستگاه ها موهای کرکی را نیز از بین می برند. برخی از دستگاه ها از فولیکول های مو (فولیکولوس پیلی) فقط آنهایی که ضخیم هستند. آنها را نابود می کنند.

اینها ویژگی هایی است که در یک مرکز لیزر مطمئن و مناسب پیدا خواهید کرد.

 

3. قبل از لیزر از آفتاب گرفتن خودداری کنید

همانطور که گفته شد، وظیفه اصلی لیزر هدف قرار دادن رنگدانه ها است. اگر رنگدانه های پوست شما زیر نور خورشید یا تخت برنزه تیره شده باشد، احتمالا پوست خود را می سوزانید. در این مدت پزشک منتظر می ماند تا پوست شما رنگ طبیعی خود را به دست آورد. این نکته در مورد لیزر موهای زائد بسیار مهم است. زیرا لیزر بیشتر روی نقاط تیره جذب می شود و این باعث سوختگی در آن ناحیه می شود.

البته این نکته در مورد لیزر موهای زائد برای افرادی که به طور طبیعی پوست تیره یا سبز دارند صادق نیست.

کلینیک هایی هستند که دستگاه هایشان طول موج مناسبی برای این افراد دارد. در نتیجه می توانند بدون نگرانی لیزر موهای زائد را انجام دهند.

اگر قسمتی از پوست خود را خالکوبی کرده اید، نمی توانید از لیزر روی آن استفاده کنید. پس ابتدا با رعایت نکات مهم در مورد لیزر موهای زائد با خیال راحت از شر موهای زائد خود خلاص شوید. سپس می‌توانید طرح‌های زیبایی را روی پوست صاف خود بدون موهای رشد کرده و برآمدگی‌ها تاتو کنید.

 

4. اگر می خواهید لیزر انجام دهید، باید موم، الکترولیز و کرم موبر را کنار بگذارید

یکی از مهمترین نکاتی که باید از لیزر موهای زائد حذف کرد. این برای حفظ سلامت فولیکول های مو است. همانطور که گفته شد، لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن رنگدانه فولیکول مو عمل می کند. بنابراین اگر فولیکول مو را با اپیلاسیون، اپیلاسیون، الکترولیز یا روش دیگری (بیرون کشیدن مو از ریشه) آسیب رسانده اید. ممکن است به نتیجه دلخواه نرسید.

زیرا در هنگام لیزر هیچ فولیکولی وجود ندارد که تحت تأثیر لیزر قرار گیرد. از طرفی خطر سوختن پوست با لیزر افزایش می یابد.

نکته اصلی لیزر موهای زائد این است که از روش های دیگر حذف موهای زائد حدود یک ماه قبل استفاده نکنید.

نکته: شما می توانید در طی پروسه ی لیزر مو های زائد، آنها را شیو کنید. نکته ی مهم این است که شیو را حدود ۲۴ ساعت قبل از لیزر انجام دهید تا اگر پوستتان ملتهب شد، این التهاب زمان کافی برای رفع داشته باشد‌. در بین جلسات لیزر هم اگر حس کردید بعضی نواحی نیاز به اصلاح دارد می توانید آن ها را شیو کنید.

 

5. ضد آفتاب را فراموش نکنید

اگر موقعیت وسط خوبی با ضد آفتاب ندارید. راستش را بخواهید، لیزر موهای زائد را از برنامه خود حذف کنید. یکی از مهمترین نکات در لیزر موهای زائد محافظت از نواحی لیزر شده در برابر نور خورشید است. این هم قبل و هم بعد از لیزر اعمال می شود و به شما کمک می کند از سوختن پوست خود جلوگیری کنید.

 

6. داروهای خود را فراموش نکنید

این تفاوت مهم بین لیزر موهای زائد در کلینیک و مکان های غیر تخصصی است. در این مراکز با معاینه داروهای شما، وضعیت پوست و هر بیماری یا مشکل دیگری که دارید، تعیین روش لیزر شما بر عهده پزشک است.

به عنوان مثال، برخی از داروها می توانند پوست را به نور بسیار حساس کنند. بنابراین استفاده از لیزر بر روی چنین پوستی نتیجه ای جز سوختگی نخواهد داشت.

یا اینکه برخی داروها می توانند خطر خونریزی را افزایش دهند و باید از لیزر حذف شوند.

نکته مهم در مورد لیزر موهای زائد این است که باید با پزشک در کلینیک یا مرکز در مورد داروهایی که مصرف می کنید مشورت کنید. به خصوص اگر این داروها رقیق کننده های خون مانند آسپرین یا وارفارین، داروهای آکنه مانند راکوتان یا رتینول یا آنتی بیوتیک های خاص باشند.

حتی اگر درمان خوراکی یا موضعی را بین جلسات لیزر شروع کنید. باید در نوبت بعدی این موضوع را به پزشک اطلاع دهید تا او بتواند بهترین تصمیم را برای شرایط شما بگیرد.

همچنین، مطمئن شوید که سابقه پزشکی خود را با پزشک در کلینیک کاملاً روشن کنید. برخی از بیماری ها مانند زگیل یا تبخال تناسلی می توانند با لیزر موهای زائد شعله ور شوند. بنابراین حتماً در مورد اطلاعات، سابقه پزشکی و حتی سابقه لیزرهای قبلی با پزشک خود صحبت کنید.

 

7. از اپراتور لیزر عینک بخواهید

لیزر از پرتوهای قوی استفاده می کند که می تواند به چشم آسیب برساند. به همین دلیل است که اپراتورها هنگام کار از عینک استفاده می کنند. به اپراتور بگویید که به شما عینک مخصوص می دهد. البته برخی از کلینیک ها دارای عینک، لباس زیر و سری دستگاه ها در بسته بندی های مخصوص و پیش ساخته هستند.

 

8. انتظارات خود را برای لیزر موهای زائد تنظیم کنید

لیزر موهای زائد یک راه دائمی برای از بین بردن موهای زائد نیست. بلکه یک راه حل دائمی کاهش مو است. و برای رسیدن به این هدف باید به طور مرتب در جلسات لیزر شرکت کنید.

اگر مشاهده کردید که با وجود لیزر در برخی نقاط موها تغییر نکرده اند، نگران نباشید. هر مو یک چرخه رشد را طی می کند و برای اینکه لیزر موثر باشد، مو باید در مرحله رشد چرخه باشد. به همین دلیل است که جلسات لیزر بیشتر ماهانه برای هدف قرار دادن موهایی است که اخیراً در مرحله رشد هستند.

 

9. روتین پوست خود را با لیزرهماهنگ کنید

اگر از کرم های جوان کننده یا لایه بردار و لایه بردار استفاده می کنید. بین استفاده از آنها و لیزر یک هفته فاصله داشته باشید.

این کرم ها می توانند با لایه برداری پوست شما را به اشعه لیزر حساس کنند.

همچنین از آنجایی که پوست شما پس از لیزر ملتهب و حساس می شود. حداقل یک هفته صبر کنید و سپس به استفاده از کرم های خود ادامه دهید.

 

10. حمام و ورزش های شدید را به تعویق بیندازید

هنگامی که از لیزر استفاده می کنید، پوست شما گرمای زیادی را جذب می کند. اگرچه اکثر لیزرها دارای سیستم خنک کننده هستند، اما طبیعی است که پوست گرم شود. به همین دلیل، به عنوان یک نکته مهم در مورد لیزر موهای زائد، به خاطر داشته باشید که تا 48 ساعت پس از آن از حمام آب گرم، باشگاه، ورزش های سنگین و پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید.

در عوض، لباس های گشاد بپوشید. پوست حساس باید در معرض هوا و به دور از اصطکاک باشد.

 

11. اگر فکر می کنید نمی توانید درد را تحمل کنید، از قبل داروی بی حسی بگذارید

برای نواحی خاصی از بدن، به خصوص بیکینی، بهتر است از کرم های ضد درد استفاده کنید.

این کرم ها باید حدود 40 دقیقه قبل از لیزر استفاده شوند و با پوشش پلاستیکی پوشانده شوند. این باعث افزایش جذب این ماده در پوست می شود. سپس، هنگامی که به کلینیک رسیدید، پوست خود را تمیز کنید.

 

12. با پوستی شیو شده و شفاف به کلینیک لیزر بروید

پوست خود را قبل و بعد از لیزر موهای زائد و حدود 48 ساعت تمیز نگه دارید.

پوست باید قبل از لیزر تمیز باشد تا لیزر به خوبی عمل کند. یعنی بدون آرایش، دئودورانت، مرهم، لوسیون و حتی ضد آفتاب.

به دلیل قرمزی و حساسیت پوست پس از لیزر، بهتر است تا حدود 48 ساعت از مصرف انواع کرم ها یا عطرها به جز کرم ها و ضدآفتاب های تجویز شده توسط پزشک خودداری شود.

 

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

 

عوارض لیزر موهای زائد

 

معمولاً عوارض لیزر موهای زائد موقتی است و ممکن است ناحیه تحت درمان بعد از اپیلاسیون یا اپیلاسیون مانند پوست تغییر کند. از جمله تغییرات و عوارض موهای زائد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. قرمزی و حساسیت پوست
  2. سوزش و تحریک
  3. پوسته پوسته شدن: پوسته پوسته شدن گاهی اوقات باعث ایجاد زخم یا دلمه می شود که با مراقبت های مناسب مانند استفاده از کرم مرطوب کننده می توان از بروز آن جلوگیری کرد.
  4. آسیب چشم: به دلیل استفاده از لیزرهای قدرتمند، احتمال آسیب چشم وجود دارد. برای جلوگیری از این آسیب باید از تجهیزات مناسب مانند عینک استفاده کرد.
  5. تغییر در رنگ پوست: برخی افراد تغییرات جزئی در رنگ ناحیه تحت درمان را تجربه می کنند، مانند تیره شدن یا روشن شدن پوست. این تغییرات به مرور زمان محو شده و پوست به حالت عادی باز می گردد.
  6. احتمال عفونت در پوست: به دلیل آسیب به فولیکول مو، عفونت مشاهده می شود. اگر فردی عفونتی را مشاهده کرد، باید آن را به متخصص گزارش دهد.

عوارض جانبی نادر لیزر شامل سوختگی پوست، تاول و جای زخم است. اگر لیزر توسط یک فرد واجد شرایط انجام شود این موارد تقریبا هرگز اتفاق نمی افتد.

 

کاهش عوارض لیزر موهای زائد

 

نکات زیر در مورد لیزر موهای زائد بسیار مهم است. این نکات به شما کمک می کند تا با کمترین عوارض جانبی، نتایج بیشتری را از لیزر موهای خود دریافت کنید:

 

1. سولاریوم نروید و برنزه نکنید

اگر پوست شما به طور طبیعی تیره باشد مشکلی نیست. اما اگر آن را با روش هایی مانند برنزه کردن یا برنزه کردن و کرم های برنزه کرده اید. باید کمی بیشتر تا جلسه بعدی لیزر صبر کنید. همچنین پوست ناحیه ای که قصد لیزر را دارید نباید خالکوبی شود.
موم و کرم موبر ممنوع است

اگر می خواهید لیزر موهای زائد روتین شما باشد، باید روش های دیگر حذف موهای زائد را کنار بگذارید. اپیلاسیون، الکترولیز، وکس و کرم موبر فقط باعث حساسیت بیشتر پوست یا بی اثر شدن لیزر موهای زائد می شود. بنابراین می توانید فقط قبل از لیزر یا بین جلسات از ماشین اصلاح استفاده کنید.

 

2. داروهای خود را کنترل کنید

هنگام مراجعه به کلینیک؛ داروها و سابقه پزشکی خود را همراه داشته باشید. پس از بررسی این موارد، پزشک در مورد لیزر موهای زائد به شما مشاوره کامل می دهد. به خصوص برخی داروها مانند آنتی بیوتیک ها، داروهای ضد آکنه و رقیق کننده های خون داروهایی هستند که باید از لیزر مو حذف شوند.

 

3. از لوازم آرایشی استفاده نکنید

لیزر موهای زائد زمانی بهترین نتیجه را می دهد که در فواصل زمانی معین و با پوستی کاملا تمیز به کلینیک مراجعه کنید. قبل از لیزر موهای زائد نباید هیچ کرمی روی پوست شما باشد. تا 48 ساعت بعد از لیزر از هیچ محصولی غیر از داروهای تجویزی استفاده نکنید.

همراه داشتن سری تشک و دستگاه را فراموش نکنید. همچنین برای محافظت از چشمان خود حتما از اپراتور بخواهید که عینک مخصوص به شما بدهد.

 

4. ضد آفتاب بزنید

هنگام انتخاب لیزر برای از بین بردن موهای زائد، باید ضد آفتاب را جدی بگیرید. به خصوص یک ماه قبل از لیزر، ناحیه مورد نظر باید به خوبی از نور خورشید محافظت شود. پس از لیزر، برای جلوگیری از سوختگی، باید به پوست خود ضد آفتاب بزنید.

 

5. از داروهای بیحسی استفاده کنید

اگر قبلا با لیزر مواجه شده اید، باید آستانه درد خود را مشخص کرده باشید. بنابراین اگر احساس می‌کنید باید کرم بی‌حس‌کننده را در برخی نواحی بمالید، این کار را حدود 40 دقیقه قبل انجام دهید.

 

6. پوست خود را لایه برداری نکنید

روال پوست شما باید نزدیک به جلسه لیزر تغییر کند. برخی از محصولات پوست، به ویژه محصولات جوان کننده و لایه بردار، می توانند پوست را حساس کنند. پوست حساس در برابر لیزر موهای زائد آسیب پذیرتر می شود. بنابراین بین استفاده از محصولات پوستی و قبل و بعد از لیزر فاصله یک هفته ای در نظر بگیرید.

 

7. حمام کردن و ورزش های شدید ممنوع است

بعد از لیزر پوست شما گرم می شود. این گرما حدود 48 ساعت در پوست باقی می ماند. بنابراین باید در این بازه زمانی از فعالیت هایی که پوست را گرمتر می کند خودداری کنید. به عنوان مثال، شما باید ورزش، حمام و ورزش های شدید را به تعویق بیندازید.

 

8. در دوران بارداری و شیردهی لیزر موهای زائد انجام ندهید

شواهد کافی در مورد بی خطر بودن لیزر برای زنان باردار و شیرده یا افراد زیر 18 سال وجود ندارد. پس برای این افراد بهتر است زیر نظر پزشک خود لیزر کنند. یا از روش های دیگر حذف موهای زائد استفاده کنید. افرادی که به دلیل مشکلات هورمونی موهای زائد دارند. بهتر است ابتدا این مشکل و سپس لیزر حل شود. زیرا اینگونه است که آنها بیشترین بازده را از لیزر خود می گیرند.

 

لیزر موهای زائد
نکات لیزر موهای زائد

 

سوالات متداول و مهم در مورد لیزر موهای زائد

 

هر فردی که قصد انجام لیزر موهای زائد داشته باشد قبل از آن سوالات زیادی فکرش را مشغول میکند در اینجا مهم ترین و مداول ترین سوالات در مورد لیزر موهای زائد را همراه با پاسخ آورده ایم.

 

سوال 1. چرا لیزر موهای زائد در چند جلسه انجام می شود؟

دلیل این امر چرخه رشد موهای انسان است. به عبارت دیگر؛ هر تار مو سه مرحله رشد را طی می کند:
1- فاز رشد یا آناژن 2- فاز انتقال با کاتاژن 3- فاز استراحت یا تلوژن

لیزر فقط روی موهایی که در مرحله رشد یا آناژن هستند موثر است و روی موهایی که در مرحله کاتاژن و تلوژن هستند تاثیری ندارد، بنابراین یکی از عوامل موثر در اثربخشی لیزر تعداد موهای موجود در آناژن است. مرحله در ناحیه ای که لیزر می شود.

 

سوال 2. آیا لیزر مو باعث ناباروری می شود؟

خوب است بدانید که لیزر موهای زائد منجر به عقیمی و عقیمی نمی شود، زیرا نفوذ اشعه لیزر برای تأثیرگذاری بر اندام های داخل بدن کافی نیست. اشعه لیزر فقط تا حدی می تواند به پوست نفوذ کند و ریشه ها و رنگدانه های موجود در آن را تحت تاثیر قرار دهد. لیزر الکساندرایت که در حال حاضر محبوب ترین لیزر موهای زائد در ایران است، فقط درم (که بخشی از پوست است) را تحت تاثیر قرار می دهد. این قسمت از پوست دور از اندام های تناسلی رحم، تخمدان ها، لوله های فالوپ و غیره است. و هیچ راه فیزیکی وجود ندارد که نور استفاده شده در آن به اندام های تولید مثل برسد و به آنها آسیب برساند.
اگر قصد استفاده از لیزر موهای زائد را دارید، مراقب باشید که خود را در معرض دستگاه های غیرحرفه ای و غیر قابل اعتماد قرار ندهید. دستگاه لیزر و متخصص باید کاملا معتبر و قابل اعتماد باشند. اما در نهایت باید بدانید که هیچ مدرکی مبنی بر تاثیر لیزر بر ناباروری وجود ندارد.

 

سوال 3. آیا در دوران بارداری لیزر موهای زائد انجام دهم؟

در دوران بارداری هورمون های افراد تغییر می کند و این باعث رشد بیشتر مو می شود که بعد از بارداری از بین می رود. بنابراین می توانید در این دوره حساس تصمیم به لیزر موهای زائد بگیرید. درست است که هیچ گزارش منتشر شده ای در مورد تأثیر لیزر بر ناباروری وجود ندارد، اما متخصصان پوست لیزر را برای زنان باردار توصیه نمی کنند. تا به امروز هیچ تحقیقی مشخص نکرده است که آیا لیزر در دوران بارداری بی خطر است یا خیر و در واقع مهم ترین دلیلی که توصیه می کنیم از لیزر در دوران بارداری خودداری کنید، عدم آگاهی از اثرات لیزر بر زنان باردار و جنین است.

 

سوال 4. آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟

اساس فناوری لیزر تولید گرما و سوزاندن ریشه و فولیکول مو است. بنابراین احساس درد و سوزش در طول درمان طبیعی است. با پیشرفته تر شدن دستگاه ها، درد لیزر کاهش می یابد و سیستم خنک کننده همراه دستگاه در بیشتر موارد درد را کاهش می دهد. شدت درد ناشی از لیزر معمولا کمتر از اپیلاسیون است. بسته به نوع پوست شما و تاثیر لیزر بر روی پوست شما، اپراتور ممکن است ابتدا یک کرم بی حس کننده استفاده کند. سه عامل، نوشیدن آب کافی، خواب کافی و فاز لوتئال چرخه قاعدگی می تواند درد و سوزش را در طول درمان کاهش دهد. مقاله کاهش درد لیزر موهای زائد را ببینید.

 

سوال 5. آیا لیزر باعث سرطان می شود؟

بهتر است بدانید دستگاه های لیزر فقط برای عبور از سلول های پوست و فولیکول های مو طراحی شده اند. پرتو لیزر مضر نیست و تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لیزر موهای زائد باعث سرطان می شود وجود ندارد.

 

سوال 6. لیزر مو چقدر موثر است؟

خوب است بدانید که اثر لیزر موهای زائد دائمی نیست، اما بعد از هر لیزر مقدار قابل توجهی از مو از بین می رود. بعد از اولین جلسه درمان تا چند ماه موها کاهش زیادی پیدا می کنند اما پس از مدتی موها به حالت قبلی خود باز می گردند. لازم به ذکر است که ضخامت موها کاهش می یابد و مانند قبل دیده نمی شود. برای اینکه موهای بدن یا صورت به طور قابل توجهی از بین بروند، باید چندین روش را انجام دهید. پس از 6 تا 8 جلسه رشد مو به طور کامل متوقف می شود.

اگر موهای ناخواسته شما تیره باشد، تاثیر لیزر افزایش می یابد. به طور کلی پرتوهای لیزر توسط موهای تیره تر جذب می شوند و موهای روشن ظرفیت جذب کمتری دارند.

 

سوال 7. تفاوت لیزر خانگی و پزشکی در چیست؟

وقتی صحبت از حذف موهای زائد می شود، روش های ساده و ارزانی مانند لیزر موهای زائد خانگی همیشه جذاب به نظر می رسند. اما آیا استفاده از دستگاه لیزر خانگی به اندازه تجهیزات پزشکی موجود در کلینیک ها موثر است؟ دستگاه های لیزر خانگی برای داشتن اثر مشابه و از بین بردن موهای زائد در همان ناحیه به زمان بیشتری نیاز دارند. به عبارت دیگر لازم است لیزر خانگی موهای زائد را هر 2 تا 3 هفته به مدت چند ماه تکرار کنید تا اثرات دستگاه لیزر خانگی را مشاهده کنید. اما برخلاف دستگاه ها و تجهیزات پزشکی لیزر، اثر و قدرت درمانی بیشتری دارند و به جلسات کمتری نیاز دارند.

نباید فراموش کرد که دستگاه های لیزر خانگی محدودیت هایی برای از بین بردن موهای زائد روی پوست های مختلف دارند و افرادی که پوست تیره دارند نباید از این روش استفاده کنند. همچنین استفاده از دستگاه لیزر خانگی می تواند برای برخی افراد بسیار پیچیده باشد و آسیب جدی به پوست آنها وارد کند.

 

سوال 8. لیزر موهای زائد چند جلسه طول می کشد؟

موهای بدن انسان در زمان های مختلف در چرخه های متفاوتی قرار دارند. اما لیزر فقط در مرحله رشد می تواند موثر باشد. به همین دلیل چندین جلسه برای از بین بردن موهای بدن در مرحله رشد لازم است.

عوامل مختلفی در تعیین تعداد جلسات مورد نیاز و مدت زمان مورد نیاز هر فرد برای لیزر وجود دارد. شامل ناحیه مورد نظر، نوع پوست، نوع مو، شرایط خاص هر فرد و…

اکثر افراد بعد از 4 تا 8 و برخی بعد از 12 تا 13 جلسه به نتیجه مطلوب می رسند. فاصله زمانی بین جلسات نیز به ناحیه تحت درمان و وضعیت شما بستگی دارد. به عنوان مثال، به دلیل رشد سریع موهای صورت، فاصله زمانی جلسات لیزر او هر 4-5 هفته یک بار در نظر گرفته می شود. 6 تا 8 هفته برای ناحیه زیر بغل. و برای برخی از مناطق ما شاهد تفاوت 8-10 هفته ای بوده ایم.

 

سوال 9. آیا لیزر می تواند باعث بسته شدن منافذ پوست شود؟

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که منافذ پوستتان بسیار بزرگ است و از این وضعیت ناراحت هستید، باید به شما بگوییم که لیزر می تواند با از بین بردن فولیکول های مو به کاهش سایز منافذ پوست کمک کند.

 

سوال 10. چه مدت بعد از لیزر باید از نور خورشید دوری کنم؟

به طور کلی، پس از لیزر درمانی، ما به مشتریان خود توصیه می کنیم که حداقل به مدت 7 تا 10 روز در معرض نور خورشید قرار نگیرند تا خطر عوارض احتمالی لیزر به حداقل برسد. به طور کلی اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و استفاده از کرم ضد آفتاب و پوشیدن کلاه و لباس در طول لیزر درمانی می تواند خطر عوارض جانبی مانند سوختگی پوست و تغییر رنگدانه های پوست را کاهش دهد، زیرا پوست برنزه معمولاً بیشتر مستعد عوارض جانبی لیزر موهای زائد است.

 

سوال 11. آیا لیزر موهای زائد برای نوجوانان خطرناک است؟

لیزر موهای زائد برای نوجوانان به اندازه لیزر بدن برای بزرگسالان بالای 18 سال خطرناک است و عوارض جانبی دارد. نوجوانان در صورت موافقت والدین می توانند تحت لیزر درمانی قرار گیرند و موهای زائد آنها با فناوری لیزر از بین برود. مانند بزرگسالان، نوجوانان نیز باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای کاهش خطر تغییر رنگ پوست پس از لیزر درمانی اجتناب کنند.

 

سوال 12. آیا اصلاح با تیغ و ژیلت باعث رشد سریعتر و افزایش ضخامت موهای ناخواسته می شود؟

باورهای غلط در مورد موهای زائد باعث شده برخی مردم اعتقادات غلطی در این باره داشته باشد برای مثالاین شایعه در مورد اصلاح وجود دارد که باعث می شود موهای ناخواسته ضخیم تر و سریعتر رشد کنند، زیرا انتهای موهای ناخواسته نرم هستند و اگر برای مدتی درمان نشوند و در معرض نور قرار بگیرند، می توانند روشن شوند. اما موهایی که تازه تراشیده شده اند در انتها تیز و درشت رشد می کنند و وقتی در معرض نور قرار می گیرند تیره به نظر می رسند.

 

سوال 13. آیا پس از لیزر امکان رشد مجدد مو وجود دارد؟

حتی بعد از لیزر هم گاهی موها دوباره رشد می کنند. ممکن است هنوز نیاز به جلسات درمانی دوره ای طولانی مدت برای حفظ اثربخشی لیزر موهای زائد وجود داشته باشد. به عنوان مثال موهای زیر بغل چرخه رشد خود را در یک دوره 5 ماهه کامل می کنند و دوره رشد موهای پا حدود 12 ماه طول می کشد، دلایل دیگری نیز وجود دارد که چندین جلسه برای رسیدن به حداکثر اثر مورد نیاز است. هورمون ها در بدن به عنوان مثال، لب بالا یا چانه و ناحیه بیکینی بیش از سایر قسمت های بدن مانند پاها یا زیر بغل تحت کنترل هورمون های بدن هستند. این بدان معنی است که این مناطق ممکن است به جلسات بیشتری نیاز داشته باشند. زیرا به دلیل فعالیت های هورمونی در طول درمان، فعالیت مو در این نواحی ممکن است بیشتر یا کمتر از سایر قسمت های بدن باشد.

 

سوال 14. آیا امکان انتقال بیماری های عفونی پوستی مانند زگیل از طریق دستگاه لیزر وجود دارد؟

بله امکان پذیر است پیام هایی در این رابطه وجود دارد. اگر دستگاه لیزر به ویروس زگیل یا سایر ویروس‌ها آلوده باشد، این ویروس می‌تواند به فرد دیگری منتقل شود، بنابراین فردی که از این بیماری‌ها رنج می‌برد باید به پزشک اطلاع دهد و استفاده از لیزر را تا زمانی که ویروس از بین برود و بیماری را از بین ببرد، موکول کند. ناپدید شد. تحت درمان.

 

سوال 15. چه کسانی نباید از این لیزر استفاده کنند؟

آنهایی که باردار هستند، کسانی که بیماریهای عصبی دارند و قابل تعویض و دستکاری با لیزر هستند و کسانی که به دلیل کار مجبور به سپری کردن ساعات طولانی زیر نور خورشید هستند و کسانی که عفونت یا زخمهای فعال در ناحیه مورد نظر دارند باید منتظر بمانند. تا زمان بهبودی بگذارید عفونت و زخم آنها منتظر بماند و از لیزر موهای زائد استفاده نکنید.

 

سوال 16. آیا لیزر موهای زائد بر باروری و غدد لنفاوی تأثیر می گذارد؟

خیر لیزری که بر روی ناحیه بیکینی یا زیر بغل زده می شود هیچ ربطی به قسمت های داخلی بدن مانند تخمدان ها یا بافت سینه ندارد و هیچ اثر بدی ندارد. این مشکل در سراسر دنیا مورد تحقیق قرار گرفته و مشخص شده است که سرعت نفوذ لیزر به داخل پوست بسیار کم و شاید در محدوده چند میلی متری باشد، بنابراین به بافت های زیرین نمی رسد تا مشکل ایجاد کند. انرژی لیزر به صورت گرما آزاد می شود و گرما به عمق بافت نفوذ نمی کند، بلکه فقط به قسمت های سطحی پوست نفوذ می کند.

 

سوال 17. آیا لیزر موهای زائد در ناحیه تناسلی باعث قرمزی، تورم، خارش و جوش می شود؟

پاسخ این سوال مثبت است، ممکن است در اولین جلسات لیزردرمانی دچار تورم و خارش پوست شوید و قرمز شدن پوست یکی از عوارض بسیار شایع لیزر است. می توانید از ژل آلوئه ورا برای تسکین پوست و کاهش التهاب استفاده کنید. اصلاح می تواند باعث التهاب در محل مورد نظر پس از لیزر شود.

 

سوال 18. قبل از لیزر چه داروهایی را باید قطع کرد؟

تمام داروهای حساس به نور باید حداقل یک هفته قبل از درمان قطع شوند، همانطور که راکوتان و اکثر آنتی بیوتیک های حساس کننده به نور باید متوقف شوند. بیماران نباید از محصولات مراقبت از پوست با مواد فعال قوی مانند رتینوئیدها و اسیدهای هیدروکسیل (لایه بردارها) استفاده کنند، زیرا این ترکیبات می توانند پوست را در برابر نور خورشید آسیب پذیرتر کرده و در طول دوره درمان باعث تحریک شوند. اگر مطمئن نیستید که آیا داروی شما ممکن است بر لیزر تأثیر بگذارد، با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

3 دیدگاه برای “شرح مفصل لیزر موهای زائد و نکات آن + پرسش و پاسخ

  1. اشتراک‌ها: اسرار موهای بدن - فواید موهای زائد برای بدن- چرا در بدن خود مو داریم؟ - دستگاه لیزر کارمانیاطب

  2. اشتراک‌ها: دستگاه لیزر تیتانیوم ساخت کدام کشور است + رفع کلیه ابهامات - کارمانیا طب

  3. اشتراک‌ها: معرفی کلینیک زیبایی رویال کرمان - بهترین کلینیک لیزر و زیبایی در کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *