جدیدترین راهکار مراقبت های پوستی، توصیه متخصصان در سال 2022 😍

مراقبت های پوست

 

ما در این مقاله سعی کردیم برای مراقبت از پوست شما، بروزترین توصیه های متخصصین زیبایی را برای داشتن پوستی زیبا و سالم برای شما کاربران سایت کارمانیا طب گردآوری کنیم امیدوارم که لذت ببرید و همیشه از پوست خود مراقبت کنید😍

برای داشتن پوستی سالم تر و زیباتر، در سال 2022 این بایدها و نبایدها را رعایت کنید.

اکنون بهترین زمان برای بررسی روتین مراقبت از پوست و ارزیابی مجدد آن است که چگونه عادات شما ممکن است به پوست شما کمک کند یا به آن آسیب برساند.

طبق مقاله ای که در بخش سلامت و زیبایی دانشگاه هاروارد منتشر شده است به این نکته اشاره شده است که مراقبت های پوستی جز کارهای سخت محسوب میشود که توصیه میکند مانند سایر کارها و اهداف آن را به اهداف و کارهای کوچکتری تقسیم کنیم که این باعث میشود که مراقبت های پوستی راحت تر پیش برود. این به شما این امکان را می دهد که چند برد بدست آورید و پیشرفت را در تصمیم خود را احساس کنید. علاوه بر این، زمانی که به این نقاط عطف کوچک و موفقیتی در مراقبت و نگهداری پوستی می رسید، باید با چیزی ملموس، مانند یک هدیه کوچک یا شکل دیگری که شما را کمی خوشحال میکند این پیروزی کوچک را جشن بگیرید و خود را تشویق کنید. و اگر چند اشتباه مرتکب شدید در حین انجام کارها و مراقبت های پوستیان خودتان را تنبیه نکنید.  انجمن روانشناسی آمریکا می گوید : تغییرات سلامتی تدریجی هستند و پیشرفت نسبی در آن پیروزی محسوب میشود. به خاطر اشتباهاتان خود را مورد ضرب و شتم قرار ندهید، زیرا آنها عادی هستند.

هیدر ریچموند،  متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره در مرکز جراحی پوست و لیزر در هیوستون ، می گوید: تغییر طولانی مدت آسان نیست، اما ثبات در حالت اصلی پوست بسیار مهم است. او می‌گوید که استفاده منظم از مراقبت‌های پوستی با کیفیت بالا در درازمدت تفاوت زیادی ایجاد می‌کند، اما انتظار نداشته باشید که یک شبه نتیجه‌ی زیادی داشته باشید، به‌ویژه وقتی میخواهیم علائم پیری را در پوست کاهش دهیم. به عنوان مثال رتینوئیدها را در نظر بگیرید: طبق گفته  دانشکده پزشکی هاروارد ، آنها برای کاهش خطوط و چین و چروک شناخته شده اند ، اما استفاده منظم تا شش ماه طول می کشد تا پیشرفت هایی را در پوست مشاهده کنید. بنابراین، هر تصمیمی که اکنون اتخاذ می کنید، برنامه ریزی کنید تا برای تمام طول سال 2022 به بهترین نتایج برسید.

برای این منظور، در اینجا برخی از تصمیمات مراقبت از پوست وجود دارد که پنج متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره از شما می خواهند در سال 2022 به آنها متعهد شوید. تا پوست زیبایی داشته باشید.

 

1- هر روز و هر فصل از ضد آفتاب استفاده کنید.

 

کرم ضد آفتاب ممکن است ابتدایی به نظر برسد، اما موثرترین ابزار مراقبت از پوست شما است. هر متخصص پوستی که در این مقاله نقل شده است می‌گوید متعهد شدن به محافظت روزانه در برابر آفتاب بهترین راه حلی است که در مرحله اول هر پوستی به آن نیاز دارد. 

شریل برگس، MD ، موسس و رئیس مرکز جراحی پوست در واشنگتن دی سی می گوید: وقتی مردم می پرسند کرم شماره یک ضد پیری چیست؟ ما میگوییم این کرم ضد آفتاب است.

دکتر مامینا تورگانو، متخصص پوست و متخصص پوست با شرکت Sanova درماتولوژی در Old Metairie، لوئیزیانا، می‌گوید: نشان داده شده است که استفاده مداوم از کرم‌های ضد آفتاب بیشترین تأثیر را در پیشگیری از پیری سریع و سرطان پوست دارد . من دوست دارم همه متعهد شوند که روزانه از کرم ضد آفتاب به عنوان بخشی از برنامه صبحگاهی خود استفاده کنند.

او توصیه می کند که از ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید و همچنین به دنبال مرطوب کننده با SPF باشید. طبق گفته بنیاد سرطان پوست، طیف وسیع به این معنی است که کرم ضد آفتاب در برابر اثرات مضر اشعه های UVA، که به پیری زودرس پوست کمک می کند، و اشعه های UVB که باعث آفتاب سوختگی می شوند، محافظت می کند .

اگر معتقدید که به دلیل اینکه در ماه‌های زمستان بیرون نیستید، معاف از زدن کرم ضد آفتاب هستید، تجدید نظر کنید که این موضوع کاملا اشتباه است. مطالعات نشان می‌دهد حتی نور آبی تولید شده از رایانه‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی ما، تأثیر منفی روی پوست ما دارد. به عنوان مثال، یک مطالعه کوچک نشان داد که قرار گرفتن در معرض نور آبی با تولید رادیکال های آزاد مرتبط است که با پیری زودرس پوست مرتبط است. 

درضمن ناگفته نماند که همانطور که بنیاد سرطان پوست اشاره می کند، اشعه UVA خورشید حتی می تواند از طریق پنجره ها به پوست شما آسیب برساند، مانند زمانی که در ماشین هستید یا در داخل خانه با نور طبیعی کار می کنید.

 

دکتر برگس می گوید: کرم ضد آفتاب اکنون یک کرم 24 ساعته است.

 

2- برای مراقبت از پوست با آرایش نخوابید.

 

دکتر برگس می‌گوید، خوابیدن با آرایش می‌تواند باعث مشکلات پوستی زیادی شود، از بسته شدن منافذ و جوش‌ها گرفته تا خشکی شدید لب و  خطر آسیب شدید به چشم‌هایتان، این ها تنها بخشی ازین خطرهایی است که در هنگام خوابیدن با آرایش شما را تهدید می‌کند.

دکتر برگس می گوید: این عادت بدی است که بسیاری از مردم دارند. خوشبختانه این موضوع بسیار ساده است که قبل از اینکه سرتان به بالش برخورد کند، صورت خود را بشویید. اگر از کانسیلر مبتنی بر روغن استفاده می‌کنید، به پاک‌کننده آرایش بر پایه حلال نیاز دارید، دکتر برگس پاک‌کننده‌های فوم‌دار را توصیه می‌کند «که می‌توانند بیشتر کرم‌های زیرسازی و رژ لب را امولسیون و پاک کنند.» حتما از پاک کننده های ملایم دور چشم استفاده کنید، زیرا چشم ها حساس تر از بقیه جاها هستند.

 

3- پوست خود را در زمستان مقاوم کنید.

 

Joshua Zeichner، MD ، دانشیار پوست و مدیر تحقیقات زیبایی و بالینی درماتولوژی در بیمارستان Mount Sinai در شهر نیویورک می گوید: “زمستان شاید چالش برانگیزترین فصل برای پوست شما باشد.” او توصیه می کند که مردم تصمیم بگیرند از محصولات مراقبت از پوست اضافی در زمستان استفاده کنند زیرا هوای سرد، رطوبت کم و باد بر لایه بیرونی پوست تأثیر می گذارد.

دکتر برگس می گوید: به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مرطوب کننده ها باشند، مانند گلیسیرین و لاکتات آمونیوم ، زیرا این مواد در واقع می توانند رطوبت را به پوست شما بیاورند.

دکتر برگس همچنین دستگاه هیدرافشیال را نیز توصیه میکند که شما میتوانید این دستگاه ها را از ما خریداری کنید کافی است به چت پشتیبانی ما پیام دهید، شما میدانید که کارمانیاطب بهترین قیمت دستگاه های پزشکی و زیبایی را به شما ارائه میدهد.

 

4- از آفتاب مستقیم برای برنزه کردن پوست خود استفاده نکنید. 

 

تحقیقات نشان داده است که  برنزه کردن در فضای ساحلی کشورهای خارجی و در معرض آفتاب مستقیم قرار گرفتن برای برنزه کردن پوست به طور قابل توجهی خطر ابتلا به ملانوما را افزایش می دهد،  AAD تخمین می زند  که حدود 7.8 میلیون بزرگسال آمریکایی هنوز در سال 2015 از تخت برنزه استفاده می کنند. این تعداد از اوج خود در حال کاهش است، درآمریکا بنیاد سرطان پوست اشاره می‌کند که تخت‌های برنزه را باید مانند برزیل و استرالیا ممنوع کرد. 

ما میدانیم در کشور ما زیاد این موضوع مرسوم نیست ولی اگر شما برای برنزه کردن پوست خود از آفتاب مستقیم به طور مستمر استفاده میکنید حتما در این موضوع تجدید نظر کنید.

دکتر ریچموند و دکتر تورگانو هر دو می گویند که برنزه کردن به روش تخت های آفتاب گیری بسیار کار اشتباهی است و تورگانو امیدوار است که شاهد غیرقانونی شدن تخت های برنزه در سال 2022 باشد.

 

5- محصولات تاریخ مصرف گذشته یا محصولات استفاده نشده به مدت طولانی را استفاده نکنید.

 

حتما مداوم قفسه ها و میزهای آرایش که محصولات آرایشی و بهداشتی را در آنها قرار میدهید را به طور مداوم و هر چند وقت یک بار بررسی کرده و محصولات تاریخ مصرف گذشته یا استفاده نشده را دور بریزید.

دکتر تورگانو میگوید: من دوست دارم تا جایی که می‌توانم محصولات بیشتری را امتحان کنم تا ببینم آیا ارزش توصیه کردن دارند یا خیر، اما کمد حمام من به زباله‌دانی با ظروف نیمه‌پر متعدد مراقبت از پوست تبدیل شده است، که احتمالا تاریخ مصرف بسیاری از آنها تمام شده است. این باعث می شود مراقبت از پوست کاری بسیار زیاد و طولانی و زمانبری به نظر برسد و سر و سامان دادن به محصولات مراقبتی و پوستی خود باعث میشود که این کار ساده تر به نظر بیاید. 

تصمیم شخصی او برای مراقبت از پوست در سال 2022 ساده کردن و سازماندهی محصولات مراقبت از پوست خود است و او قصد دارد محصولات مراقبتی و بهداشتی خود را ویرایش و دسته بندی کند تا ذهنش برای انجام کارهای مراقبتی و پوستی آشفته نشود.

 

زیبایی پوست

 

6- از استرس دوری کنید و از آسیب رساندن به پوست در هنگام استرس خودداری کنید.

 

چیدن پوست می تواند باعث عفونت و جای زخم شود و شما نباید پوست های خشک و زخم های موجود در بدن خود آسیب برسانید، همچنین از کندن پوست کناری ناخن ها اجتناب کنید، این یکی از عادت هایی است که دکتر تورگانو می خواهد مردم را در سال جدید ترک کند. در حالی که او اشاره می‌کند که بسیاری از مردم پوست خود را برای کاهش استرس انتخاب می‌کنند ، تورگانو به مردم پیشنهاد می‌کند در سال 2022 جایگزین‌های کاهش‌دهنده استرس دیگری را بجای برداشتن پوست بیابند، مانند بیرون زدن حباب های فیجت، ورزش‌های هوازی ، و انجام یوگا و…

همچنین باید توجه کنید که در دوران همه گیری کرونا فشار استرس بر مردم کشورهای مختلف زیاد شده و این خود باعث اختلات عصبی استرسی و روانی میشود که در بین این اختلالات آسیب رساندن به پوست خود یک موضوع جدی است که باید درمان شود، پس در صورت داشتن اختلالات عصبی و روانی حتما به روانپزشک مراجعه کنید. 

 

7- روال زندگی و مراقبت پوستی خود را ساده و ثابت نگه دارید.

 

دکتر زایشنر می‌گوید: من می‌خواهم در سال 2022 روتین‌های ساده‌تری برای مراقبت از پوست ببینم و از مردم بخواهم رژیم‌های چند مرحله‌ای خود را کنار بگذارند. مراقبت بیشتر بهتر نیست و فقط می تواند منجر به تحریک زیادی پوست شود. اسکراب بیش از حد، لایه برداری بیش از حد و استفاده بیش از حد از محصولات لزوما بهتر از رعایت یک روال ساده و موثر مراقبت از پوست نیست.

 

10- از کلینیک های مراقبت و درمان پوست معتبر استفاده کنید.

 

امروزه با پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی های وابسته به آن مراکز زیبایی زیادی در حال رشد و توسعه هستند و شما ممکن است با تعداد زیادی از آنها رو برو شده باشید و ندانید که کدام یک از آنها معتبر هستند و نمیدانید که مراحل درمانی و مراقبتی آنها به پوست شما آسیب میرساندیا خیر. برای اینکه شما کلینیک معتبر و مناسب را پیدا کنید و از روند درمانی آنها با خبر باشید در ابتدا باید در سطح اینترنت درباره بازخوردهای مشتریان آنها باخبر شود و کیفیت کار آنان را بررسی کنید. در مرحله بعد باید بدانید که در مراکز درمانی از چه دستگاه ها و مواد اولیه مصرفی روی پوست شما استفاده میکنند، اگر از مواد مصرفی داروخانه ای قرار است بر روی پوست شما استفاده شود مانند ماسک ها، بوتاکس و… حتما نوع برند، تاریخ انقظا و مجوزهای لازم آن را جویا شوید.

واگر در کلینیک زیبایی قرار است از دستگاه های زیبایی و یا لیزر مو برای موهای زائد و مراقبت پوستی و زیبایی شما استفاده شود حتما نوع و برند دستگاه را جویا شده و در سطح اینترنت درباره آن تحقیق کنید، ما در کارمانیا طب که واردکننده تجهیزات زیبایی هستیم متخصصین زیادی داریم که میتوانند در این خصوص شما را یاری کنند.

 

در آخر این مقاله هم سعی کردیم یک ویدئو از مراقبت های پوستی کاربران شبکه اجتماعی تیک تاک برای شما قرار بدیم. 

 

4 دیدگاه برای “جدیدترین راهکار مراقبت های پوستی، توصیه متخصصان در سال 2022 😍

  1. اشتراک‌ها: 10 ماده ای که از پیری جلوگیری میکنند - کارمانیاطب - خرید و فروش و واردات دستگاه های زیبایی و پزشکی

  2. اشتراک‌ها: ویدئو انیمیشنی نحوه تبدیل صورت زشت به زیبا - چگونه زیبا میشویم؟ - کارمانیا طب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *