آیا ضدعفونی کننده های دست واقعا کار میکنند یا به پوست آسیب میزنند؟

ضدعفونی کننده های دست

در این مقاله به موضوع ضدعفونی کننده های دست که در دوران کرونا مصرف آن بسیار افزایش یافت میپردازیم و بررسی میکنیم که آیا به پوست آسیب میزنند یا خیر؟ و بررسی میکنیم چکار کنیم که جوابدهی ضدعفونی کننده ها بیشتر شود و آسیب رسانی ضدعفونی کننده ها کمتر شود. با کارمانیا طب ( واردکننده دستگاه های پزشکی و دستگاه لیزر تیتانیوم) همراه باشید.

همانطور که می دانید تمیز نگه داشتن دستان خود یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامت خود و اطرافیانتان است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) اشاره می کند، شستن ساده دست ها با آب و صابون در مبارزه با میکروب ها مؤثرتر است. هنگامی که دسترسی به آب و مایع دستشویی ندارید، ضدعفونی کننده دست با حداقل 60 درصد الکل یک شستشو دهنده خوب است.

جفری کوهن، پزشک متخصص پوست و استادیار دانشکده پزشکی ییل در نیوهیون، کانکتیکات، توضیح می‌دهد: «ضدعفونی‌کننده دست همچنان مهم است، زیرا به حذف میکروب‌ها از دست‌های شما کمک می‌کند، به طوری که روی صورت شما نریزند. دکتر کوهن می‌افزاید: این محصولات می‌توانند به کاهش خطر سرماخوردگی و کرونا و آنفولانزا کمک کند. 

اما اگر به طور مرتب از ضدعفونی کننده دست استفاده می کنید، می دانید که این محصول بهداشتی یک عارضه جانبی ناخوشایند برای پوست شما دارد که پوست خشک و ترک خورده میکند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد ضدعفونی کننده دست خود را با مرطوب کننده استفاده میکنند. با این حال، اکنون به لطف مجموعه ای از محصولات جدید در داروخانه ها، ممکن است بتوانید این روال بهداشتی را از دو مرحله به یک مرحله پیش ببرید، یا حداقل بعد از ضدعفونی کردن دست های خود از مرطوب کننده کمتری استفاده کنید.

 

 

 

منبع: کلیه منابع و نقل قول های ذکر شده در متن، به سایت مرجع لینک شده اند.

گردآوری و ترجمه: مهدی جمشیدی مدیریت سایت کارمانیا طب

این نوشته در پوست ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *