7 باور غلط در مورد موهای بدن و موهای زائد که باید بدانیم

رفع موهای زائد

در  این مقاله سعی کردیم به باورهای اشتباهی که در مورد از بین بردن موهای زائد در بین مردم وجود دارد بپردازیم. شاید تعجب کنید این باورهای اشتباه فقط در ایران وجود ندارد بلکه اشتباهاتی هستند که مردم در سطح بین المللی در ذهن خود دارند، ولی بعد از این مقاله شما متفاوت از اکثریت جامعه فکر میکنید و این موضوع به شما کمک میکند که موضوعات این چنینی علمی نگاه کنید نه بر اساس خرافات و شایعات جامعه. پس با کارمانیا طب همراه باشید تا این موضوعات را برای شما شرح دهیم. درضمن حتما مقاله “7 اشتباهی که باعث میشود لیزر موهای زائد بی اثر باشد” را بخوانید نکات مهمی داخل آن برای از بین بردن موهای زائد بیان شده است که بدون ربط به این مقاله نمیباشد.

همه ما در مبارزه با موهای زائد بدن با مشکلات زیادی روبرو بوده ایم و حتی ممکن است گاهی اوقات اقدامات شدیدی انجام داده باشیم. اما دانستن واقعیت این موضوعات و عمل نکردن به داستان های تخیلی در مورد حذف موهای زائد می تواند از بین بردن موهای زائد را برای شما روان تر کند. 

برای کمک به شما در پیروز شدن در جنگ علیه موهای بدن، متخصصان حقیقتی را که در پشت تکنیک‌های از بین بردن موها وجود دارد، آشکار می‌کنند.

باور های اشتباه در مورد موهای بدن عبارت اند از:

 

باور غلط 1 – تراشیدن موهای بدن باعث درشت تر شدن و ضخیم شدن آن ها می شود.

 

واقعیت: موهای دست نخورده و نسبتا بلندِ بدن مخروطی و صاف هستند و باعث می شود حالت نرمی و نازکی پیدا کنند. تراشیدن مو انتهای آن را صاف می کند و آن را بلند و زبر می کند. الیزابت تانزی، MD، مدیر مؤسسه جراحی لیزر پوست واشنگتن دی سی توضیح می دهد: “این باعث می شود ما فقط احساس کنیم که مو ضخیم تر شده است، اما خود مو تغییر نمی کند و تراشیدن مو ربطی به ضخامت کلفتی مقطع مو ندارد. “

تصور کنید که یک نی نوشیدنی را با قیچی به صورت مورب به جای مستقیم می برید. فرانچسکا فوسکو، MD، استادیار بالینی پوست در دانشکده پزشکی Mount Sinai در شهر نیویورک، می‌گوید: وقتی مو بر روی یک زاویه بریده شود، مو ضخیم‌تر به نظر می‌رسد .

برای اصلاح بهتر و صاف تر شدن پوست، قبل از اینکه با تیغ دست بکار شوید، حتما پوست را لایه برداری کنید. لایه برداری سلول های مرده پوست را از بین می برد، در صورت لایه برداری نکردن، پوست های مرده زیر تیغ را مسدود میکنند و باعث میشود موها به صورت نامنظم و بد اصلاح شوند و این حس ضخیم شدن مو را به ما میدهد.

 

رفع موهای زائد با لیزر کارمانیاطب

 

باور غلط 2 – لیزر موهای زائد، موهای زائد را برای همیشه از بین می برد.

 

واقعیت: لیزر موهای زائد شامل از بین بردن فولیکول های مو با لیزر است که رنگدانه تیره (ملانین) مو را هدف قرار می دهد. گرمای لیزر فولیکول ها را از بین می برد و 10 تا 14 روز بعد موها می ریزند. دکتر فوسکو توضیح می دهد: «در طول دوره درمان، لیزر فقط موهای در حال رشد را از بین میبرد، در واقع لیزر، موهایی را از بین میبرد که در حال فعالیت و رشد هستند که حدود 25 درصد از کل منطقه را تشکیل می دهند. لیزر روی موهایی که در مرحله استراحت هستند کار نمی کند، به همین دلیل مهم است که حداقل شش جلسه درمان را کامل کنید، تا تمام موهای آن محل از پوستتون رو مورد تابش لیزر قرار داده باشید. اما با این وجود، برخی از فولیکول‌ها در صورتی که به طور کامل نابود نشوند به رشد خود ادامه می‌دهند. برای خلاص شدن از شر این مشکلات، یک یا دو بار در سال نیاز به یک جلسه لیزر دارید. (یک یا دو بار در سال بعد از اتمام دوره ی شش جلسه ای ماهانه) 

بنابراین در حالی که درست است که لیزر موهای زائد و الکترولیز دو گزینه از بهترین گزینه ها برای نتایج طولانی مدت هستند، ولی دکتر سیندی بارشاپ، کارشناس رفع موهای زائد، صاحب کلینیک زیبایی در نیویورک، توضیح می‌دهد که زنان با موهای روشن نتیجه نمی‌بینند، زیرا موهایشان رنگدانه کافی برای لیزر را ندارد. اما توجه داشته باشید که در دستگاه های جدید معمولا این نواقص برطرف شده است و لیزر های جدید تمام طیف های پوستی و رنگ مو را پوشش میدهند، که مشاوران شرکت کارمانیا طب آماده مشاوره به کلینیک داران در مورد خرید دستگاه لیزر موهای زائد و خرید دستگاه لیزر تیتانیوم 2022 است. ( البته هر لیزری لیزرِ سوپرانو تیتانیوم کارمانیا طب نمیشه. 😉)

 

باور غلط 3 – اگر تکنسین اپیلاسیون شما چوب موم را برای نفر قبلی استفاده کرده است، شما در خطر عفونت نیستید.

 

این یک باور غلط است که رایج است در نظر بگیرید که انتقال بیماری و عفونت همیشه در کمین است و از راه هر چیزی ممکن است منتقل شود. 

واقعیت: اگر برای اپیلاسیون رفتید و متوجه شدید که تکنسین قصد دارد از چوبی استفاده کند که برای آخرین مشتری استفاده کرده است، به سمت در بروید و به هیچ وجه اجازه این کار را به اون ندهید. علیرغم باور عمومی مبنی بر اینکه گرمای موم باعث از بین رفتن باکتری‌های روی یک چوب موم می‌شود، اینطور نیست. و آن چوب میتواند بیماری را انتقال دهد. دکتر تانزی می گوید: موم داغ برای از بین بردن ویروس زگیل کافی نیست.

او می افزاید: «در حالی که نادر است، اما برخی از قارچ ها و ویروس ها می توانند از فردی به فرد دیگر منتقل شوند.» پس حتما از تکنسین بخواهید که از چوب موم تازه استفاده کند.

 

باور غلط 4 – اگر از مواد موبر استفاده میکنید، تاریخ انقضای آن اهمیتی ندارد. 

 

واقعیت: دکتر فوسکو می‌گوید: «هرگز ماسک‌های مو را بیشتر از زمان توصیه‌شده استفاده نکنید. مواد موجود در مواد موبر در صورتی که پس از مدت زمان تعیین شده استفاده شوند میتواند خطرناک باشد، زیرا می توانند باعث التهاب شدید و راش قرمز و خارش دار شوند. دکتر تانزی می گوید: «آنچه ممکن است در پوست ایجاد شود، میتواند خطرناک باشد پس بنابراین به زمان پیشنهادی روی جعبه برای نتایج درست پایبند باشید تا از یک وضعیت اضطراری پوستی ناخوشایند دور باشید. 

علاوه بر این، قبل از استفاده از موبر روی صورت و بدن خود با پزشک خود مشورت کنید. برخی از موادی که در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود، مانند رتینول ، می تواند پوست شما را بیش از حد حساس کند که نتواند برای مدت زمان طولانی داروی موبر را تحمل کند.

 

رفع موهای زائد با ژیلت کارمانیاطب

 

باور غلط 5 – حذف بدون درد موهای زائد

 

واقعیت: برای از بین بردن کامل درد ناشی از اپیلاسیون (یا لیزر موهای زائد یا موچین) به جز آرامش، راهی وجود ندارد، اما خوشبختانه راه‌هایی برای کم کردن درد آن وجود دارد. قرار ملاقات درمانی خود را دو هفته پس از قاعدگی تنظیم کنید، زمانی که هورمون ها شما را به درد حساس نمی کنند و قبل از درمان از یک ماده بی حس کننده روی پوست خود استفاده کنید.

Noemi Grupenmager، بنیانگذار و مدیر عامل Uni K Wax، همچنین پیشنهاد می کند که از خوردن یا نوشیدن هر چیزی که محرک است خودداری کنید. او توضیح می‌دهد: «الکل و سایر محرک‌ها، مانند کافئین، منافذ را سفت می‌کنند، که می‌تواند از بین بردن موها دردناک‌تر شود.

ترفندِ دیگر حواس پرتی است. فوسکو می‌گوید: «ما یک بیمار داریم که یک اسباب‌بازی، یا یک اسپینر در دست گرفته یا توپی را در طی زمان درمان فشار می‌دهد. به نوعی مسیرهای درد را با حواس پرتی قطع می کند.

پس هیچ راه کاملا بدون دردی برای از بین بردن موهای زائد وجود ندارد، حتی در پیشرفته ترین لیزرهای دنیا مقداری درد و گرما و سوختگی پوستی میتواند به همراه داشته باشد که این مقدار درد و گرما میتواند به میزان و نوع موی شما و نوع دستگاه لیزر مو بستگی داشته باشد.

 

باور غلط 6 – درمان های خانگی نتایجی مشابه درمان های داخل کلینیک دارند.

 

واقعیت: دکتر تانزی می گوید که درمان های خانگی راه خوبی برای تکمیل خدمات حرفه ای و کلینیکی هستند، اما گزینه های داخل خانه به تنهایی معمولاً به اندازه درمان های حرفه ای کامل نیستند. برای مثال ممکن است جوابدهی مطلوبی از دستگاه های لیزر خانگی بگیرید اما برای لیزر موهای زائد خود برای جواب دهی بهتر به مراکز حذف موهای زائد مراجعه کنید. دکتر فوسکو می‌گوید: “دستگاه های خانگی معمولا IPL هستند و مانند دستگاه های کلینیکی پیشرفته نیستند و برای همه طیف های پوستی جوابدهی ندارند.” دستگاه لیزر تیتانیوم یکی از جمله دستگاه هایی است که بهترین جوابدهی را در کلینیک ها دارد.

 

باور غلط 7 – اگر یک موی سفید را بچینید و سه تار دیگر به جای آن رشد خواهند کرد.

 

واقعیت: این موضوع کاملا غلط است و تکثیر موهای سفید در سر اصلا ربطی به کنده شدن موهای سفید دیگر ندارد و این موضوع کاملا نادرست است. دکتر گروپن میگر می گوید: «این افسانه به این دلیل شروع شد که به نظر می رسد موهای سفید به سرعت تکثیر می شوند. اما، دکتر فوسکو توضیح می‌دهد، “وقتی یک موی سفید را می‌کنید، تنها چیزی که اتفاق می‌افتد این است که تنها یک عدد در جای خود رشد می‌کند.”

شما میتوانید موهای سفید خود را با یک قلم رنگ مو در خانه پوشاننده و پنهان کنید. نیاز به کندن آنها نیست ولی کندن آنها هم اشکالی ندارد. 

 


 

ترجمه و گردآوری: سایت کارمانیاطب واردکننده دستگاه های پزشکی و زیبایی

 


 

1 دیدگاه برای “7 باور غلط در مورد موهای بدن و موهای زائد که باید بدانیم

  1. اشتراک‌ها: شرح مفصل لیزر موهای زائد و نکات آن + پرسش و پاسخ + مواردی که باید حتما بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *