7 نکته مهم مراقبت از پوست در سفر

مراقبت از پوست در سفر

عوامل استرس زا در سفر، اختلالات خواب و دور شدن از روال معمول مراقبت از پوست می تواند اثرات منفی بر روی پوست داشته باشد. اما کارمانیا طب اینجاست که 7 نکته مراقبت از پوست در سفر را برای شما به اشتراک بگذارد.

وقتی در خانه هستید و یا شهر خود هستید به راحتی میتوانید موارد روتین مراقبت های پوستی را انجام دهید، اما سفر یکی از مواقعی است که پوست شما بیش از همیشه به توجه نیاز دارد. دکتر دین مراز رابینسون، رئیس و یکی از بنیانگذاران درماتولوژی مدرن در وستپورت می گوید: سفر می تواند پوست را خراب کند.

نه تنها از پیشخوان مراقبتی در خانه ی خود که از محصولات مراقبتی سرشار است، دور هستید، بلکه تجربه سفر به خودی خود می‌تواند تاثیرگذار و پوست شما را در معرض خطرهای بیشتری قرار دهد. اسکات فلاگمن، پزشک متخصص پوست در بیمارستان هانتینگتون نیویورک، می‌گوید: همه روش‌های سفر، به ویژه هواپیماها و قطارها و وسایل نقلیه تجاری بزرگ با سیستم‌های گردش هوای مصنوعی کار میکنند. این امر منجر به قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض روش‌های گرمایش و سرمایش خشک می‌شود که می‌تواند منجر به از دست دادن قابل توجه رطوبت در پوست شود.

مسافرت های هوایی به ویژه می تواند باعث کم آبی بدن شود. یک مطالعه  نشان داد که سطح رطوبت در هواپیما به 10 درصد کاهش یافته است که باعث کم آبی پوست میشود.

پوست شرکت کنندگان در این مطالعه دچار کم آبی شد به ویژه روی گونه های آنها. (کلینیک مایو می گوید سطح رطوبت بین 30 تا 50 درصد بهترین است.) کم آبی هوا به پوستی سالم آسیب میرساند. دکتر رابینسون می‌گوید: کمبود رطوبت در هوا باعث می‌شود خطوط و چین و چروک‌ها برجسته‌تر ظاهر شوند و می‌توانند پوست را کدر به نظر برسانند.

همچنین این احتمال وجود دارد که در طول مسیر سفر با استرس مواجه شوید، چه در خودرو به یک ترافیک غیرمنتظره برخورد کرده باشید و چه برای سوار شدن به پرواز خود عجله داشته باشید. رابینسون می گوید این می تواند یک پاسخ التهابی در بدن ایجاد کند که می تواند شرایطی مانند آکنه ، روزاسه و پسوریازیس را تشدید کند.  دکتر ماریسا گارشیک، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره مستقر در نیویورک ، می‌گوید: استرس اضافی نیز ممکن است باعث ایجاد انواع جوش در پوست شما شود.

مطالعه ای  که در ژوئن 2015 در مجله آکادمی اروپایی پوست و عروق منتشر شد ، نشان داد شرکت کنندگانی که مشاغل پر استرس و سطوح استرس روزانه بالاتری داشتند، نسبت به همتایان کم استرس، احتمال بیشتری داشت که در اطراف ناحیه فک و صورت آکنه داشته باشند.

دکتر رابینسون می‌گوید ممکن است زمانی که از خانه دور هستید به خوبی نخوابید و این می‌تواند روند ترمیم پوست را مختل کند. مطالعه ای  که در  ماه مه 2017 در Royal Society Open Science منتشر شد، نشان داد که حتی تنها دو روز خواب ضعیف باعث رنگ پریدگی و از بین رفتن جذابیت پوست می شود.

اما خوشبختانه، اگر از قبل برای زیبایی پوست خود برنامه ریزی کنید، می توان از همه اینها جلوگیری کرد. ما از چندین متخصص پوست در مورد اینکه چه کاری برای سلامت پوست خود در طول سفر انجام می دهند، خواستیم مراقبت های پوستی خود را در حین سفر با ما به اشتراک بگذارند.

این مقاله توسط تیم تولید محتوای سایت کارمانیاطب واردکننده دستگاه های زیبایی و دستگاه لیزر تیتانیوم جمع آوری و ترجمه شده است.

 

راهکار هایی که متخصصان پوست برای مراقبت از پوست در سفر انجام میدهند:

 

1. از درون هیدراته بمانید تا رطوبت بیرونی را حفظ کنید. (در طول سفر مایعات زیاد بنوشید.) 

 

بهترین راه برای مقابله با از دست دادن رطوبت پوست نوشیدن آب است. مطالعه‌ای که در سال 2015 در Clinical  Cosmetic and Investigational Dermatology منتشر شد، نشان داد که افزایش مصرف آب به میزان دو لیتر در روز به مدت یک ماه منجر به افزایش هیدراتاسیون پوست می‌شود که با جوان‌تر و سالم‌تر به نظر رسیدن پوست مرتبط است. دکتر رابینسون می گوید زودتر آماده شدن برای سفر را شروع کنید. او می گوید: در روزهای منتهی به سفر و در طول سفر، نیمی از وزن بدن خود را آب بنوشید. 

 

 

مراقبت از پوست با محصولات بهداشتی

7. در مسیر سفر از ماسک های ورقه ای و اسپری گلاب استفاده کنید. 

 

وقتی در جاده هستید، شرم آور نیست که به پوست خود عشق بدهید. دکتر رابینسون می گوید: من دوست دارم پوستم را با یک ماسک آبرسان در یک پرواز طولانی درمان کنم. او ماسک مرطوب کننده B5 SkinCeuticals را توصیه می کند. (شما موارد مشابه را در ایران میتونید از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.) استفاده از ماسک های ورقه ای در طول سفر در هواپیما قطار و اتوبوس خجالت آور نیست و این موضوع حتما میتواند به سالم ماندن پوست شما در طول سفر کمک کند.

روش سنتی ایرانی که برخی از پزشکان نیز آن را توصیه میکنند این است که مقداری گلاب را با آب مخلوط کرده و در یک اسپری کوچک بریزید و در طول سفر به طور مداوم مقداری از آن را به پوست صورت خود اسپری کنید، این موضوع به شادابی و نشاط پوست شما کمک بسیاری میکند.

 

 


منبع: تمامی منابع به سایت مرجع در متن لینک داده شده اند.

ترجمه و گردآوری: سایت کارمانیاطب واردکننده دستگاه لیزر تیتانیوم


 

2 دیدگاه برای “7 نکته مهم مراقبت از پوست در سفر

  1. شیوا پور مقدم گفته:

    بقدری این مقاله کامل بود که واقعا نیازی حس نکردم سایت های مختلف رو زیر و رو کنم ممنونم از تیم قوی کارمانیا طب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *