هر آنچه که باید درمورد خط اخم بدانید + راهکار از بین بردن خطوط صورت و خط اخم

خط اخم کارمانیا طب

چهره شما در طول زندگی تغییر می کند. روند رشد از نوزادی به بزرگسالی چشمگیرترین تغییر است، اما این تغییرات در بزرگسالی ادامه دارد. تغییرات وزن، بارداری، تغییرات در سطح تناسب اندام و صدمات همگی می توانند بر ظاهر صورت شما تأثیر بگذارند. صورت شما همچنین در جاهایی که عضلات شما حرکت می کنند، مانند نواحی اطراف دهان، چشم ها و پیشانی، شروع به ایجاد چین و چروک می کند. از بین بردن این چین و چروک های عمیق سخت تر از خطوط اخم است.

این مقاله توسط شرکت کارمانیا طب وارد کننده دستگاه لیزر تیتانیوم آماده شده است که در آن سعی شده به صورت مفصل درمورد خط اخم صحبت شود. پس با ما همراه باشید.

 

چه چیزی باعث ایجاد خطوط اخم می شود؟

 

خطوط اخم که گاهی اوقات خطوط نگرانی نامیده می شوند، خطوط عمودی هستند که بین ابروهای شما ظاهر می شوند. آنها نتیجه فشرده شدن ماهیچه های پیشانی شما به سمت داخل هستند. زمانی که شما جوان بودید، ممکن است فقط زمانی که حالات صورت خاصی انجام می دادید، قابل توجه و دیده شدن بودند. با گذشت زمان، بافت اطراف عضلات ممکن است چین و چروک هایی ایجاد کند که هرگز صاف نمی شوند.

 

آیا اخم باعث چین و چروک می شود؟

 

خطوط صورت نشان دهنده ی تمام حالات چهره شماست، نه صرفا فقط اخم کردن. صورت شما حالاتی مانند لبخند زدن، خندیدن یا اخم کردن را ایجاد می کند و ماهیچه ها شروع به مشاهده آثار قابل مشاهده از الگوی حرکت شما می کنند. نتیجه خطوط لبخند در اطراف دهان و چشم، خطوط افقی روی پیشانی و خطوط اخم بین ابروهای شما است.

خطوط روی صورت شما می توانند با افزایش سن بیشتر به نظر برسند. پوست شما خاصیت ارتجاعی و استحکام خود را از دست می دهد و ممکن است با کاهش چربی در صورت خود مواجه شوید که باعث می شود پوست شما نازک تر به نظر برسد و استخوان های شما برجسته تر شود. علاوه بر این، بافت‌های همبند در پوست و غضروف ها ضعیف‌تر می‌شوند و منجر به شل شدن پوست می‌شود که خطوط صورت را واضح‌تر نشان می‌دهد.

 

آیا می توانم از شر خط اخم خلاص شوم؟

 

بسیاری از مردم خطوط اخم بین ابروهایشان آنها را عصبانی یا ناراحت می کند، حتی اگر چنین احساسی نداشته باشند. ممکن است نگران باشید که ظاهر این خط که به شکل عدد 11 است، به مردم تصور نادرستی از شخصیت شما می دهد. یعنی صورت شما حالت واقعی درونی خود را نمایان نکند و شما را اخمو جلوه دهد و یا ممکن است شما از داشتن خطوط عمیق روی صورت خود خوشتان نیاید و بخواهید آنها را تغییر دهید.

برای از بین بردن خطوط صورت می توانید از درمان های ضد چروک بدون نسخه یا نسخه ای استفاده کنید. اینها معمولاً برای خطوط ریز توصیه می شوند و روی چین و چروک های عمیق مانند خطوط اخم موثر نیستند. برای موثرترین گزینه های درمانی، ممکن است نیاز به مراجعه به متخصص پوست یا جراح پلاستیک داشته باشید.

 

خط اخم کارمانیا طب

 

چه روش هایی برای از بین بردن خط اخم وجود دارد؟

 

بسیاری از پزشکان گزینه های کم تهاجمی را برای کاهش ظاهر خطوط اخم ارائه می دهند. این درمان ها موثر هستند و زمان بهبودی کمی دارند یا اصلاً وجود ندارد. آنها موقتی هستند و برای حفظ نتایج باید آنها را تکرار کنید. هر درمان چند میلیون تومان هزینه دارد.

استفاده از بوتاکس برای از بین بردن خطوط صورت و خط اخم. یکی از محبوب ترین درمان ها برای خطوط اخم تزریق سم بوتولینوم است. این سرم که معمولاً به عنوان بوتاکس یا دیسپورت شناخته می شود، به عنوان یک تعدیل کننده عصبی شناخته می شود. وقتی به عضله تزریق می شود باعث شل شدن عضله و محدود شدن حرکات آن می شود.برای خطوط اخم، این درمان به این معنی است که خطوط موجود به محض تزریق، صاف تر به نظر می رسند. علاوه بر این، دیگر نمی توانید ابروهای خود را به سمت داخل حرکت دهید، بنابراین خطوط را عمیق تر نمی کنید.

تزریق بوتاکس فقط چند دقیقه طول می کشد و هیچ زمان بهبودی وجود ندارد. برخی از افراد درد یا کبودی خفیفی در محل تزریق دارند. مشاهده نتایج کامل ممکن است تا دو هفته طول بکشد. تزریق نورومدولاتور 3-6 ماه طول می کشد.

تزریق پرکننده های پوستی یا ژل یا فیلر برای از بین بردن خط اخم. یکی دیگر از درمان های کم تهاجمی برای خطوط اخم، پرکننده های پوستی تزریقی است. پرکننده های پوستی که با نام های تجاری مانند Juvederm و Restylane شناخته می شوند، برای کاهش چین و چروک و حجم دادن به پوست شما استفاده می شوند. پزشک مواد را زیر پوست شما تزریق می کند تا خطوط اخم را پر کند و ظاهر پیشانی شما را صاف کند.

پزشک شما می تواند فیلر را در مطب تزریق کند. ممکن است برای کاهش درد ناشی از تزریق به کرم بی حس کننده موضعی نیاز داشته باشید. اثرات آنی است و بسته به نوع پرکننده، از چند ماه تا یک سال باقی می ماند.

 

عمل جراحی برای خطوط صورت و خط اخم

 

اگر می خواهید راه حلی دائمی برای خطوط اخم داشته باشید، می توانید جراحی را انتخاب کنید. جراحی خطرات بیشتری دارد، بنابراین باید با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که برای شما بی خطر است. نتایج برای چندین سال باقی خواهند ماند و این روش ها می تواند چندین میلیون تومان هزینه داشته باشد.

لیفت ابرو برای از بین بردن خطوط صورت و خط اخم. لیفت ابرو روشی برای سفت کردن پوست قسمت بالایی صورت شماست. گاهی اوقات این عمل لیفت پیشانی نامیده می شود، این عمل می تواند منجر به صاف شدن پیشانی، کاهش چین و چروک دور چشم و ظاهری شاداب تر شود. همچنین دکتر می تواند با سفت کردن پوست یا با برداشتن عضله ای که باعث ایجاد شیار می شود، ظاهر خطوط اخم را کاهش دهد.

لیفت ابرو معمولا نیاز به بیهوشی عمومی دارد. ممکن است بعد از عمل درد، تورم و کبودی قابل توجهی داشته باشید. 10 تا 14 روز برای بهبودی از این روش نیاز دارید.

لیفت صورت برای از بین بردن خطوط صورت و خط اخم. اگر می خواهید تمام نگرانی های مربوط به پیری صورت خود را در یک زمان برطرف کنید، می توانید یک لیفت صورت کامل انجام دهید. این روش پوست کل صورت شما را سفت می کند. شما می توانید با پزشک خود در مورد اهداف خود از عمل صحبت کنید و آنها به نگرانی های خاص شما از جمله خطوط اخم رسیدگی خواهند کرد.

لیفت صورت یک روش مهم است که به بیهوشی عمومی نیاز دارد و ممکن است به زمان قابل توجهی برای بهبودی نیاز داشته باشید. درد، تورم و کبودی بعد از عمل شایع است. ممکن است هفته ها طول بکشد تا تورم کاهش یابد تا بتوانید نتایج نهایی را ببینید.

در مورد گزینه های خود برای درمان خطوط اخم با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما در انتخاب گزینه های مناسب کمک کنند. 

 

 


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *